[GNOME] Nieuwe thema's installeren lukt niet..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 19:42
Geloof me ik heb op allerlei sites gezocht naar een beschrijving hoe je thema's moet installeren onder Gnome. Ik ben zelf al een tijdje aan het prutsen geweest met die theme manager en allerlei theme's van gnomelook.org. Alleen het lukt voor geen ene meter...Wat lukt er niet? Het hele thema installeerd niet! :(
Iemand een beschrijving ergens online staan hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Welk os gebruik je, en welke distro, en welke versie van gnome? Onder debian heb ik er ook problemen mee gehad, het schijnt dat gnome dan met verkeerde directory's werkt. Post 'ns wat meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Fedora 3, gnome 2.8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 08:54
Sorry heb geen goede oplossing voor je, wel een opmerking/tip:
Wat mij betreft nog altijd slecht uitgewerkt door de ontwikkelaars. Thema's installeren lukt me vrijwel nooit (Fedora Core 3, maar heb ook verschillende ander distro's geprobeerd (Debian, Ubuntu, Suse, Mandrake)), beste kun je zelf theme samenstellen van borders etc. (weet niet meer hoe de andere tabbladen heten, zit nu onder windows :X ) + wallpaper. Maar ook die komen na importeren niet altijd in het lijstje te staan merk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
prutsger schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:38:
Sorry heb geen goede oplossing voor je, wel een opmerking/tip:
Wat mij betreft nog altijd slecht uitgewerkt door de ontwikkelaars. Thema's installeren lukt me vrijwel nooit (Fedora Core 3, maar heb ook verschillende ander distro's geprobeerd (Debian, Ubuntu, Suse, Mandrake)), beste kun je zelf theme samenstellen van borders etc. (weet niet meer hoe de andere tabbladen heten, zit nu onder windows :X ) + wallpaper. Maar ook die komen na importeren niet altijd in het lijstje te staan merk ik...
Kan je ze dan onder die andere tabbladen wel toevoegen? Want ik klik nu gewoon op thema toevoegen en verwijs dan naar dat ingepakte bestand en dan gebeurt er....niks! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 23:38
themes kun je onder FC3/GNOME uitpakken in /usr/share/themes, de gnome-theme-manager herkend ze dan gewoon :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Da Fox schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:39:
themes kun je onder FC3/GNOME uitpakken in /usr/share/themes, de gnome-theme-manager herkend ze dan gewoon :)
Thx dat ga ik thuis proberen! Moet nu nog tot 22:30 werken! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Shit wil ik gaan testen, was ik even vergeten dat ik oa hiervoor maar naar kde geswitched was na ene reinstall... :)

* prutsger slingert yum install gnome aan...
* prutsger installeert meteen maar FC4 test 2!

[ Voor 22% gewijzigd door prutsger op 03-05-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
hehehe alleen maar voor een thema naar kde overgestapt??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
-CKY2K- schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:39:
hehehe alleen maar voor een thema naar kde overgestapt??? :P
mwah oa.. ik had al een paar kde versies gemist, toch eens kijken of die prettiger was. Nu toch maar weer gnome... is gewoon zakelijker, ik hoef al die uiterlijke meuk niet, vertraagd alleen maar (ook al is het linux :) ). Nu dus weer met FC4 onder gnome, en guess what: gnomelook.org down for maintenance ;(

Wel leuk dat ik trouwens dezelfde problemen tegenkom. Las net een topic van je over je dvdspeler waar je notabene van installeerd, ik had al heel lang hetzelfde probleem, maar nog niets aan gedaan omdat ik nog geen dvd nodig heb gehad. Wel handig die topics van jou scheelt me een hoop typwerk/probleemuitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
-CKY2K- schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:54:
[...]

