CSV openen vanuit verkenner gaat goed; vanuit Excel niet? *

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59903

Topicstarter
Ik heb een CSV bestand. Al open ik deze vanuit Windows Verkenner dan scheidt excel de velden mooi waar de komma's staan. Al open ik nu precies hetzelfde bestand rechtstreeks vanuit excel dan gooit hij alle data in de eerste kolom achter elkaar. Hoe is het mogelijk dat hij vanuit windows verkenner het wel goed doet, maar vanuit excel zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123569

Naar mijn mening slaat een csv bestand geen opmaak op dus alle kollommen zijn altjid hetzelfde als je deze opent in excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 16:59

André

Analytics dude

Waarschijnlijk omdat bij het klikken in de verkenner de Import functie van Excel gebruikt wordt voor .csv bestanden, en vanuit Excel zelf doe je geen Import maar Openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
André schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:15:
Waarschijnlijk omdat bij het klikken in de verkenner de Import functie van Excel gebruikt wordt voor .csv bestanden, en vanuit Excel zelf doe je geen Import maar Openen ;)
Hoe kan ik binnen excel dit bestand importeren dan? Ik zie dat namelijk niet staan. Het gaat om Excel 97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
niemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In Excel de data selecteren en dan uit het menu 'Data' de optie 'Text to Columns' gebruiken. Persoonlijk vind ik dat de beste oplossing omdat excel nogal eens aannames doet m.b.t. de veldtypes als hij het zelf importeert. Bepaalde velden in een kolom worden dan ineens als numeriek gezien terwijl de rest gewoon tekst is (waardoor je import nutteloos wordt).

Volgens mij is het automatisch importeren met csv te regelen met de 'List separator' in de regional and language options in het Control Panel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 08:23:
In Excel de data selecteren en dan uit het menu 'Data' de optie 'Text to Columns' gebruiken. Persoonlijk vind ik dat de beste oplossing omdat excel nogal eens aannames doet m.b.t. de veldtypes als hij het zelf importeert. Bepaalde velden in een kolom worden dan ineens als numeriek gezien terwijl de rest gewoon tekst is (waardoor je import nutteloos wordt).

Volgens mij is het automatisch importeren met csv te regelen met de 'List separator' in de regional and language options in het Control Panel.
Dat Text to Columns werkt wel goed, en geeft ook hetzelfde resultaat als hem direct openen vanuit verkenner.
Helaas werkt het automatisch importeren dmv de list separator aanpassen ook niet :(
Is er niet ook een dll bestand die ik moet registeren zodat ik .csv bij bestandtypen zie staan bij het openen vanuit excel?
Bijvoorbeeld als ik .txt wil zien staan moet dit gedaan worden: regsvr32 mstext40.dll (het lijkt mij dat er ook zo'n dll moet zijn voor csv toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zoek nog steeds een oplossing voor dit vervelende probleem, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb je topictitel even aangepasd ;)

csv bestand opend niet als .csv > CSV openen vanuit verkenner gaat goed; vanuit Excel niet? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na deze kick hoop ik dat er iemand is die mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Anoniem: 59903 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:59:
Na deze kick hoop ik dat er iemand is die mij kan helpen.
Hernoem het bestand es naar .txt en lees dat in in excel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 36704 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:04:
[...]

Hernoem het bestand es naar .txt en lees dat in in excel..
als ik dat doe dan werkt het wel, maar omdat het een export is uit een programma is dit helaas geen oplossing voor mij. Ik vind het echt vreemd dat hij het vanuit windows verkenner wel doet maar vanuit excel zelf niet :S
Pagina: 1