Toon posts:

AT Command voor DTMF herkenning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je via een AT command DTMF kan herkennen?

Ik ben namelijk op zoek naar een oplossing waarmee ik via een analoge telefoon DTMF kan verzenden naar een modem. De modem moet dan de DTMF tonen kunnen herkennen en door kunnen geven aan de computer.

Verwijderd

Dit kan met mijn analoge modem (jaja, heb er nog altijd een bij mijn comp staan) via de voice-mode (Moet je dus wel een voice-modem voor hebben).

Het commando om de modem in Voice te zetten is AT+FCLASS=8. Als dit commando niet werkt ondersteunt je modem waarschijnlijk geen voice.

Enniewee, zodra je modem verbinding heeft (je laat je modem de lijn oppakken, of je belt met je modem ergens heen) zou je alle DTMF-tonen in je scherm moeten kunnen zien. Dit ligt er denk ik ook weer aan of je modem dit kan, maar de meeste volgensmij wel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma gebruik je daarvoor?
Ik heb nu ActiveComport en Hyperterminal geprobeerd maar bij beide werkt het niet.

Verwijderd

Gewoon HyperTerminal... wat zegt je modem als je AT+FCLASS=8 typt dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit, hartelijk bedankt!

Het commando AT+VLS = * moest er nog bij.
+VLS - Analog Source/Destination Selection
This command causes the modem to select one or more source/destinations of the analog
data.
Als je meer info wilt hebben over welk getal je op de plek van het * moet invoeren moet je maar even +VLS=? gebruiken.
Hier staat precies uitgelegd welke je moet gebruiken.

Hierna werkt het commando AT+VTS = * wel.