Port Speed en Duplex via ? Policy ? instellen

Pagina: 1
Acties:

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Hoi,

We zijn hier bezig om het netwerk om te zetten van een 10 Mbit half duplex naar een Auto omgeving...

Nu kunnen we natuurlijk met de hand langs alle PC's gaan lopen om de settings op auto te zetten, maar is er een manier om dit via een Policy of iets dergelijks te doen?

Het gaat namelijk over een paar duizend PC's en die met de hand nalopen wordt je niet vrolijk van :)

Ik heb met google gezocht naar:
- Group policy Duplex
- Group policy network duplex
- network duplex settings policy
- network speed settings policy

Maar ik kan niks vinden.. Ook met de search hier kan ik weinig relevante info vinden.. Wie heeft er een idee voor me ?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 07:16

Kroontje

...

Misschien even een snapshot maken van een systeem voor de verandering en één na de verandering. Waarschijnlijk is het alleen een instelling in het register en dan makkelijk te verspreiden naar de workstations.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Het is idd een instelling die in het register staat... Het probleem hier is dat de PC's wel aardig gestandariseerd zijn maar dat er toch nog heel wat verschillende configuraties staan... Deze hebben verschillende netwerkkaarten en deze schrijven dus hun gegevens ook op een andere plek weg in het register :'( Om het nog erger te maken, als je een verkeerde register instelling wegschrijft (dus van een andere kaart) dan heb je daarna een heeeeeel mooi blauw scherm en verder kan je niks meer...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kan het me bijna niet voorstellen dat het een policy instelling is.

Kun je de parameter in de registry niet VERWIJDEREN , in de meeste kaarten is "autodetect" namelijk de default.

Verder zegt mijn gevoeld dat je het ook programmatisch zou moeten kunnen regelen via een call naar de ndis layer, maar na wat zoeken in de ddk's is het me neit duidelijk of dit een default parameter is die altijd zou werken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

leuk_he schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:59:
Kan het me bijna niet voorstellen dat het een policy instelling is.
Klopt, als dat zo was, zou je ook niet twee netwerkkaarten met verschillende port speed / duplex instellingen in één machine kunnen hebben.
Kun je de parameter in de registry niet VERWIJDEREN , in de meeste kaarten is "autodetect" namelijk de default.
Als jij kunt zeggen welke "de parameter" verwijderd moet worden...
Verder zegt mijn gevoeld dat je het ook programmatisch zou moeten kunnen regelen via een call naar de ndis layer, maar na wat zoeken in de ddk's is het me neit duidelijk of dit een default parameter is die altijd zou werken.
De wat duurdere NICs installeren hun eigen WMI provider en daar kun je dan via VBScript lezen om te bepalen welke NIC er in de machine zit en de port speed / duplex setting wijzigen. Goedkope NICs hebben dit niet; daar kun je in het gunstigste geval ergen in een registry key vinden welke NIC er in de machine zit en dan een of andere subkey zetten.

Ik schat zo dat als je dit waterdicht wilt scripten, je zo'n twee weken bezig bent. Als je het minder waterdicht script ben je een week aan het scripten en een week bezig om alle machines waar het script niet gewerkt heeft, langs te gaan. Als je niks script ben je twee weken bezig om al je machines langs te gaan. ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==