Remote een FTP Client aansturen

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:08

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik zoek een FTP Client die ik remote kan aansturen. Ik wil dus gewoon op mijn pc een programma starten waarmee ik op een ftp kan browsen, maar als ik iets begin te downloaden moet gebeuren op mijn server. Als ik mijn pc afsluit moet de transfer ook blijven lopen, dus flashFXP + Serv-U is geen oplossing.

maw. ik zoek een ftp client waarvan ik remote de queue kan aanpassen :) De bekende clients zoals SmartFTP, FlashFXP, CuteFTP, ... ondersteunen dit (naar mijn weten) jammer genoeg niet :(

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 17:07

aip

Wat je_kunt_doen is op de PC waar je SmartFTP o.i.d. hebt draaien (en waarop je dus wilt downloaden) een VNC server draaien. Je kunt remote daarop inloggen en op die manier je gewoon alle handelingen in SmartFTP verrichten.

Werkt prima, doe ik thuis ook bij een aparte DL pc (een EPIAtje, lekker stil en zuinig) zonder monitor, toetsenbord etc die ik heb staan.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
aip schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:51:
Wat je_kunt_doen is op de PC waar je SmartFTP o.i.d. hebt draaien (en waarop je dus wilt downloaden) een VNC server draaien. Je kunt remote daarop inloggen en op die manier je gewoon alle handelingen in SmartFTP verrichten.

Werkt prima, doe ik thuis ook bij een aparte DL pc (een EPIAtje, lekker stil en zuinig) zonder monitor, toetsenbord etc die ik heb staan.
Was ik even vergeten vermelden, ik wil liever niet heel het scherm overnemen, ik wil gewoon een service aansturen op een andere pc :) CuteFTP komt het best in de buurt, die heeft een Transfer Engine die blijft lopen als je de client sluit. Alleen kan je geen engine op een andere pc aanspreken :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien al eens gedacht aan een webbased ftp-client?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:37:
Misschien al eens gedacht aan een webbased ftp-client?
Dat werkt allemaal niet zo handig, probeer maar is wat files te slepen op zo'n manier :) Dan moet ik trouwens een webserver installeren... beetje overkill toch :?

Een FTP server kun je remote beheren, dat niemand ooit een client gemaakt heeft die dit kan?

• pelican
  • Niet online

pelican

Ik heb inderdaad alleen de klok horen luiden, maar helpt fxp hier niet bij?
Daarmee kun je toch files van de ene server naar de andere server sturen?
Run je thuis een prive-servertje waarnaar je dingen doorstuurt.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
pelican schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:20:
Ik heb inderdaad alleen de klok horen luiden, maar helpt fxp hier niet bij?
Daarmee kun je toch files van de ene server naar de andere server sturen?
Run je thuis een prive-servertje waarnaar je dingen doorstuurt.
FxP stuurt files van server naar server, maar als je FxP Client sluit stopt ook de transfer hoor :) De bedoeling is juist dat ik de client enkel gebruik om de queue te beheren, de transfers zelf niet...

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 08:20
Je zou pftp kunnen gebruiken, dat draait op een linux shell. Als je hem start onder een zogenaamde screen blijft je sessie actief, ook al sluit je je eigen pc af, de transfer (en dus ook queue) blijft doorlopen.
Maar als je echt de queue van de client wilt aansturen lijkt inderdaad alleen een RDP of winvnc sessie het makkelijkste.
Je zou ook eventueel een queue bestand kunnen uploaden en via windows scheduler (of bij servu-u 'site exec') dat bestand laten draaien waardoor de FTP client gaat downloaden.
Pagina: 1