Defect moederbord. Een 'bad batch'. Kan gebeuren. Ik heb verder nog geen nieuws.Anoniem: 128225 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:18:
[...] Wat was het probleem bij de uwe?
Begrijp ik het nou goed, moet je ook nog eens 3 jaar wachten op je geld? En dan krijg je ook nog maar een gedeelte van je geld terug?zeef schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:24:
Failliet of WSNP in beide gevallen kun je in ieder geval naar het grootste deel van je centen fluiten.
Lees hier meer over de WSNP.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Ja, dat begrijp je goed. Sorry, ik kan er ook niet meer vanmaken voor jullie.LuCarD schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:48:
[...]
Begrijp ik het nou goed, moet je ook nog eens 3 jaar wachten op je geld? En dan krijg je ook nog maar een gedeelte van je geld terug?
Anoniem: 145005
Allemaal leuk natuurlijk maar wij hebben al lange tijd de laptops daar gekocht en nooit problemen gehad. Maar nu ligt er wel een laptop ter reparatie waarvan binnen 2 maanden de garantie verloopt, wij kunnen dus aantonen dat hij van ons is maar als dat allemaal zo lang gaat duren dan zit hij buiten de garantie en hebben we dus nog niets.
Als je het hele verhaal (laptop gekocht, nog binnen garantie stuk, naar leverancier terug gegaan ter reparatie, toen leverancier failliet en nu pas laptop terug) naar de fabrikant communiceert kan ik maar amper geloven dat die je in de kou zou laten staan. Ik weet het niet zeker (aangezien het verhaal nu niet meer over de leverancier maar over de fabrikant gaat) maar volgens mij zijn ze zelfs verplicht je te helpen omdat je de garantieclaim nog in de garantieperiode hebt gedaan. Wanneer de daadwerkelijke reparatie dan plaatsvind is van minder belang.Anoniem: 145005 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:37:
Allemaal leuk natuurlijk maar wij hebben al lange tijd de laptops daar gekocht en nooit problemen gehad. Maar nu ligt er wel een laptop ter reparatie waarvan binnen 2 maanden de garantie verloopt, wij kunnen dus aantonen dat hij van ons is maar als dat allemaal zo lang gaat duren dan zit hij buiten de garantie en hebben we dus nog niets.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Anoniem: 142409
De laatste reactie is alweer van meer dan twee weken geleden.
Heeft iemand nog iets vernomen van De Laptopper ?
Is hij al falliet verklaard / in de schuldsanering terecht gekomen ?
Heeft iemand al zijn geld/laptop terug gekregen ?
Anoniem: 112948
Zover ik weet is hij nog steeds bezig met zoeken naar overnamekandidaten. Ik hou zijn site en "http://www.faillissementen.com/dbfaillissementen.php" in de gaten, en daar zie ik niets. Wel heel vreemd dat het zo lang duurt. Op een gegeven moment wil de bank toch geld zien?Anoniem: 142409 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:12:
De laatste reactie is alweer van meer dan twee weken geleden.
Als iemand failliet verklaard wordt kiest hij daar niet zelf voor, maar dit gebeurt door schuldeisers (crediteuren, bank, etc). Aangezien hij voor € 400.000 is opgelicht kun je wel verwachten dat dat geld onmogelijk binnen 2 jaar op te hoesten is, maar de leveranciers (crediteuren) willen wel geld zien. Zij zijn dan diegene die bij de rechter aankloppen met een verzoek om een faillietsverklaring waarna het vermogen van zowel zijn prive vermogen als van zijn bedrijf uitgekeerd wordt aan de belastingdienst, leveranciers, banken en als laatste de consumenten.TheGhostInc schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:54:
Kan iemand even uitleggen waarom die gast zichzelf failliet laat gaan?
Volgens mij liep die toko aardig goed, er zaten toen ik daar een laptop kwam halen redelijk wat mensen te werken, en de laptops gingen als warme broodjes over de toonbank.
Als hij nu stopt en zichzelf failliet laat verklaren dan is hij de komende tijd... lees: de rest van zijn leven, bezig met het afbetalen en schikken van schulden.
Waarbij je niet kunt verwachten de komende tijd veel geld te zien. Om iets in de buurt van de 300.000 - 400.000 euro op te hoesten, dat is vergelijkbaar met een leuk huis.
Volgens mij was het bedrijf (bedrijfsnaam) zelf goed voor een redelijk bedrag, dus door de stekker eruit te halen verliest hij mijn inziens de enige mogelijkheid zijn schuldeisers te betalen.
* TheGhostInc denkt dan ook dat het een eindig verhaal geweest moest zijn, als je bent opgelicht en daardoor financieel in de problemen komt en het bedrijf loopt voor de rest goed, dan zou er toch wel iets te regelen moeten zijn?
