Toon posts:

sony 930 receiver......dood???

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Had laatst een feestje en net op het hoogtepunt hield m'n receivertje er mee op!!
Was ontzettend warm van boven ( video en dvd staan erop)
Dacht eerst dat ie overhit was, maar na 2 uur nog steeds helemaal niks. :(
Kan het zijn dat de warme lucht geen kant op kon, en dat daarom de travo. is 'doorgebrand'
als dit zo is dan moet hij daar toch tegen beveiligd zijn!!

Baal er wel van, hoop dat ik hem snel terug heb.

Heb trouwens 4*200W op beide front aangesloten, dit moet hij toch kunnen hebben... Of heb ik hem teveel belast met 4*200, lijkt me niet toch..
Hij moet toch een overload/overheat beveiliging hebben, toch??

Verwijderd

Nou, moeten...als er een beveiliging in zit gebouwd, zou die idd moeten aanslaan, ja. Maar ik heb ook wel gevallen gezien met versterkers die oververhit raakten en gewoon de geest gaven, ongeacht een beveiliging...

Verder zeg jij dat je 4 speakers van 200watt erop hebt aangesloten? Het lijkt me dat dat ding gewoon als een gek heeft staan clippen (en warmte genereren) dus de kans is best reeël aanwezig dattie gewoon voor altijd gebrekt is...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ooit een waaiertje van KPN gekregen op batterijen, als ik die er nu achter zet, verminder ik toch de kans dat zoiets weer gebeurd...

Verwijderd

als het een "oud" model is heb je nog wel kans dat er zekeringen in zitten, daar al naar gekeken??

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem al weggebracht, zat nog garantie op... Maar volgens mij zitten daar geen zekeringen in, of zit er in elke receiver ( nieuwe) zekeringen??

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
zitten in bijna elk apparaat dat op 220v loopt zekeringen.. maar goed. ik heb zelf ook deze amp, en er zit een relaisgeschakelde beveiliging in. Als je bv. kortsluiting maakt op een flink volume, dan hoor je het relais omschakelen, en dan komt er groot PROTECT in het display te staan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Die 200 Watt van die speakers die je erop aangesloten had, zegt niks over hoeveel van de versterker "gevraagd" wordt. Dat zegt alleen maar wat over hoeveel die speakers als input kunnen verdragen.
Wat wel belangrijk is, is wat de impedantie is van die speakers. Als het allemaal 4 Ohm speakers zijn, dan gaat het idd fout, omdat de receiver dan een impedantie "ziet" van 2 Ohm. Maar misschien kan die receiver ook niet met twee 8 Ohm speakers overweg. Moet je even in de manual kijken wat de impedantie minimaal mag zijn van de speakers.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
In de gebruiksaanwijzing staat dat je alleen luidsprekers op A en B moet aansluiten met een nominale impedantie van 8 ohm of meer, die boxen die ik heb, 2 van Wharfedale 4-8 ohm en 2 van B&W waar niks op staat( 201i) En dan moet de impedance selector op 4 ohm..

Dus komt er op neer dat ik andere boxen moet gaan gebruiken als ik ze weer allebei op front wil aansluiten, en ze echt hard wil zetten.
Nu staan ze op front en rear voor de dvd, dit zou nooit een probleem geven..
Alleen met feestjes staan ze op front..
Impedance selector stond btw op 8, staat nu op 4..

Alvast bedankt

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
jammer van het feestje

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik heb ook 'n sony versterker gehad.. die had iig 'n protectie tegen kortsluiting.. maar da's 'n beetje offtopic denk :) Verder was ik nogal telleurgesteld in het apparaat.. beetje weinig vermogen, terwijl 'r maar een model boven zat, uit de QS reeks dan.. voor meer heb ik geen geld :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Op donderdag 11 januari 2001 13:56 schreef Zeepoog het volgende:
ik heb ook 'n sony versterker gehad.. die had iig 'n protectie tegen kortsluiting.. maar da's 'n beetje offtopic denk :) Verder was ik nogal telleurgesteld in het apparaat.. beetje weinig vermogen, terwijl 'r maar een model boven zat, uit de QS reeks dan.. voor meer heb ik geen geld :)
mischien oop een beetje offtopic maar ga een kijken naar speakers met een hoger rendement
iets rond de 90db 1w 1mtr of meer, zal je merken dat het voldoende vermogen is.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op donderdag 11 januari 2001 16:16 schreef mweert het volgende:

[..]
mischien oop een beetje offtopic maar ga een kijken naar speakers met een hoger rendement
iets rond de 90db 1w 1mtr of meer, zal je merken dat het voldoende vermogen is.
nou ik had juist nieuwe boxen gekocht en met m'n nieuwe versterker werkt het allemaal een stuk mooier

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Op vrijdag 12 januari 2001 18:02 schreef Zeepoog het volgende:

[..]
nou ik had juist nieuwe boxen gekocht en met m'n nieuwe versterker werkt het allemaal een stuk mooier
Nou alleen niet weer je versterker gebruiken als Centrale Verwarming he >:)
Pagina: 1