Ik moet een stukje code gebruiken om een database te synchronizeren, echter er wordt een commando gebruikt getOne wat mij onbekend is en dus ook niet werkt op de server, volgens mij is het een specifieke pear code (heb ik me laten vertellen).
Nu zoek ik dus een "normale" sql commando wat hetzelfde doet
Dit is het stukje code wat niet werkt
Ik krijg bij deze functie de volgende error te zien
Fatal error: Call to a member function getOne() on a non-object in e:\path\to\website\on\the\server\dnsentry.php on line 65
(de error komt zowel lokaal bij mij voor (windows) als via de webserver (Plesk op redhat9))
Line 65 is dus: $number_u =$dbi2->getOne("SELECT MAX(id) FROM $item");
Deze code wordt gebruikt om een powerDNS sql database te synchroniseren via poweradmin, dit is nodig als je zelf handmatig (via script) gegevens in de db hebt gezet.
Daar ik een script heb wat zelf direct in de DB van powerDNS schrijft is het dus nodig dat ik ook direct na elke handeling synchroniseer anders kunnen mensen niet met de poweradmin interface werken.
De DNS server kent het commando blijkbaar wel (zitten specifieke package op) maar de webserver niet. In powerAdmin werkt dit dus zonder problemen echter dit draait op de DNS server zelf. Dit script staat op een andere webserver.
Kan iemand met vertellen welk "normaal" commando ik kan gebruiken zodat ook dit stukje gaat werken, want van dat pear snap ik niks van en ik snap niet helemaal wat dat getOne nu precies doet.
Nu zoek ik dus een "normale" sql commando wat hetzelfde doet
Dit is het stukje code wat niet werkt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| function seq_update(&$item) { global $dbi2; $number_u =$dbi2->getOne("SELECT MAX(id) FROM $item"); if($number_u > 1) { $dbi2->nextID($item); if($dbi2->getOne("SELECT id FROM " . $item . "_seq") < $number_u) { $number_u += 1; $dbi2->query("UPDATE " . $item . "_seq SET id='$number_u'"); } } } $tables = array('users', 'zones', 'records', 'domains'); array_walk($tables, 'seq_update'); |
Ik krijg bij deze functie de volgende error te zien
Fatal error: Call to a member function getOne() on a non-object in e:\path\to\website\on\the\server\dnsentry.php on line 65
(de error komt zowel lokaal bij mij voor (windows) als via de webserver (Plesk op redhat9))
Line 65 is dus: $number_u =$dbi2->getOne("SELECT MAX(id) FROM $item");
Deze code wordt gebruikt om een powerDNS sql database te synchroniseren via poweradmin, dit is nodig als je zelf handmatig (via script) gegevens in de db hebt gezet.
Daar ik een script heb wat zelf direct in de DB van powerDNS schrijft is het dus nodig dat ik ook direct na elke handeling synchroniseer anders kunnen mensen niet met de poweradmin interface werken.
De DNS server kent het commando blijkbaar wel (zitten specifieke package op) maar de webserver niet. In powerAdmin werkt dit dus zonder problemen echter dit draait op de DNS server zelf. Dit script staat op een andere webserver.
Kan iemand met vertellen welk "normaal" commando ik kan gebruiken zodat ook dit stukje gaat werken, want van dat pear snap ik niks van en ik snap niet helemaal wat dat getOne nu precies doet.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 15:34 ]