Een bedrijf of een persoon met veel vermogen kan ervoor kiezen de boel op te kopen incl. schulden en vooral naamsbekendheid. Hoewel het imago nu wel een enorme deuk heeft opgelopen, dus het is de vraag of er interesse is.Anoniem: 112948 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:02:
Ik zit eigenlijk nog met zijn Bax' opmerking dat hij op zoek is die het bedrijf/bestellingen/garantie wil overnemen. Hoe groot is de kans dat je iemand vind die behalve zijn naam en de openstaande bestellingen ook een berg schulden overneemt? Want ik neem aan dat je die er gratis bij krijgt bij overname?
[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 13-06-2005 18:51 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
GERESERVEERD
Dit domein is geregistreerd voor een klant.
This domain is registered by a customer.
Is dus al wel weer geregistreerd of?
Anoniem: 142409
Volgens het SIDN staat hij nog steeds geregistreerd op de naam van J. Bax. aka De Laptopper.proller schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:10:
GERESERVEERD
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Domain name: de-laptopper.nl (first domain) Status: active Registrant: De Laptopper Polstraat 89 4261 BS WIJK EN AALBURG Netherlands |
Hij is zijn hosting's pakket dus kwijt (Anoniem: 142409 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:16:
[...]
Volgens het SIDN staat hij nog steeds geregistreerd op de naam van J. Bax. aka De Laptopper.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Domain name: de-laptopper.nl (first domain) Status: active Registrant: De Laptopper Polstraat 89 4261 BS WIJK EN AALBURG Netherlands
Domeinnaam staat nog wel op zijn naam.
Hoe zouden ze het nu doen met garantie emails?
Misschien heeft hij gewoon zijn hostingprovider gevraagd om de site te deleten? Dat lijkt mij normaal om de site uit de lucht te halen. Mooi, dan kan er nu weer ontopic verder gegaan worden en is het msterie rondom het uit de lucht halen van de website opgelost. Scooby-dooby-doo!
Anoniem: 18674
De zaken staan er als volgt voor:
De eigenaar van de Laptopper is niet onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. DIt houdt dus in dat als de Laptopper failliet verklaard wordt, hij zelf ook persoonlijk failliet is. Daarom wil hij de zaak niet graag failliet laten verklaren. Maar andere partijen kunnen ook zijn faillissement aanvragen, en dat is dan ook gebeurd.
Helaas hebben zich geen overnamekandidaten gemeld. Er zijn inmiddels 2 partijen die zijn faillissement hebben aangevraagd. Echter, voor de daadwerkelijke faillietverklaring is eerst een "faillissementszitting" nodig, en deze is al een aantal keren uitgesteld. De reden daarvan is dat de heer Bax WSNP (Wettelijke Schuldsanering Natuurlijk Personen) heeft aangevraagd op 13 juni 2005. Dit verzoek is echter afgewezen, met als reden dat zijn schuld nog steeds oploopt en hij momenteel van een uitkering leeft.
De heer Bax heeft besloten tegen deze uitspraak in beroep te gaan. Dat betekent ook dat de faillissementszitting gepland op 5 juli 2005, wederom uitgesteld gaat worden.
Dat is dus op dit moment de status. Als het beroep op de uitspraak wederom afgewezen wordt dan zal de laptopper failliet verklaard worden en kunnen wij als consument fluiten naar een groot deel van ons geld (zeker omdat hij zachtgezegd krap bij kas zit en weinig waardevolle bezittingen heeft). Als de aanvraag WSNP ditmaal wel goedgekeurd wordt dan is er een kans dat je over een langere termijn wel je geld terugkrijgt.
We moeten dus nog steeds afwachten...
De eigenaar van de Laptopper is niet onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. DIt houdt dus in dat als de Laptopper failliet verklaard wordt, hij zelf ook persoonlijk failliet is. Daarom wil hij de zaak niet graag failliet laten verklaren. Maar andere partijen kunnen ook zijn faillissement aanvragen, en dat is dan ook gebeurd.
Helaas hebben zich geen overnamekandidaten gemeld. Er zijn inmiddels 2 partijen die zijn faillissement hebben aangevraagd. Echter, voor de daadwerkelijke faillietverklaring is eerst een "faillissementszitting" nodig, en deze is al een aantal keren uitgesteld. De reden daarvan is dat de heer Bax WSNP (Wettelijke Schuldsanering Natuurlijk Personen) heeft aangevraagd op 13 juni 2005. Dit verzoek is echter afgewezen, met als reden dat zijn schuld nog steeds oploopt en hij momenteel van een uitkering leeft.
De heer Bax heeft besloten tegen deze uitspraak in beroep te gaan. Dat betekent ook dat de faillissementszitting gepland op 5 juli 2005, wederom uitgesteld gaat worden.
