Idee voor softwarevermeldingen

Pagina: 1
Acties:

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
Als wordt er een stuk geschreven over software, staat er een duidelijke vermelding van de eigenschappen, bijvoorbeeld:
Versienummer: 2.3.1
Operating Systems: Windows 2000, Windows 9x, Windows NT, Windows Server 2003, Windows XP
Download: http://www.desksoft.com/Download/BMSetup.zip
Bestandsgrootte: 371,00KB
Licentietype: Shareware
Zou het niet handig zijn om, als het Shareware is, de beperking (die er bij Shareware bijna altijd is) te vermelden. Dit doen ze al bij Download.com, ik vind het persoonlijk handig om te zien of het een X-dagen versie is, of een nagvenster heeft of features die disabled zijn (bij voorkeur dat een aantal disabled features genoemd worden).

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:24
Daar heb ik nog een ander idee bij, kan er naast de downloadlink niet een url opgenomen worden naar de pagina met de beschrijving van de software. Nu kan er alleen direct gedownload worden, in plaats van naar de maker gaan en meer lezen/screenshots zien.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jopie schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:20:
Daar heb ik nog een ander idee bij, kan er naast de downloadlink niet een url opgenomen worden naar de pagina met de beschrijving van de software. Nu kan er alleen direct gedownload worden, in plaats van naar de maker gaan en meer lezen/screenshots zien.
Die link staat al bovenaan vlak onder titel van het meukje :) .

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het staat op de planning om de link naar de website op een prominentere plek te zetten. Op dit moment staat bovenaan een link naar de site, maar dat is in kleine letter geschreven en daardoor vlot te overzien. Het idee van hoeveel dagen een sharewareprogramma uitgeprobeerd kan worden, vind ik geen slecht idee. Ik zal het idee meenemen achter de schermen en kijken of de collega's het ook een goed idee vinden. In mijn ogen kunnen er ook meer screenshots geplaats worden bij een meukpost, daar heb ik al een idee over wat ik ook meteen zal meenemen :).