Toon posts:

VGA fan er af halen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door wat stommigheid is de ventilator van deze:

http://www.cool-prices.nl/index.php/18,artId--503

videokaart kapot gegaan, hij maakt nu enorme herrie.

Nu is mijn vraag of ik deze ventilator er ook kan halen, er zit namelijk al een enorm koperen blok om heen, en in mijn pc zelf draaien ook al 3 ventilators.

Dan zou ik de blauwe omhulsing wel weghalen zodat de warmte wel weg kan.

Kan dit? Of is het beter om gewoon een nieuwe ventilator (weet of deze bij te bestellen zijn) er op te bestellen?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:58
Een Geforce 6800 moet absoluut goede koeling hebben, gewoon de fan eraf halen is zeker niet genoeg! Wat denk ik de beste oplossing is is even zoeken naar een Zalman VF700-cu, dan heb je een redelijk goed presterende koeler welke ook nog eens erg stil is. Denk dat dit met een beetje zoekwerk wel te vinden zou zijn...

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:38
euhm, als je hem aanzet zonder een andere koeler en zonder "dat blauwe ding" dan kan ik je 100% garantie geven dat ie binnen 1 minuut stuk is ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:38:
euhm, als je hem aanzet zonder een andere koeler en zonder "dat blauwe ding" dan kan ik je 100% garantie geven dat ie binnen 1 minuut stuk is ;)
Hij bedoeld zonder de casing van het koelblok he, niet zonder koelblok. Maar ik denk idd dat er een fan op moet of een andere koeler.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:38
lemming_nl schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:41:
[...]

Hij bedoeld zonder de casing van het koelblok he, niet zonder koelblok. Maar ik denk idd dat er een fan op moet of een andere koeler.
ah i see. mwa, dat zou evt wel kunnen, wat ik zelf met mijn radeaon9700 heb gedaan is gewoon het stekkertje van de fan losgetrokken en een 5v casefan in de buurt gehangen die er overheen blaast. Werkt perfect, lekker stil, kan alleen niet garanderen dat het bij een 6800 ook gaat lukken.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
http://www.buyextras.com/ev60dc12vbuf.html

Zoiets ziet er nu in, maar die zalman

http://img.ezguide.co.kr/...00-Cu-vga-cooler-02-O.jpg

Ziet er heel anders uit, gaat dat wel passen?

• ZeilDude
  • Laatst online: 19-02-2022
De Zalman VF700 past volgens de opgave van Zalman prima op jouw videokaart. Ik heb zelf ook zo'n koeler geplaatst op mijn videokaart en ben er dik tevreden over: lekker stil (véél stiller dan de originele ventilator) en goede koeling. Je vind 'm bij veel winkels, voor rond de EUR 25, kijk maar in de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Domme vraag mischien, maar komt deze ventilator dan net als die er nu in zit onder de blauwe plaat?
Dit ventilatortje past namelijk precies in het blauwe omhulsel, maar aan die zalman zit nog een heel gebeuren aan vast.

• GH45T
Nee je vervangt dan het gehele koelblok door de Zalman dus je haalt niet alleen het ventilatortje ervan af maar ook het omhulsel en het koperen blok.

• ZeilDude
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:03:
Domme vraag mischien, maar komt deze ventilator dan net als die er nu in zit onder de blauwe plaat?
Dit ventilatortje past namelijk precies in het blauwe omhulsel, maar aan die zalman zit nog een heel gebeuren aan vast.
Kom op zeg, de plaatjes, filmpjes en handleidingen op de Zalman-site wijzen toch voor zich? Heb je de site wel bekeken? Zo ja, dan is je vraag inderdaad een beetje dom (niet persoonlijk bedoeld). Zo nee, doe dat dan eens even heel snel! :)

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:04
Nee ze bouwen zo`n fan er voor nix op, vinden ze leuk....

Verder lijkt t me duidelijk, zo`n ding van zalman, miss heeft je maten ervaring met zo`n ding monteren?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
ZeilDude schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:32:
[...]

Kom op zeg, de plaatjes, filmpjes en handleidingen op de Zalman-site wijzen toch voor zich? Heb je de site wel bekeken? Zo ja, dan is je vraag inderdaad een beetje dom (niet persoonlijk bedoeld). Zo nee, doe dat dan eens even heel snel! :)
Sorry, had eigenlijk alleen even snel naar het plaatje gekeken :P

Maar ik heb net even een plaatselijke comptuer winkel opgebeld, ze hadden hem nog op voorraad dus dat is mooi geregeld.

Haal hem zometeen op, en zij kunnen hem er vast wel voor me op zetten :)

• ZeilDude
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:44:
[...]

Sorry, had eigenlijk alleen even snel naar het plaatje gekeken :P

Maar ik heb net even een plaatselijke comptuer winkel opgebeld, ze hadden hem nog op voorraad dus dat is mooi geregeld.

Haal hem zometeen op, en zij kunnen hem er vast wel voor me op zetten :)
Ben bang van niet, was nog wel een half uurtje werk hoor: eerst koelblok erafhalen en alles goed schoonmaken, dan de rest monteren. Niet moeilijk, maar je moet wel even voorzichtig en nauwgezet te werk gaan.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 9800pro de fan had het begeven en heb zelf een koeler gemaakt en deze erop bevestigd. Ik heb er een 2800+ boxed koeler erop gemonteerd. Toen ik hem had bevestigd wou ik eerst even kijken of ie ook daadwerkelijk werkte heb de fan er niet op gezet dus passief gekoeld en inderdaad hij werkte wel maar het duurde niet lang dat ie crashte na 5 minuten liep het beeld vast.
Dus ik neem aan dat jouw 6800 warmer word dan mijn 9800pro en zoiezo niet volhoudt zonder een fan direct gericht op de gpu van je kaart. Ook al heb je paar fans ergens in de buurt lucht blazen naar je kaart ik weet het zeker dat je kaart het niet lang volhoudt. :P
Dus probeer om er een zelf te maken als dat niet lukt gewoon een complete kopen want zoals de andere het ook zeggen 25 euro voor zo een zalman is niet verkeerd of je moet voor zo een arctic silencer gaan nv45 dacht ik die past ook wel op je kaart maar als ik zou kiezen tussen deze 2 zou ik zeker voor de zalman gaan lekker koel en kun je misschien ook de performance van je kaart verbeteren omdat overclocking hiemee ook makkelijker gaat. :*)
Maar ff voor de duidelijkheid als je zo een zalman moet gaan aanschaffen moet de oude koelsysteem van je kaart er compleet af.

HIer een foto van mijn 9800 pro met een zelf gemaakte boxed koeler
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/izzetgk/http:/home.wanadoo.nl/izzetgk/Izzet's%209800pro%20+%20koeler.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die Zalman VF700 erop gezet, alleen nu maakt de videokaart een enorm piepend geluid? |:(

Erg hard en irritant, wat kan dit nou weer zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 19:49 ]

• GH45T
weet je zeker dat je alles goed er op hebt gezet? wat gebeurd er als je (eventjes!!!) de fan stil houdt? stopt het piepen dan of gaat het door?

Verwijderd

Topicstarter
dan gaat hij gewoon door

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
de extra molex stekker wel aangesloten :P ?

Verwijderd

Topicstarter
Molex stekker? Met de vorige koeler hoeft er geen een stekker in, deze koeler heb ik wel ergens op aangesloten ja, als je dat bedoelt.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 20:05
Molex op de videokaart dus voedings stekker

Verwijderd

Topicstarter
omg hoe dom kun je zijn 8)7

Hij werkt weer :P
Pagina: 1