Coax-ring delen van ADSL werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18
Ik heb hier de volgende situatie:

Ik heb een ADSL-verbinding,
Deze verbinding komt binnen op een Prestige 650H router
Vervolgens gaat er 1 kabel vanuit de router naar een hub.

Verbinding Hub:
1 verbinding naar een computer via utp. (Hier werkt internet)
1 verbinding naar Coaxring netwerk.

Alle computers draaien op Windows 98.

Ik hoop dat ik de situatie duidelijk schets.
Mijn probleem is het volgende:
Ik moet met een computer die aan het coaxnetwerk hangt verbinding maken met het internet.
Ik heb alle mogelijk oplossingen geprobeerd, maar kom er dit keer niet uit.

Maar is dat überhaupt wel mogelijk?
Ik kan nergens het antwoord vinden die mijn situatie beschrijft.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je moet de 2 netwerkkaarten in die PC met zowel UTP als coax bridgen. Hoe dit moet bij Windows 98 (je zult sowieso aparte programma's daarvoor moeten hebben) kun je wel op Google vinden, als het uberhaupt al mogelijk is.

Aangenomen dat die P650H van jullie dus inderdaad als router ingesteld staat en dus niet als bridge.. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 03-05-2005 13:29 ]

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18
Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk op de manier zo als de situatie nu is?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wishmaster schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:33:
Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk op de manier zo als de situatie nu is?
Als je P650H een router is en je kunt geschikte software om onder Windows 98 die 2 netwerkkaarten te bridgen, dan wil het prima.
Is je P650H stiekum een bridge (dat je dus op je internet-PC een "echt" internet-IP krijgt), dan zul je programma's zoals WinRoute ofzo moeten nemen.. Dat staat allemaal wel in de FAQ though.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 15:51

Maasluip

Kabbelend watertje

@Osiris: ik lees dat de coax verbinding op de hub zit, dus een 10Mbit hub met UTP en BNC aansluiting.

De configuratie van de pc op het coax gedeelte is niet anders als van die op het UTP gedeelte, dus wat zijn de instellingen, wat heb je al geprobeerd. Is je netwerk wel goed?
Als het thinwire COAX is, dan mag je geen ring hebben, maar moet de kabel aan beide zijden met een weerstand afgesloten zijn.

Signatures zijn voor boomers.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Lees ik het nu niet goed? TS geeft aan een router te hebben welke doorverbonden is met een hub. Op deze hub is via een UTP kabel een Pc aangesloten + een Coax netwerk. Het gaat dus om een Hub welke zowel COAX als UTP kan bedienen. dus verzorgt de Pc niet voor het delen van de internet verbiniding. In principe zou het Coax net werk dus ook gewoon internet verbinding moeten hebben. Mist dus de router daadwerkelijk een router is.

Werkt het Coax netwerk überhaubt wel? Kunnen werkstations elkaar "zien" als er mappen en/of printers worden gedeeld?

Precies wat Maasluip ook zegt.

[ Voor 30% gewijzigd door _Dune_ op 03-05-2005 13:45 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Precies die coax sluit je aan met T stukjes en aan de uiteinden afsluit weerstanden. Maar het is waarschijnlijk simpeler en robuuster om naar een UTP netwerk te gaan want dat COAX is traag (Max 1mb) en niet echt stabiel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Frogmen schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:44:
Precies die coax sluit je aan met T stukjes en aan de uiteinden afsluit weerstanden. Maar het is waarschijnlijk simpeler en robuuster om naar een UTP netwerk te gaan want dat COAX is traag (Max 1mb) en niet echt stabiel.
Was/is Coax niet altijd 10mb/sec theoretisch? mmm ik begin nu te twijvelen.... is ook zolang geleden :P

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 03-05-2005 13:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• lier
  • Laatst online: 19:58

lier

MikroTik nerd

Laat je de router zorgen voor het uitdelen van IP adressen ?
Is de router ingesteld als DHCP server ?
Is de router ingesteld als bridge ?
Welke IP adressen hebben de niet werkende machine(s) ?
Is de coax machine inderdaad direct op de hub aangesloten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

_Dune_ schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:46:
[...]
Was/is Coax niet altijd 10mb/sec theoretisch? mmm ik begin nu te twijvelen.... is ook zolang geleden :P
Ja hoor, wat resulteerd in ongveer in 1 megabyte /sec theoretisch, net zo snel als 10 mbit utp.

Volgens mij zit het coax segment (toch geen token ring he? ) gewoon gekoppeld aan het udp netwerk, (een hub kan dit) maar staat er op de win9x de instellingen niet goed. Aangezien hierover info ontbreeknt neem eens door:

[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]
Hoe deel ik Internet ? (met een router in dit geval)

Volgens mij hoef je de netwerken niet te bridgen, dat doet de ouderwetse dure 10mbit hub voor je. (utp protocol is compatibel met het coax ethernet protocol) Zo heb ik dat in een grijs verleden ook gedaan. ( Ouch... meer dan 8 jaar geleden!)

/edit: antwoord op de vragen van lier + uitdraaien van ipconfig /all winipcfg (show all) op een goede en verkeerde pc helpt wellicht ons concreter te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 03-05-2005 14:37 . Reden: Lier , je hebt gelijk ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• lier
  • Laatst online: 19:58

lier

MikroTik nerd

leuk_he schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:20:
/edit: antwoord op de vragen van lier + uitdraaien van ipconfig /all op een goede en verkeerde pc helpt wellicht ons concreter te worden.
Kleine aanpassing:

winipcfg (ipconfig dot net in non-Windows NT)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1