Toon posts:

[HTML] input meenemen van hyperlink naar formfield

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik zou graag een onderaan een nieuwsbrief (html) een hyperlink willen hebben waar mensen zich mee kunnen afmelden.

Nu verwijst deze naar een gewone html pagina waar "de afmelder" zijn naam en mail adres moet invullen. Nadeel is dat mensen vaak meerdere mailadressen hebben en net het verkeerde invullen, en dus blijven ze de nieuwsbrief ontvangen...

Nu wil ik dat graag oplossen door in de hyperlink de naam en het mail adres van de persoon in te zetten zodat deze automatisch wordt ingevuld in het formulierveld.

Is dat mogelijk met een simpele html hyperlink of moet het met asp of php? De search bood geen uitkomst (misschien ook wel omdat ik de juiste zoektermen niet echt weet). Ook op google en W3Schools kan ik niets vinden.

Zelf heb ik vanalles geprobeert:
code:
1
http://www.mijnwebsite.nl/nieuwsbrief/afmelden.htm?name=Jeroen&Email=Jeroen@onzewebsite.nl

Ik heb het vraagteken al vervangen door van alles maar helaas blijven mijn formulier veldjes leeg!

Hieronder een stukje van het formulier:

code:
1
2
3
4
5
6
<form method="POST" action="wijzigen.asp">
<input name="Name" type="text" id="Name">
<input name="Email" type="text" id="Email">
<input type="checkbox" name="Extrafield2" value="ON" checked>
<input type="checkbox" name="Extrafield3" value="ON" checked>
<input type="submit" name="Wijzigen" value="Wijzigen">

Hoe kan ik dit voor mekaar krijgen?

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
een serverside scripttaal (zoals asp, php, etc) is het makkelijkst, maar volgens mij kun je met javascript (clientside) ook wel wat regelen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je het serverside doet (PHP, ASP) dan kan je inderdaad naar je GET variables kijken. Via http://www.php.net/manual is daar een hoop (incl. voorbeelden) over te vinden.

Aan de andere kant kan je met Javascript kijken naar alles wat achter een vraagteken staat met:
JavaScript:
1
var whatsBehindTheQuestionMark = window.location.search;

Daarna is het simpelweg het juiste veld vullen met de juiste waarde :)
Ga je het met JS oplossen, dan is het uiteraard een uitdaging voor de buren (W&G)

[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 03-05-2005 15:25 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je zult met een serverside taal moeten gaan werken zoals DrCLearBottom al aangeeft. Nagenoeg ELKE tutorial met betrekking to een PHP of ASP left uit hoe je deze parameters kan opvangen en tonen in een webpagina.

Ik kan je dan ook erg aanraden eerst eens naar deze tutorials te kijken.

Neem aub ook eens P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic door want met een beetje meer inzet aan jou kant had je dit best zelf kunnen vinden ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.