Ik heb een website met meerdere domeinen. Op de website kunnen leden inloggen. Leden blijven ingelogd d.m.v. cookies. Nu wil ik graag dat het op elk domein automatisch gedetecteerd wordt als een lid is ingelogd. Hoe pak ik dit het beste aan?
Ik wil niet één domein gebruiken voor de controle, want mocht dat domein eruit liggen, dan zou dat betekenen dat leden niet meer zouden kunnen inloggen.
De domeinen draaien alle op dezelfde server.
Voorbeeld:
1) Een lid logt in op www.domein1.xyz.
2) Het lid surft naar www.domein2.xyz en is ook daar automatisch ingelogd.
3) Bij herstarten van browser (nieuwe sessie) is het lid zowel op domein1.xyz als domein2.xyz automatisch ingelogd, zonder dat eerst één van de domeinen opgeroepen hoeft te worden.
Het gebruiken van sessies is misschien een mogelijkheid, maar ik heb nog geen goede en veilige constructie kunnen bedenken.
Cookies gelden uiteraard maar op één domein. Het lijkt me niet verstandig de cookies op meerdere domeinen in te stellen.
Alvast bedankt!
Ik wil niet één domein gebruiken voor de controle, want mocht dat domein eruit liggen, dan zou dat betekenen dat leden niet meer zouden kunnen inloggen.
De domeinen draaien alle op dezelfde server.
Voorbeeld:
1) Een lid logt in op www.domein1.xyz.
2) Het lid surft naar www.domein2.xyz en is ook daar automatisch ingelogd.
3) Bij herstarten van browser (nieuwe sessie) is het lid zowel op domein1.xyz als domein2.xyz automatisch ingelogd, zonder dat eerst één van de domeinen opgeroepen hoeft te worden.
Het gebruiken van sessies is misschien een mogelijkheid, maar ik heb nog geen goede en veilige constructie kunnen bedenken.
Cookies gelden uiteraard maar op één domein. Het lijkt me niet verstandig de cookies op meerdere domeinen in te stellen.
Alvast bedankt!