[IBM R40] Hoe verander ik mijn OS?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh0m
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-04 19:27
Hallo,

Ik heb hier een IBM R40 met een Pentium 4 M 1,90 Ghz processor, 512 MB Geheugen, 40 GB HD en als OS Windows 2000.

Ik heb dit besturingssysteem er nou bijna 2 jaar op draaien en wil eigenlijk overstappen op Windows XP professional. Het probleem is dat ik niet weet hoe. Ik kan de schijven wel gaan formateren maar verlies ik dan niet belangrijke programma's voor de laptop zoals Speedstep en dergelijke. Ook zit ik met het Acces IBM programma. Als ik daar Fabrieksinstellingen terugzetten doe kan ik natuurlijk niet het OS veranderen.

Graag zou ik dus weten of het überhaupt mogelijk is zonder verlies van belangrijke programma's. En als het kan zou ik graag willen weten hoe.

bij voorbaat dank,

sh0m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heeft IBM niet een cd'tje erbij geleverd met deze proggies en/of zijn ze niet op hun website te downloaden?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh0m
Ik heb er geen cd bij gekregen helaas. En speedstep is inderdaad wel te vinden op de site, maar nu weet ik nog niet wat ik aanmoet met Acces IBM. Graag hulp daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Wat doe je moeilijk, gewoon xp instaleren. Deze komt dan naast je win2000 als opstartoptie. Dan heb je zeg maar 2 OSén naast elkaar draain.

Je kan dan altijd nog ff de belangrijke dingen onder windowsxp kopieren en instaleren, en dan handmatig win2000 verwijderen etc.

En dat acces IBM, heb je dat écht nodig? In ieder geval niet voor het normaal functioneren van je computer en laptop neem ik aan. Gebruik je het überhaubt wel eens?

[ Voor 24% gewijzigd door ToFast op 03-05-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
IBM levert er nooit een CD bij.

Deze moet je via hun bestellen (kost wat geld) maar als je zegt dat je hdd problemen hebt gehad krijg je hem vaak wel gratis.

Verder kun je heeeeeeeeeeel simpel op de ibm support site alle maar dan ook echt alle drivers downloaden.

heel simpel op www.ibm.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh0m
Ok, allemaal bedankt, hiermee red ik het denk ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:46
ToFast schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:35:
Wat doe je moeilijk, gewoon xp instaleren. Deze komt dan naast je win2000 als opstartoptie. Dan heb je zeg maar 2 OSén naast elkaar draain.

Je kan dan altijd nog ff de belangrijke dingen onder windowsxp kopieren en instaleren, en dan handmatig win2000 verwijderen etc.

En dat acces IBM, heb je dat écht nodig? In ieder geval niet voor het normaal functioneren van je computer en laptop neem ik aan. Gebruik je het überhaubt wel eens?
Der naast of er over (updaten, mits de taal gelijk is). Maar ik zou gewoon wat documenten backupen en de hele zooi formateren.

En wat belachelijk dat IBM geen software op cd der bij leverd, ok drivers kan ik nog wel snappen. maar als ik een verzie van office bij men pc krijg wil ik die na een format ook nog kunnen installeeren van cd of een apparte partitie op de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 08:46
Heb je geen CD brander oid? Dan brand je je Acces IBM gebeuren toch gewoon naar CD, en na de installatie zet je het weer gewoon op de HD?

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
kippy schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:52:
[...]

Der naast of er over (updaten, mits de taal gelijk is). Maar ik zou gewoon wat documenten backupen en de hele zooi formateren.

En wat belachelijk dat IBM geen software op cd der bij leverd, ok drivers kan ik nog wel snappen. maar als ik een verzie van office bij men pc krijg wil ik die na een format ook nog kunnen installeeren van cd of een apparte partitie op de HD.
Maar je krijgt geen office bij ibm's ...

IBM's zijn zakelijke laptops met als resultaat dat ze zo kaal mogelijk komen, zodat het beheer de image vanaf de fabriek kan gebruiken, en niet iedere laptop nog een keer overnieuw hoeft te installeren omdat er 10.000 programmas geinstalleerd zijn met de verkeerde instelleingen.

Verder kun je bij ibm dus zon recovery cd bestellen, en is alle software, op cd creator terug te vinden op de IBM site. Maar ik gebruik die sonic cd zut toch al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

sh0m schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:39:
Ok, allemaal bedankt, hiermee red ik het denk ik wel :)
Met wat eigen inzet had je hier ook achter kunnen komen sh0m: volgende keer dus eerst zelf ermee aan de gang, dat scheelt je weer een topic openen ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.