Dat is dus op dit moment de status. Als het beroep op de uitspraak wederom afgewezen wordt dan zal de laptopper failliet verklaard worden en kunnen wij als consument fluiten naar een groot deel van ons geld (zeker omdat hij zachtgezegd krap bij kas zit en weinig waardevolle bezittingen heeft). Als de aanvraag WSNP ditmaal wel goedgekeurd wordt dan is er een kans dat je over een langere termijn wel je geld terugkrijgt.
We moeten dus nog steeds afwachten...
Onder huwelijkse voorwaarden trouwen heeft niets met het al dan niet hoofdelijk aansprakelijk zijn voor je bedrijf
Wel voor de eenmanszaak of VoF van je partner 
Je bedoelt dat De Laptopper geen BV of NV was, maar een VoF of een eenmanszaak
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ja klopt, je hebt gelijk. Nu ik het teruglees staat het er inderdaad een beetje krom. Ik bedoelde te zeggen; ben je getrouwd in gemeenschap van goederen en heb je een eenmanszaak (dat is/was de Laptopper), dan staan alle persoonlijke bezittingen waarschijnlijk op naam van de partner (lees; dat zou je moeten doen). Als je dan zelf tezamen met je bedrijf failliet gaat, dan blijven de spulletjes dus officieel van je partner en kunnen die niet van je afgepakt worden. Dan is persoonlijk failliet gaan dus minder erg en kan je gewoon in je vette BMW (van je partner) rond blijven rijdenPaul Nieuwkamp schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:18:
Onder huwelijkse voorwaarden trouwen heeft niets met het al dan niet hoofdelijk aansprakelijk zijn voor je bedrijfWel voor de eenmanszaak of VoF van je partner
Anoniem: 148320
Hi,
Could someone email me what is the status with de-laptopper and the orders that have been paid in advance. I have filed a notice of crime against J. Bax, due he never made the refund after cancellation of order, although his staff and he confirmed that the transaction had been placed. What are the chances of geting the money out mr. Bax's pockets? I will upfate the topic if my legal process will proceed. (I hope so!)
Thanks,
Pete
e-mail removed
Could someone email me what is the status with de-laptopper and the orders that have been paid in advance. I have filed a notice of crime against J. Bax, due he never made the refund after cancellation of order, although his staff and he confirmed that the transaction had been placed. What are the chances of geting the money out mr. Bax's pockets? I will upfate the topic if my legal process will proceed. (I hope so!)
Thanks,
Pete
e-mail removed
[ Voor 5% gewijzigd door Longbeard op 02-07-2005 06:36 ]
It seems that you can't receive your transaction. (99,9% for sure). That's the conclusion of this 5 pages counted topic...Anoniem: 148320 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 01:42:
Hi,
Thanks,
Pete
[ Voor 12% gewijzigd door Longbeard op 03-07-2005 18:06 ]
Allerlaatste update;
De faillissementszitting van 5 juli 2005 is wederom uitgesteld tot 2 augustus 2005. Dit ivm de aanvraag van hoger beroep tegen de afwijzing WSNP. De datum van het hoger beroep is nog niet bekend.
Het is dus nog steeds afwachten...
De faillissementszitting van 5 juli 2005 is wederom uitgesteld tot 2 augustus 2005. Dit ivm de aanvraag van hoger beroep tegen de afwijzing WSNP. De datum van het hoger beroep is nog niet bekend.

Net een advocaat gesproken. Nog even in een notedop: laptop diabloo w3000 is RMA gegeven. Laptopper heeft gemeld dat hij gerepareerd en wel bij de fabrikant lag.
Nieuws: de fabrikant HOEFT niet uit te leveren, hij heeft retentierecht als de laptopper nog schulden bij hem heeft. Dikke pech dus totdat er een uitspraak is over al dan niet failliet / wsnp.
Extra verzekering via de Laptopper aangeschaft. Ik hoef bij hen niet aan te kloppen want zij dekken alleen schade van buitenaf, niet schade die 'in het apparaat aanwezig was'. (Defect moederbord is geen schade van buiten).
Misschien ten overvloede want eerder al gezegd: zodra er een uitspraak is de curator of bewindsvoerder zien te achterhalen. Uitspraken van de rechtbank zijn kennelijk op dinsdagen, dus woensdagochtend de rechtbank bellen en uitspraak vragen. Indien failliet of wsnp meteen naar naam, telno en fax van curator of bewindsvoerder vragen en eigendomsbewijs sturen met het verzoek tot levering. Dan mogen ze hem niet verkopen.
Tot zover, een verdrietige Sanne
Nieuws: de fabrikant HOEFT niet uit te leveren, hij heeft retentierecht als de laptopper nog schulden bij hem heeft. Dikke pech dus totdat er een uitspraak is over al dan niet failliet / wsnp.
