Toon posts:

[access2k]form openen met speciale id

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een form (A) . Daarop wil ik een knop maken die een 2e form (B ) opent.
Form A bevat 5 velden van tabelA, Form B bevat 2 andere velden van tabelA. Nu wil ik dat als je op die knop drukt, formB wordt geopent met hetzelfde ID als de record van formA die op dat moment open staat. (zodat ik in formB gegevens kan wijzigen/toevoegen die te maken hebben met de huidige record van formA).

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 13:35

jurma

simply connecting...

Je moet eventueel relaties leggen, of je kan een schakelbord maken. Waardoor je een menu krijgt en daar de keuze in ingeeft.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08 21:01
Of je werkt in VBA met filters of openargs in het commando DoCmd.OpenForm...
In de VBA-help staan wel wat voorbeelden.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
jurma schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:06:
Je moet eventueel relaties leggen, of je kan een schakelbord maken. Waardoor je een menu krijgt en daar de keuze in ingeeft.
Wat ik wil doen is het volgende:

Ik heb 2 tabellen nu, 1 met gegevens klant en 1 met de order.
Tussen die 2 is al een relatie gemaakt.

Ik heb een form gemaakt; hoofdform is gegevens klant, en subform is gegevens order. (de order wordt afgebeeld als een tabels , want een klant kan meerdere orders hebben, dus je ziet een overzicht.). MAAR nu het euvel:

Sommige (nieuwe of bestaande) klanten krijgen korting of een toeslag. Dit moet door de administratie zelf ingevuld worden (omdat de korting/toeslag varieert). Van dit hele spul moet een rapport gemaakt worden die dient als opdracht bevestiging voor de klant. Dus je krijgt dan een mooi overzicht van alle order en onder het totaal bedrag en de eventuele kortingen/toeslagen. Nu heb ik het niet echt mooi opgelost (zie screenshots):

http://members.home.nl/rooij/form.jpg hier zie je mijn form (half af), en ik vul nu dus de kortingen in op de 1e regel van de order.

http://members.home.nl/rooij/rapport.jpg hier zie je het rapport. ik heb de velden kortingen en toeslagen in de voettekst van het rapport gezet (anders krijg je na elke regel die 2 velden te zien).

Als een gebruiker nu in het form de korting/toeslagen op de 2e regel (2e record zeg maar) zou invullen, dan worden de berekeningen wel correct uitgevoerd op het rapport, maar je ziet de waardes niet staan.) Het is eigenlijk de bedoeling dat men bij de order maar 1 keer per order kan invoeren wat de korting etc is. Maar op het rapport moet die wel onderaan de order te zien zijn. (net zoals op de screenshots)
PaulZ schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:08:
Of je werkt in VBA met filters of openargs in het commando DoCmd.OpenForm...
In de VBA-help staan wel wat voorbeelden.
Maar wat is het commando dat de huidig openstaande ID wordt geopend.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog suggesties?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Gevalletje normalisatie. :?
Klant [naw etc] - Order [datum toeslag korting franco shipping] - OrderArtikel [naam aantal prijs].
Hoofdform baseren op query klant - order en subform artikelen. :)

En voor een simpele manier een form te openen met een filter moet je even kijken in F1 naar docmd. openform. Je kunt daar gewoon een filtervoorwaarde meegeven. Niet de mooiste manier, maar wel eenvoudig in elkaar te knutselen.

edit:
en niet zo ongeduldig :(

[ Voor 5% gewijzigd door Lustucru op 03-05-2005 12:54 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

PaulZ gaf het antwoord al: Kijk in de help bij DoCmd.OpenForm en verdiep je in de argumenten die je daar mee kan geven (hint: filter of where).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
zwippie schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:55:
PaulZ gaf het antwoord al: Kijk in de help bij DoCmd.OpenForm en verdiep je in de argumenten die je daar mee kan geven (hint: filter of where).
jep daar heb ik mij al in verdiept. Ik kwam niet verder dan dit:

Private Sub Knop69_Click()
DoCmd.OpenForm "Formulier1", , , "factuurnummer = <wat komt hier dan???> "

End Sub

Wat moet er na "factuurnummer" dan komen te staan? dat kan ik niet gevonden krijgen in de help.
Je kunt hier een waarde invullen, zodat hij de form met die waarde opent, maar hij moet de huidig openstaande record openen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

na factuurnummer komt dan te staan de waarde waaop je het filter wilt hebben. Dat zal waarschijnlijk het factuurnummer zijn van et huidige record?
Visual Basic:
1
DoCmd.OpenForm "Formulier1", , , "factuurnummer = " & FactuurNummerVeld

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:03:
na factuurnummer komt dan te staan de waarde waaop je het filter wilt hebben. Dat zal waarschijnlijk het factuurnummer zijn van et huidige record?
Visual Basic:
1
DoCmd.OpenForm "Formulier1", , , "factuurnummer = " & FactuurNummerVeld
Jep dit is wat ik zocht. thx
Pagina: 1