ja je kan gewoon 2 muizen aansluiten op je pc b.v. 1 ps2 muis en 1 usb muis.
idd gewoon met USB aansluiten
Muizen tegelijk aangesloten hebben kan geen kwaad, je moet ze alleen niet tegelijk gebruiken...
Muizen tegelijk aangesloten hebben kan geen kwaad, je moet ze alleen niet tegelijk gebruiken...
Tuurlijk kan dit welMetten schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:03:
idd gewoon met USB aansluiten
je bedoelt neem ik aan dat je niet 2 cursors hebt
Ik heb een MX518 op USB en een Logitech Trackman Optical op USB.. werkt prima
Heel vaak zie je ook van die tablets en muis combinatie.
k werk er zelf ook mee, werkt prima.
Of touchpad/muis combo op een laptop!
k werk er zelf ook mee, werkt prima.
Of touchpad/muis combo op een laptop!

N.PS2-NBADAP - PS2 Verloop Stekker - € 2.00 inclusief BTW
PS2 male naar 2 x PS2 female.
Om bv een muis en toetsenbord aan te sluiten op een laptop met één PS2 aansluiting
Zo iets zou het dan zijn?
Ik heb ook: Ik heb een MX518 op USB en een Logitech Trackman Optical op USB en een tekentablet en ati remote wonder met cursor bediening. Dus eigenlijk heb ik 4 muizen
En je kan ze ook allemaal gebruiken, alleen schiet het niet echt op als je in tegenovwergestelde richting muist. Maar omdat ik 2x 22" scherm heb in dual desktop mode is het soms handig om met de trackball een spin te geven van het ééne scherm naar het andere scherm en dan met de muis het nauwkeurige werk. (muizen met 2 handen is dat
)
En je kan ze ook allemaal gebruiken, alleen schiet het niet echt op als je in tegenovwergestelde richting muist. Maar omdat ik 2x 22" scherm heb in dual desktop mode is het soms handig om met de trackball een spin te geven van het ééne scherm naar het andere scherm en dan met de muis het nauwkeurige werk. (muizen met 2 handen is dat
IS reeds eerder een topic over geweest.. Even zoeken had je het antwoord ook gegeven..
Het kan iig wel..
Het kan iig wel..
Koffie!!
Verwijderd
met een usb hub kan je zo veel muizen aansluiten als je wilt, kan je lekker een wegstrijdje doen wie ergens als eerstt heen kan muizen 
die ps/2 van 1 naar 2 werkt niet altijd, is ook meer bedoeld voor laptops die vaak maak een ps/2 port hebben.
die ps/2 van 1 naar 2 werkt niet altijd, is ook meer bedoeld voor laptops die vaak maak een ps/2 port hebben.
jah heb 3 USB muizen aan me systeem
erg fijn dat RSI
erg fijn dat RSI
ik heb een mx900 (draadloos en usb) voor in windows en als ik games wil spelen eentje met draad en usb. Dus je kan zelfs nog een derde aansluiten en alle 3 tegelijk gebruiken
Kan iemand dan uitleggen hoe je het voorelkaar kunt krijgen hoe je 2 of meer muizen TEGELIJK kunt gebruiken? (raak nou wel erg nieuwsgierig).
Ik doel dus op daadwerkelijk 2 cursors die je in dezelfde desktop kunt gebruiken (in afzonderlijke desktops zou overigens ook al leuk zijn
)
Want als dit zou kunnen zou je officieel (in het geval van windows) 2 licenties moeten hebben
Je kunt namenlijk dan 1 computer gebruiken om 2 mensen op te laten werken (verschillende desktops natuurlijk)
Helaas ben ik nog nooit zoiets tegengekomen, zelfs niet onder Linux.
Zo moeilijk kan het in principe toch niet zijn, toch?
