Vast IP adres Tiscali (niet mogelijk via eigen netwerk)

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Zoals altijd wanneer ik een vraag stel bij tweakers en zelf het antwoord heb gevonden Hier tot mijn grote spijt het antwoord op de vraag of het ook mogelijk is een vast IP adres te krijgen voor hun eigen netwerk (BBXL of Babyxl of tiscali-ADSL):

Geachte heer/mevrouw,
U heeft op 01-05-2005 om 09:52:57 een vraag aan ons gesteld, bij ons bekend onder Ticketnummer:[EDIT]. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende mededelen:
--------------------------------------
Op een verbinding via ons eigen netwerk is er sprake van een dynamisch ip-adres en niet van een vast ip-adres zoals bij het kpn-netwerk. Dit kan ook niet worden gewijzigd.
--------------------------------------
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Tiscali bv
Customer Services

Met wat zoeken kom je dan een site tegen die voor DYNDNS een tooltje heeft : http://www.dyndns.org/support/clients/dyndns.html

If you are like the rest of us with a Dynamic IP you are going to have to sign up for a Dynamic DNS service. There are a number of options out there, but the cheapest option, i.e. free, is http://www.dyndns.org/ . Basically you download their client software, install it on your computer, and everytime your IP changes it sends a message out to them and updates their DNS Servers. Instead of client software on your computer, you can also do this on your router if you have a router that supports this type of service. Once this is done you can then sign up for a domain name, but instead of pointing to your IP, you would have it point to your dyndns address

[ Voor 26% gewijzigd door Wilfred op 03-05-2005 11:41 ]

Sign of my Time

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Maar dat tooltje zorgt er niet voor dat je een vast IP krijgt hoor...
Die update je ip via een server zodat de bezoekers van je website weten waar ze heen moeten..

Verwijderd

Daar een heel topic voor openen is niet nodig hoor, dit is al een zeer bekende methode ;)

Dit topic is gesloten.