[XP] Identieke naam + shares blijven staan

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-04 09:58
Ik heb 2 probleempjes.

Ik begin met uitleggen hoe de situatie was:
1 werkgroep: "algemeen" met daarin 5 computers

Hoe het nu is:
1 werkgroep: "algemeen" met daarin 3 computers
1 domein: "bedrijf" met daarin 3 computers (1 server + 2 werkstations)

Er is 1 server bijgeplaatst sindskort: een Windows 2003 small business server.
Ik wil daar uiteindelijk alle PC's in hangen maar ik heb nog een aantal dingetjes goed te zetten (mandatory profiles e.d.) dus de 3 pc's in werkgroep "algemeen" moeten blijven draaien daarin.
2 Pc's heb ik gemigreerd naar domein "bedrijf". De server: (computernaam: "bedr-01") is domain controller, en heeft al een aantal gebruikertjes erin aangemaakt.
De 2 pc's die in het domein hangen hebben als computernaam:
bedr02 en bedr03

De computers in de werkgroep "algemeen" hebben andere namen. Er komt dus GEEN naam dubbel voor.

Als ik de server of een werkstation aanzet (van domain "bedrijf") krijg ik de melding "Er bestaat een identieke naam in het netwerk" (op de server komt deze melding in het Engels).

Zoals je ziet zijn er geen dubbele computernamen. Het heeft ook GEEN zin om de computernaam te wijzigen. Als ik de netwerkkabel eruit laat tijdens het opstarten krijg ik de melding niet. Als ik de PC terug hang in de werkgroep is er ook geen probleem.

Ik heb de Computers al verwijderd uit de server management op de 2003 computer, maar daarmee is het probleem ook niet opgelost... :( Weet iemand wat ik nog kan doen?

1 werkstation in werkgroep "algemeen" heeft als naam 'bedr_01'. Zou dit in conflict zijn met de server pc die als naam bedr-01 heeft? (verschil: gewoon streepje, en underscore)

UPDATE: Als alleen 1 werkstation aan staat van het domein (geen server of andere werkstations van dat domein dus) , bestaat het probleem alsnog.

Dan heb ik ook nog dat shares (verwijzingen) op een werkstation in het domein, nog van werkgroep "algemeen" laat zien. Ik kan er niet in, maar waarom blijven deze staan? Het schijnt dat Windows XP (misschien ook 2000) vanalles blijft onthouden. Kan dit uitgezet worden ofzo? Het netwerk is snel genoeg om dit soort informatie gewoon iedere keer opnieuw op te halen. Van een peer-to-peer netwerk gaan we naar een domein.

[ Voor 8% gewijzigd door Cheater op 03-05-2005 15:09 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Probleem1:
Hoe heb je de machines in het domein gehangen ?
Via de joindomain webpagina ?
Wat zegt de eventvwr op de betreffende pc en op de server?

Probleem2:
Dat ligt aan de browselist. Dat kan wel even duren voordat die uit de lijst verdwenen zijn.

Vraag:
Waarom hang je niet alle machines in het domein ? En gebruikt voor de 3 algemene pc's een aparte OU?

[ Voor 71% gewijzigd door aZuL2001 op 03-05-2005 15:12 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Cheater
via \\bedr-01\ConnectComputer ja,
maar kheb nu vanalles wel een keer geprobeerd

update reactie: omdat het bedrijf door moet draaien. Ik moet er alleen voor zorgen dat de omzetting in 1 klap gedaan kan worden straks, voor alle PC's. (bijv na werktijd). Voor nu moet ik het allemaal in orde brengen d.m.v. server + 2 werkstations.

[ Voor 62% gewijzigd door Cheater op 03-05-2005 15:14 ]

• Cheater
Dat probleem met die identieke naam is opgelost.

De domeinnaam van de server was blijkbaar hetzelfde als een computernaam van de werkgroep 'algmeen'.

Als je het hoort denk je van... tja dat zal idd wel voor problemen gaan zorgen.
De naam stond verkeerd op de computerlijst, vandaar dat ik niet wist dat die gelijk was.

Dat met die shares vind ik niet zo'n ramp die gaan idd wel vanzelf weg, maar ik wou ze het liefste meteen weg... mahja

[ Voor 18% gewijzigd door Cheater op 03-05-2005 16:02 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Check smallbizserver voor meer info over SBS.

En als virusscanner kan ik je TrendMicro SMB Client Server Messaging Suite aanraden.

Succes met de implementatie.

Abort, Retry, Quake ???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ubderscore is toch een ongeldig karakter in een pcnaam?

net use X: /delete
zou dat probleem met de shares op moeten lossen. Een runonce of een loginscript met de volgende info zou dit op moeten lossen:
code:
1
2
net use x: /delete
net use x: \\servernaam\sharenaam /persistent:yes

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

net use * /d /y overigens ook al, homedrive wordt in dat soort gevallen nooit verwijderd.

* alt-92 gebruikt dat dan ook als logoff script om niet voor verrassingen te komen staan met gecachede driveletters en @ laptops die buiten de deur is.
Dan heb ik ook nog dat shares (verwijzingen) op een werkstation in het domein, nog van werkgroep "algemeen" laat zien. Ik kan er niet in, maar waarom blijven deze staan? Het schijnt dat Windows XP (misschien ook 2000) vanalles blijft onthouden. Kan dit uitgezet worden ofzo?
Je kan in een GPO aangeven dat je Netwerkomgeving niet automatisch gevuld wordt met shares van andere PC's als je dat bedoelt.
Leeggooien is een kwestie van je NetHood leegknikkeren.

[ Voor 54% gewijzigd door alt-92 op 03-05-2005 22:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cheater
Het waren geen zelf aangemaakte shares, het was de netwerkomgeving die bezaaid was met een keer gevonden gedeelde mappen/schijven.
BackSlash32 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:03:
Je kan in een GPO aangeven dat je Netwerkomgeving niet automatisch gevuld wordt met shares van andere PC's als je dat bedoelt.
Leeggooien is een kwestie van je NetHood leegknikkeren.
Dat zijn nog eens interessante tips! _/-\o_
Pagina: 1