Laserjet 1320 print soms wel soms niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Hey,

Ik heb hier een laserjet 1320 staan op een Windows 2000 machine. Het printen gaat soms goed maar soms ook niet. Vaak blijft er een document in de wachtrij staan, dan zet ik de printer uit en weer aan dan is het document weg uit de wachtrij (hij word dan niet afgedrukt). Daarna kan ik gewoon weer printen.

Ik heb al nieuwe drivers geïnstalleerd en heb ook de oude van de HP cd geprobeerd.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gesharede printer ? Hoe aangesloten ? Meer info a.u.b.

Verwijderd

Heb hier niet echt verstand van, maar weet je zeker dat de te printen documenten niet te groot (mb's) zijn waardoor het niet in het geheugen van je printer past ofzo?

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:02:
Gesharede printer ? Hoe aangesloten ? Meer info a.u.b.
Aangesloten via paralelle kabel, niet gedeeld.

Verder is het een ASUS P4S800 moederbord en een P4 3,0 ghz processor.

Huidige driver is de PCL 6
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:04:
Heb hier niet echt verstand van, maar weet je zeker dat de te printen documenten niet te groot (mb's) zijn waardoor het niet in het geheugen van je printer past ofzo?
Ze zijn niet te groot, normale word bestandan.

[ Voor 34% gewijzigd door Jay-v op 03-05-2005 13:23 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt op een verrote LPT kabel. Vaker gehad met HP lasers. Gisteren nog met een Laserjet 3700.
Vaak wil het wel eens helpen om bidirectionele ondersteuning in de driver uit te schakelen.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 19:04

Urk

Ik heb hier bij een bedrijf precies hetzelfde probleem, alleen is de situatie iets anders.

Ze hebben een nieuwe HP LaserJet 1320 gekocht welke aan een Windows 2000 Server hangt, via XP SP2 client deze printer als netwerk printer toegevoegd.
Vanaf het begin al problemen gehad dat gebruikers soms wel en soms niet kunnen printen.

Het lijkt er nu op dat na installatie van speciale netwerk drivers voor de 1320 een Admin gebruiker wel kan printen maar een gewone gebruiker dus niet.
Heel vreemd, alles wat betreft rechten klopt gewoon en we hebben hier nog meer HP printers op dezelfde manier werken.

Zodra ik een printjob submit komt hij bij een gebruiker gewoon in de print cue te staan maar wordt er niets geprint, later krijgt de job de status ERROR.

Contact gehad met HP support, die hebben geen oplossing en verwezen me door naar Microsoft support, bij Microsoft kan je echter geen gratis support hiervoor krijgen omdat het om een netwerk gaat, en voor die € 300 kosten koop je een nieuwe laserjet.

Iemand hier dus enig idee? Ik ben ten einde raad...

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Probeer het eens met PCL5 aansturing dit wil wel eens effect hebben 3 mag ook. Hoe staat je printerport ingesteld in de Bios?

[ Voor 24% gewijzigd door Herby op 24-05-2006 15:34 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Nielson
  • Nu online
Doet 'ie via USB hetzelfde ? Ik gebruik hier op onze 1320's trouwens ook altijd de PCL5e i.p.v. 6 driver.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb hier bij een bedrijf precies hetzelfde probleem, alleen is de situatie iets anders.
Uhuh...

GoT Huisregels

Enige reden om in een oud topic te posten is als je iets nuttigs toe te voegen hebt. "Ik heb dat probleem ook" valt daar niet onder, laat die ouwe }:O }:O gewoon in de sloot aub :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.