Voor mijn bedrijf heb ik twee mobiele telefoons: één voor externe gesprekken en één voor gesprekken met mijn medewerkers (Vodafone In-Business, waarbij je nagenoeg gratis onderling kunt bellen). Nu vraag ik me af of het praktisch is om mijn telefoon voor externe gesprekken door te schakelen naar mijn 'bedrijfsmobieltje'. Betaal ik dan extra kosten wanneer iemand wordt doorgeschakeld?
ja, bij het doorschakelen betaal je alsof er een nieuw gesprek wordt opgezet.
je hebt twee telefoons, a & b. a schakel je door naar b.
persoon x beelt naar telefoon a, hij betaalt hier het normale tarief
jij betaalt het gesprek vanaf telefoon a naar b
je hebt twee telefoons, a & b. a schakel je door naar b.
persoon x beelt naar telefoon a, hij betaalt hier het normale tarief
jij betaalt het gesprek vanaf telefoon a naar b
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Prima! Niet verstandig dus. Maar ik vraag me nog wel af bij welk mobiel abonnement de kosten in rekening worden gebracht? Ik neem aan bij het abonnement van mobieltje A (voor externe gesprekken dus, het telefoonnummer dat klanten bellen)?
In dat geval kan het dan gewoon van mijn belbundel worden afgehaald, toch?
In dat geval kan het dan gewoon van mijn belbundel worden afgehaald, toch?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 11:15 ]
ja want die start het 2e gesprek...
bij orange zitten alle kosten erin...dus dat zou iig van je belbundel afgaan
bij orange zitten alle kosten erin...dus dat zou iig van je belbundel afgaan
Je kan ipv doorschakelen ook denken aan een dual-simslot. Dat is beschikbaar voor sommige nokia's. Want ik neem aan dat je probleem is dat je niet met 2 telefoons wilt lopen.
Hoe werkt zo'n dual simslot eigenlijk? Dat klinkt namelijk wel erg interessant. Maar ik kan me moeilijk voorstellen hoe zoiets in de praktijk werkt.
FF nagevraagt bij iemand, maar je kunt ze helaas niet tegenlijk gebruiken (ik dacht dus dat het wel kon)
Zie ook :
http://www.MobilePlaza.nl...erProductID=0&WebsiteID=4
en dan vrij onderaan
Zie ook :
http://www.MobilePlaza.nl...erProductID=0&WebsiteID=4
en dan vrij onderaan
[ Voor 25% gewijzigd door Memendo op 03-05-2005 20:22 ]
Het nadeel van een dual (of mulitple) sim oplossing is dat er slechts 1 tegelijk actief is. Dwz je kunt met 1 sim bellen en gebeld worden.
Er zijn 3 soorten oplossingen die ik ken (voor mijn nokia 6310)
1: het plaatsen van een onderdeel tussen de batterij en je toestel (nadeel je toestel wordt dikker)
2: het vervangen van je batterij door 1 die multiple sim ondersteund
3: het gebruik van een multi sim, dwz een special sim card waar je meerde sims naar toe copieerd mbv een card reader. Dit is niet met alle sims mogelijk, laat je goed voorlichten over de multi sim en de mogelijkheden van de sims van je abo's
De laatste mogelijkheid wordt uitgebreid op telecomvergelijker besproken, zie meerdere sims in 1 telefoon voor de ervaringen van mensen er mee
Er zijn 3 soorten oplossingen die ik ken (voor mijn nokia 6310)
1: het plaatsen van een onderdeel tussen de batterij en je toestel (nadeel je toestel wordt dikker)
2: het vervangen van je batterij door 1 die multiple sim ondersteund
3: het gebruik van een multi sim, dwz een special sim card waar je meerde sims naar toe copieerd mbv een card reader. Dit is niet met alle sims mogelijk, laat je goed voorlichten over de multi sim en de mogelijkheden van de sims van je abo's
De laatste mogelijkheid wordt uitgebreid op telecomvergelijker besproken, zie meerdere sims in 1 telefoon voor de ervaringen van mensen er mee
Everything is better with Bluetooth
De vraag in je topicstart was heel makkelijk zelf te vinden, en met een beetje uitzoekwerk had je alle genoemde mogelijkheden ook wel kunnen vinden. Dicht vanwege basic niveau.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()