Ik doel dus op daadwerkelijk 2 cursors die je in dezelfde desktop kunt gebruiken (in afzonderlijke desktops zou overigens ook al leuk zijn
Want als dit zou kunnen zou je officieel (in het geval van windows) 2 licenties moeten hebben
Je kunt namenlijk dan 1 computer gebruiken om 2 mensen op te laten werken (verschillende desktops natuurlijk)
Vroegerrrr had je een spelletje (Settlers ][) die dit ondersteunde, maar afaik ondersteund windows het sowieso niet en linux dacht ik ook niet, maar hier weet ik minder vanaf. Zie ook niet in waarom je het zou willen, mgoe
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
het principe kan idd niet zo moelijk zijn, maar je vergeet 1 ding: windows heeft standaard de focus van het scherm waar op of in geklikt wordt. Als de een ergens klikt en de ander ook, moet je behoorlijk goed kunnen samenwerken wil je lekker kunnen werken. En bovendien: hoe wou je dat dan doen met de toetsenbordenThe_Savage schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:26:
Kan iemand dan uitleggen hoe je het voorelkaar kunt krijgen hoe je 2 of meer muizen TEGELIJK kunt gebruiken? (raak nou wel erg nieuwsgierig).
Ik doel dus op daadwerkelijk 2 cursors die je in dezelfde desktop kunt gebruiken (in afzonderlijke desktops zou overigens ook al leuk zijn)
Op zich kan het natuurlijk wel, je komt het principe tegen bij Terminal Servers. Daar zit ook iedereen op de zelfde PC te werken. Alleen heeft ieder zijn eigen deel geheugen en zijn eigen sessie n ook zijn eigen scherm. Dat scheelt een stuk. En qua licensies betaal je daar idd per user.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik denk dat je een omgekeerde KVM switch bedoelt voor die 2 muizen. Die zag ik een paar maand geleden in de PCM.
Met zo'n omgekeerde switch kun je met 2 mensen op 1 pc werken, met ieder een eigen monitor, toetsenbord en muis.
Lijkt op een terminal server met extern bureaublad, maar dan gebruik je zo'n switch ipv een terminal pc'tje.
En BTW, als je 2 of meer muizen tegelijk aansluit, dan zijn ze ook meteen plug en play. Het maakt voor de pc niet uit hoeveel muizen je erop aansluit, je kunt ze allemaal tegelijk gebruiken.
Met zo'n omgekeerde switch kun je met 2 mensen op 1 pc werken, met ieder een eigen monitor, toetsenbord en muis.
Lijkt op een terminal server met extern bureaublad, maar dan gebruik je zo'n switch ipv een terminal pc'tje.
En BTW, als je 2 of meer muizen tegelijk aansluit, dan zijn ze ook meteen plug en play. Het maakt voor de pc niet uit hoeveel muizen je erop aansluit, je kunt ze allemaal tegelijk gebruiken.
Goud is geen geld
Zoals boven al gezegd werd wil een PS/2-splitter niet altijd werken. Ik wilde zowel mijn draadloos als mijn bedrade setje aansluiten, maar leidde tot piepen uit het moederbord en ander vreemd gedrag in windows.
I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"
2 muis cursors gaat niet werken door de manier waarop windows werkt, 2 muizen daarintegen wel gewoon, je blijft echter met 1 cursor werken
Ik heb het niet in werking gezien, maar geadverteerd wordt er genoeg:The_Savage schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:26:
http://www.geeks.com/deta...id=MAGIC-MIRROR-N&cat=CBL
89$
Onder linux is het niet ongewoon een terminal aan te sluiten op een linux doos, daar heb je al de 2e keyboard, xwindows is een goed optie om lnux compleet multi user te draaien. Geen enkel probleem hoor. (doe maar eens een search, en als daar niks uitkomt een NOS topic)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ondersteunde:P? Ik ben daar uren mee bezig geweest om dat werkende te krijgenDarkX schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:36:
Vroegerrrr had je een spelletje (Settlers ][) die dit ondersteunde, maar afaik ondersteund windows het sowieso niet en linux dacht ik ook niet, maar hier weet ik minder vanaf. Zie ook niet in waarom je het zou willen, mgoe
Het kan, bij de ontwikkeling van sp2 was er ooit sprake van geweest om een terminalfunctie in xp in te bouwen, maar die is er uit gekieperd, officieel dan toch, als je sp2 hebt, kan je die terug inschakelen via een kleine aanpassing het register en dan via een netwerk meerdere desktops op die ene computer laten werken dmv van user switching. (niet legaal uiteraard).The_Savage schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:26:
Ik doel dus op daadwerkelijk 2 cursors die je in dezelfde desktop kunt gebruiken (in afzonderlijke desktops zou overigens ook al leuk zijn)
Pagina: 1