Thx dat ga ik thuis proberen! Moet nu nog tot 22:30 werken! :(
Volgens mij moet je het ook zo doen. Debian wou bij mij nooit thema's installeren, maar in ergens op internet stond dat je ze gewoon in de map themes moet gooien. Werkt iig bij mij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 09:07
thema's unzipped en in hun eigen mapje onder <je homedir>/.themes gooien :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
prutsger schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:09:
[...]

mwah oa.. ik had al een paar kde versies gemist, toch eens kijken of die prettiger was. Nu toch maar weer gnome... is gewoon zakelijker, ik hoef al die uiterlijke meuk niet, vertraagd alleen maar (ook al is het linux :) ). Nu dus weer met FC4 onder gnome, en guess what: gnomelook.org down for maintenance ;(

Wel leuk dat ik trouwens dezelfde problemen tegenkom. Las net een topic van je over je dvdspeler waar je notabene van installeerd, ik had al heel lang hetzelfde probleem, maar nog niets aan gedaan omdat ik nog geen dvd nodig heb gehad. Wel handig die topics van jou scheelt me een hoop typwerk/probleemuitleg ;)
offtopic:
DVD speler op apart (eigen) ide kanaal gooien doet de "trick" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Evil_Homer schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:50:
thema's unzipped en in hun eigen mapje onder <je homedir>/.themes gooien :)
Helaas dit werkt niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Da Fox schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:39:
En dit werkt ook niet! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 23:38
Wat voor (welke) theme(s) wil je instaleren?
GNOME gebruikt Metacity als window manager, en je zult dan ook Metacity themes moeten gebruiken. (werken gtk themes ook?). Een theme zoals Clearlooks zou op deze manier gewoon herkend moeten worden.
Metacity themes herken je aan een map 'metacity-1' met daarin 'metacity-theme-1.xml' in de theme map.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Da Fox schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:44:
Wat voor (welke) theme(s) wil je instaleren?
GNOME gebruikt Metacity als window manager, en je zult dan ook Metacity themes moeten gebruiken. (werken gtk themes ook?). Een theme zoals Clearlooks zou op deze manier gewoon herkend moeten worden.
Metacity themes herken je aan een map 'metacity-1' met daarin 'metacity-theme-1.xml' in de theme map.
Heb beide geprobeerd, metacity en gtk (standaard themes van gnome zijn allemaal gtk en gtk 2 themes btw) maar de theme manager herkend ze gewoon niet! :(
Wat doe ik toch fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-07 14:26
Als ze op de juiste manier zijn uitgepakt in "/usr/share/themes/" dan moet hij ze zeker zien

Dwz dat een theme dat in "/usr/share/themes/themenaampje/gtk-2.0/gtkrc" staat gewoon als "themenaampje" wordt gezien, dus controleer ff of ze wel exact op de juiste plek staan.

[ Voor 8% gewijzigd door blouweKip op 05-05-2005 09:34 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:35

M-ThijZ

Riding on Rails

Hoe heb precies moet weet ik niet meer, een paar weken geleden had ik hier gnome op staan. Heeft mij ook heel wat tijd gekost om een ander theme werkend te krijgen.
Dus, het kan wel, maar makkelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
blouweKip schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:33:
Als ze op de juiste manier zijn uitgepakt in "/usr/share/themes/" dan moet hij ze zeker zien

Dwz dat een theme dat in "/usr/share/themes/themenaampje/gtk-2.0/gtkrc" staat gewoon als "themenaampje" wordt gezien, dus controleer ff of ze wel exact op de juiste plek staan.
Zo had ik het ook gedaan hoor Blauwe kip (wat een naam :P ) zal het vanavond nogeens controleren, nu eerst 2 verjaardagen af! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Het is gelukt hoor!
Bedankt allemaal! Het probleem was dat ik vergat een custom theme aan te maken in het eerste scherm van de thememanager...ik was in de veronderstelling dat mijn uitgepakte themes in dit eerste scherm vanzelf tevoorschijn zouden komen (leek me logisch), maar na het aanmaken van het custom theme kon ik wel de nieuwe themaś kiezen voor windows/icons/controls...ik ben een blij man...nu nog mooie iconsets en zo gaan zoeken...heb nu een OSX ripoff maar die verveeld nu al! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Die theme manager van GNOME heeft bij mij nog nooit gewerkt, behalve in Ubunut :)

Maar eh.. heb je gnome-art al geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: http://www.miketech.net/gnome-art/gnome-art2.png
(klik op de afbeelding om naar de website van gnome-art toe te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Nope nog niet geprobeerd, thx voor de link! Maar nu werkt alles al handmatig...werkt ook al prima zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
nevermind :(

[ Voor 87% gewijzigd door -TheNose- op 07-05-2005 11:24 . Reden: Er ging opeens van alles mis met GOT :9 ]

Pagina: 1