Audigy 4 - Line in`s geven geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Nadat ik gisteren trots mijn oude Hercules game theatre XP heb vervangen door een Audigy 4 Pro begon een lachte nacht van troubleshooting :( Iets wat ik niet verwacht had van zo`n high-range consumer kaart .

De problemen verblijven zich exclusief op de break-out box waar je alle connectoren op kunt aansluiten voor bepaalde line in of line out apperaten .
Zo heb ik dus in mijn vorige opstelling altijd al een PS2 en Xbox aangesloten via de optical kabel .
De Xbox d.m.v een Joytech multi A/V kabel ( Altijd gewerkt ) en de PS2 via zijn native optical poort.

Op de audigy krijg ik 0 geluid uit de optical in poort .
Ik heb voor de zekerheid maar de optical kabel vervangen ( dezelfde dag deed hij het nog maar met te enthousiaste gehaast meschien die kabel stuk getrapt :O ?) en wederom geen geluid .
De PS2 even aangesloten met beide kabels , en wederom geen geluid .
Als laaste redmiddel heb ik de Xbox via zijn tulp stekkertjes aangesloten op de LINE 3 ingang achter op de audigy zijn poorten boxje , wederom geen resutlaat .

Beetje teleurgestelt , ging ik maar met de drivers werken .
Ervoor gezorgt dat elke benodigde input niet gemute was , en op 100 % volume stond .
Dit bleek allemaal o.k te staan , verdermeer op advies van een post uit het creative forum maar de optie "bit accurate recording" aangezien in de audio console panel .
Wederom geen resutlaten , echter viel het me op dat daar de status van de S/PDIF-in en CD Digital poorten stonden " Unkown or invalid signal"

Lijkt me sterk dat de audigy 4 een signaal van een xbox of PS2 niet kan pakken aangezien mijn oude hercules kaartje uit `99 dit zonder problemen kon doen .
Als laaste redmiddel heb ik m`n DVD stand alone speler optish aangesloten , en ook helaas deze deed het niet .

Drivers zijn tevens ook up to date , op M$ XP pro .
Ik moet daarbij wel zeggen dat alles wel werkt kwa games EAX 3,4 e.d tis alleen de breakout box .
Welke juist zo belangerijk is voor mij .

Iemand enig idee ??

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik had besloten toch maar terug te gaan naar de winkel aangezien dit voorlopig me laaste vrije dag was tot volgende week ( Wisseldiensten sux )
Bleek dat hij het daar ook niet deed in hun HTPC die ze op display hadden .
Alsvolgt kreeg ik een nieuwe set en die hadden ze daar meteen getest , die werkte op en top .
Bleek gewoon dat de breakout box stuk was , kan gebeuren . . alleen net jammer dat ik de pech ermee had .

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Je had die Hercules niet weg moeten doen voor een Creative. ;) Zo'ouwe Crystal Fusion chip klinkt naar mijn mening nog altijd beter als menig Audigy of ACL850 ofzo... >:)

Verwijderd

Ik heb ook een vraag over de audigy 4 pro, maar om hier een nieuw topic over te beginnen....dus doe ik het maar hier.

Ik heb gister een audigy 4 pro en er staat ook op de site van creative dat er op de breakout box een headphone aansluiting is met volumecontrol....mn headphone poortje zie ik, maar geen volumecontrol specifiek voor de headphones...alleen een master en een line-in/mic

Weet iemand waar dit zit??? B)