[Alg] Automatisch ingelogd op meerdere domeinen tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• Jeeeroen
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een website met meerdere domeinen. Op de website kunnen leden inloggen. Leden blijven ingelogd d.m.v. cookies. Nu wil ik graag dat het op elk domein automatisch gedetecteerd wordt als een lid is ingelogd. Hoe pak ik dit het beste aan?

Ik wil niet één domein gebruiken voor de controle, want mocht dat domein eruit liggen, dan zou dat betekenen dat leden niet meer zouden kunnen inloggen.

De domeinen draaien alle op dezelfde server.

Voorbeeld:
1) Een lid logt in op www.domein1.xyz.
2) Het lid surft naar www.domein2.xyz en is ook daar automatisch ingelogd.
3) Bij herstarten van browser (nieuwe sessie) is het lid zowel op domein1.xyz als domein2.xyz automatisch ingelogd, zonder dat eerst één van de domeinen opgeroepen hoeft te worden.

Het gebruiken van sessies is misschien een mogelijkheid, maar ik heb nog geen goede en veilige constructie kunnen bedenken.

Cookies gelden uiteraard maar op één domein. Het lijkt me niet verstandig de cookies op meerdere domeinen in te stellen.

Alvast bedankt!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het enige dat ik kan verzinnen is werken met .htaccess files, waarbij je dan links vanaf domein 1 naar domein 2 maakt, met daarbij de wachtwoorden ingevuld in de URI. Nadeel: onveilig, lastig, overbodig. Sessies lijken me geen mogelijkheid omdat je die niet kan overnemen van het ene domein naar het andere, evenals cookies. Dan kun je nog met de get-string gaan werken, maar ook dat is onveilig, omdat dan wachtwoorden of iets dergelijks in je cache komen te staan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Jeeeroen
  • Niet online
Veiligheid is inderdaad wel belangrijk. Bedankt in ieder geval voor je moeite. Iemand anders dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Jeeeroen op 03-05-2005 14:08 ]

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Salandur

Software Engineer

dit is niet mogelijk met sessies, cookies of .htaccess omdat deze allemaal per domein geregistreerd zijn. wel kan je in een cookie de gebruiktersnaam opslaan en dmv een database bijhouden of ze nog ingelogd zijn en hoelang geleden hun laatste actie was om zo te bepalen of ze opnieuw in moeten loggen

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Jeeeroen
  • Niet online
Hmm... zit wat in, maar of dit echt veilig is betwijfel ik.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Volgens mij doet Passport iets met redirects om te bepalen of je bent ingelogd. Misschien kun je daar je zoektocht op richten. (Zie hier voor een uitgebreide uitleg: http://blog.monstuff.com/archives/000167.html)

Om te voorkomen dat je één aanmelddomein hebt (zoals bij Passport) zou je aan de hand van de Referer het laatste domein kunnen gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door xtra op 03-05-2005 16:17 . Reden: Toevoeging ]

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Salandur

Software Engineer

je kan ook de sessionid's bijhouden in tabel in je DB. als ze allemaal verlopen zijn is iemand uitgelogd. Met http://nl3.php.net/manual...sion-set-save-handler.php kan je als ik het zosnel even goed gelezen heb je eigen session-handler schrijven

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Jeeeroen
  • Niet online
Dankjewel, ik ga eens kijken!
Pagina: 1