ATI x800 (XT PE) Gamma Crash?!

Pagina: 1
Acties:

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Zit met een wazig probleem, ben bezig met een racesimulator te bouwen maar merkte dat DTM2 en ook Richard Burnns Rally crashen. Het resulteert in een freeze waarin beeld dus hangt en er knarsende geluiden/piepen in verschillende snelheden en toonhoogtes worden afgespeeld. (moet ook resetten, voor reboot die zonder scandisk of melding weer boot)

Verdacht me geluidskaart ervan en las ook van creative problemen, maar stuitte later via google op hele beperkte info over X800 gamma issues, en specifiek in BF Vietnam, en idd dit probleem was ik al eens tegengekomen en valt ook telkens te reproduceren.

Door in de video options de gamma-slider te veranderen (met direct resultaat als gevolg) doe ik de pc laten freezen met vervormd geluid op soortgelijke manier als dus in DTM2 en RBRally tijdens racen maar zelfs ook wel eens in laadscherm van DTM2.

Als tip vond ik om bv Radlinker te gebruiken voor Ati's DirectX Z-Buffer Depth te veranderen naar safere waardes. Maar geen resultaat. Weet niet wat dit zou moeten brengen maar merkte er niets van, en weet dus ook niet of ik het hier ergens moet zoeken/oplossen

In RBR rally is het direct na enkele secondes rijden, in DTM2 is het op typische plekken, 1e rallyrace waar bv de zon fel zou moeten schijnen, en je duidelijke zon/schaduw overgang hebt, wat dus ook niet echt mooi overkomt. Maar ook weer in een regentrack waar een bepaalde weerspiegeling op het natte wegdek is.

Wat ik heb geprobeert:
Video en Sound settings min-max
Reinstall soundcard drivers/pci port swap
Reinstall games
Reinstall Mobo en ATI drivers
Reinstall win XP
Ook zonder usb ffb wheel zelfde crashes (ivm nforce3 en known nforce2/usb wheels issues)
OC in bios uitgezet, met superlosse timings op geheugen
Core en Mem Clock ATI card underclocked

Specs:
Epox 9NDA3j Nforce3 Ultra AGP
A64 Winchester 3200+ met zalman cpu alcu koeling 7000b
350w FS Group PSU
Club3d x800pro Vivo@XT PE 520/560 NV silencer idle 34-35 stressed 59-61gr
Audidy2 Dr
2x512mb Gskill 4400LE
CDRW/DVDRW
goede airflow in kast,

Heb heel veel BF Vietnam gespeeld dat ik op hoge reso en max settings met 4x AA en 8x AF eindeloos kan blijven spelen zonder maar een enkele crash, heb dit amd64 systeem nu 3 maanden en nooit een enkele crash gezien terwijl ik een fikse OC 24/7 kan draaien (30%), nu om de haverklap dus in DTM2 en RBR, BF vietnam dus niet zolang ik maar van die gammaschuif afblijf. Terwijl als ik hte heel voorzichtig per trap instel wil het wel eens niet crashen, en er staat dus nu ook extra (2 clicks) gamma aan in BFV zonder problemen.

frustrerend :?

[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 03-05-2005 18:49 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:48

Bever!

3

welke drivers heb je allemaal geprobeerd??

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
eigenlijk de laatste 2, maar die BF Vietnam crash heb ik op vorig systeem (a64 socket 754 3000+) en de X800 XT PE ook al wat ik destijds aan een brakke win install of voeding (destijds FS Group 300watt) wijtte.

Maar dat zal wss 4.12 zijn geweest dus het probleem zou dan al in de laatste 5 zeker zijn.

Hoezo ervaring met dergelijke freezes, en nog beter, een oplossing!? _/-\o_

|:(

[ Voor 7% gewijzigd door SAiN ONeZ op 03-05-2005 18:50 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:48

Bever!

3

ik denk dat het je audigy ligt, probeer het eens zonder die erin.

heb lang geleden ook een soortgelijk probleem gehad met gamma (zonder de krakende geluiden, enkel een bsod) , maar een videodriver reinstall verhielp dat.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
idd dat nog niet getest, maar omdat ik exact dezelfde bugs tegenkwam in BFV bij meerdere mensen zie ik het eerder als drivergerelateerd...

zeker omdat de crashes simpel te reproduceren zijn en alledrie (zowel in BFV,DTM2 als RBR) op soortgelijke manier hangen, en enkel door reboot op te lossen zijn... :? ;(

ben aan het werk en zal het strax eens testen met een oude driver (heb hele prettige ervaringen met 4.5beta , terwijl de final 4.5 weer problemen gaf met Anisotropic Filtering, die bv weer in de beta verholpen waren, destijds in bf vietnam (+/- jaar geleden)

[ Voor 31% gewijzigd door SAiN ONeZ op 03-05-2005 18:54 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
kickje/ update

omdat wss met de recente catalyst bepaalde dll's worden vervangen tijdens het installeren van de WDM drivers, en deze niet verwijdert kunnen worden, kan ik oude cat's niet installeren, enkel de videokaartdriver en ati control center (dus die zonder frameworks.net) en wdm drivers komen niet eens in beeld om te selecteren/af te vinken. Zet ik 5.3 of 5.4 terug dan weer wel.

Ook safe mode en drivercleaners gebruiken geen oplossing voor dit install probleem.

Als ik de nieuwe mét frameworks installeer dus de CCC versie, dan valt me op dat het minder snel hangt dan met zonder CCC.

Dan valt de slider in BF Vietnam bv redelijk goed in te stellen zodra ik wild ga schuiven alsof ik een scratchdeejay ben is het weer hangen, dit ook met brightness blijkt..

Niemand met eventuele combi (amd939 AGP) maar vooral x800 audigy(2) en bf vietnam en zin om ff wat te testen, in de video opties ff de gamma of brightness slide openneer wiebelen :>
_/-\o_

Pagina: 1