Toon posts:

Export Quicktime zo klein mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al dagen bezig uit te zoeken hoe ik een filmpje van 4min. zo klein mogelijk kan exporteren.
Nu heb ik quicktime pro, maar het lukt me niet (hij wordt met 40mb het kleinst, en hij moet onder de 20 want ik wil hem mailen)

Ik heb al op het internet gezocht naar oplossingen, maar kan ze op de een of andere manier niet vinden.Ik weet dat het met vobsub etc kan, maar het moet toch mogelijk zijn het ook alleen met quicktime te doen?!

Het filmpje moet op een andere computer te zien zijn, zonder dat ze daarvoor apparte codecs voor moeten downloaden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Resolutie, bitrate, fps en keyframes verlagen.

Welke resolutie heeft het filmpje en hoelang is het?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En ook belangrijk, welke codec gebruik je? MPEG4 is waarschijnlijk de beste keus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
hij is al verkleind naar 180x144
Ik heb hem uit avid geexporteerd als mov, en als avi. Met die 2 loop ik nu van alles uit te proberen.
Codecs geprobeerd: sorenson video, sorenson video 3, H.161, H.163, dv-pal, MPEG4-video, Animation, Cinepak.

Verwijderd

Topicstarter
ga vanavond die mpeg4 even opzoeken!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu quicktime pro 6.3, ik zie dat in 7.0 die mpeg-2 codec zit :/

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MPEG2 is een los verkrijgbare codec. Daarvoor moet je extra betalen (want voor MPEG2 moet je flink royalties afdragen). In Quicktime 7.0 zit h.264, ofwel MPEG4 part 10. Da's nieuw en mooi enzo, maar op dit moment nog niet wijdverspreid.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Download even Xvid en comprimeer daar je filmpje mee. 20MB voor 4 minuten op die lage resolutie moet makkelijk te halen zijn. Vergeet niet om je audio ook te comprimeren in bv mp3 formaat.

Vervolgens hoeven degene die het filmpje afspelen alleen ffdshow te instaleren om het te kunnen bekijken. ffdshow is namelijk een verzameling filters waarmee je zo'n beetje alle mpeg4 deriviaten zoals Xvid, DivX en WMV kan afspelen. Voor het encoderen(wat jij dus doet) heb je wel een complete codec nodig.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
of windows media encoder?
is gratis, iedereen met windows (xp) kan het zonder problemen afspelen

Home Assistant Configuratie V&A

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

BiG-GuY schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:24:
of windows media encoder?
is gratis, iedereen met windows (xp) kan het zonder problemen afspelen
En de rest van de wereld, zonder windows, niet.

Bovendien vraagt de TS volgens mij vrij letterlijk om Quicktime.

• Blorgg
  • Niet online
Maar ook: "zonder dat ze daarvoor apparte codecs voor moeten downloaden" en dat gaat zowieso niet lukken met Quicktime ;)

Bovendien betekend ffdshow een stuk minder ranzige software op je PC dan dat hele iTunes/Quicktime gebeuren van tegenwoordig. (Quicktime Alternative daargelaten)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Blorgg schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:08:
Maar ook: "zonder dat ze daarvoor apparte codecs voor moeten downloaden" en dat gaat zowieso niet lukken met Quicktime ;)

Bovendien betekend ffdshow een stuk minder ranzige software op je PC dan dat hele iTunes/Quicktime gebeuren van tegenwoordig. (Quicktime Alternative daargelaten)
Macs hebben quicktime ingebouwd, hoeft niets voor gedownload te worden. Wellicht is dat de doelgroep? Daar is niets over gezegd namelijk.

Bovendien is Quicktime helemaal niet ranzig. Dat jij niet oplet bij de installatie is niet de fout van Quicktime. Alle software probeert zich zo veel mogelijk extensies toe te wijzen, maar om de een of andere reden word Quicktime daar op afgerekend maar het product van HakkieTakkieSoft niet..

• Blorgg
  • Niet online
Ik let wel op tijdens de installatie, daar gaat het helemaal niet om.
Ga maar eens naar de download site van Quicktime en vertel mij dan nog maar eens dat het niet ranzig is. Of is het tegenwoordig normaal dat je een pakket van dik 20MB moet downloaden om alleen Quicktime filmpjes af te kunnen spelen?

En als jij niet vindt dat wanneer software(niet alleen QT, maar bv ook Windows) standaard eigenlijk vrij lompe settings heeft, dit de software niet aangerekend kan worden. Dan vindt ik dat prima hoor, even goede vrienden :)

Maar goed, het gaat hier niet om of Quicktime wel of niet geschikt is. Je kan met de Sorenson3 prima kleine Quicktime filmpjes maken. Maar imo is een mpeg4 oplossing gewoon wat praktischer omdat ffdshow filters een download van nog geen 2MB zijn itt 20MB voor Quicktime. En ja, dan ga ik er voor het gemak maar even van uit dat de meerderheid van de mensen nog steeds gebruikt maakt van het Windows platform waar standaard geen QT in zit ;)
Pagina: 1