Extra verzekering via de Laptopper aangeschaft. Ik hoef bij hen niet aan te kloppen want zij dekken alleen schade van buitenaf, niet schade die 'in het apparaat aanwezig was'. (Defect moederbord is geen schade van buiten).
Misschien ten overvloede want eerder al gezegd: zodra er een uitspraak is de curator of bewindsvoerder zien te achterhalen. Uitspraken van de rechtbank zijn kennelijk op dinsdagen, dus woensdagochtend de rechtbank bellen en uitspraak vragen. Indien failliet of wsnp meteen naar naam, telno en fax van curator of bewindsvoerder vragen en eigendomsbewijs sturen met het verzoek tot levering. Dan mogen ze hem niet verkopen.
Anoniem: 128225
Bij welke fabriek ligt je laptop nu ?oomph schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:36:
Net een advocaat gesproken. Nog even in een notedop: laptop diabloo w3000 is RMA gegeven. Laptopper heeft gemeld dat hij gerepareerd en wel bij de fabrikant lag.
Ik quote even mail contact dat ik heb gehad met Goldenstar computer in Duitsland. Zij staan op de site van Clevo (www.clevo.com.tw) als Europese distributeur vermeld.
-- Sanne: Weet u bij welke fabrikant mij Diabloo w3000 / Clevo D470K zou kunnen liggen?
-- Goldenstar: bij welke winkel heeft u hem gekocht, wij kennen Diabloo niet?
-- Sanne: bij De Laptopper
-- Goldenstar: "Dear Sir,
I am so sorry we do not know the name of the Firm. The firm is not our diestributer.
BR
Yan"
Zo kom ik nergens. Ik wil graag de fabrikant benaderen met een voorstel om de reparatie dan maar zelf te betalen, als ik mijn laptop maar terugkrijg. Maar ik heb dus nog geen idee waar hij is. Het lijkt wel alsof iedereen 'dichtklapt'. Ook niet zo gek rond een faillissementsprocedure.
-- Sanne: Weet u bij welke fabrikant mij Diabloo w3000 / Clevo D470K zou kunnen liggen?
-- Goldenstar: bij welke winkel heeft u hem gekocht, wij kennen Diabloo niet?
-- Sanne: bij De Laptopper
-- Goldenstar: "Dear Sir,
I am so sorry we do not know the name of the Firm. The firm is not our diestributer.
BR
Yan"
Zo kom ik nergens. Ik wil graag de fabrikant benaderen met een voorstel om de reparatie dan maar zelf te betalen, als ik mijn laptop maar terugkrijg. Maar ik heb dus nog geen idee waar hij is. Het lijkt wel alsof iedereen 'dichtklapt'. Ook niet zo gek rond een faillissementsprocedure.
Voor hoger beroep heeft hij een advocaat nodig. Kan ik erachter komen wie zijn advocaat is, zodat ik via de advocaat een brief kan sturen met het verzoek mij te vertellen waar mijn laptop zich op dit moment bevindt?Anoniem: 18674 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:32:
Allerlaatste update;
Via Goldenstar computer in Duitsland met mijn serienummer achterhaald dat mijn laptop via Medion (ook uit Duitsland) verkocht is. Goldenstar voert geen reparaties aan complete laptops uit. Ik heb contact gezocht met Medion. Dat serienummer is wel erg handig om te hebben.
Ik houd jullie op de hoogte.
Ik houd jullie op de hoogte.
Dus als ik het goed begrijp (na het zo doorgelezen te hebben), heb ik nog wel recht op m'n standaard fabrikantgarantie van 2 jaar (Asus), maar de extra garantie die ik heb aangeschaft bij deLaptopper is niets meer waar?
Yup. En jij weet tenminste nog wie je fabriek is. Dat ben ik nog aan het uitvogelen dus. Ik heb zoiets al eens gehad met een logitech desktop ding, en Logitech wilde even controleren of de leverancier inderdaad niet thuis gaf en toen dat zo bleek te zijn deden ze absoluut niet moeilijk. Zoiets verwacht ik van Asus ook, die moeten het van hun service hebben, dus zijn naar verwachting gewoon benaderbaar.
Ik weet dat hij zijn zaken regelt via Zuidweg Insolventiebemiddeling. Wellicht dat je bij dit kantoor terecht kunt voor meer informatie. Telefoonnr is 035-5385350, of ff googelen natuurlijk.oomph schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:32:
[...]
Voor hoger beroep heeft hij een advocaat nodig. Kan ik erachter komen wie zijn advocaat is, zodat ik via de advocaat een brief kan sturen met het verzoek mij te vertellen waar mijn laptop zich op dit moment bevindt?
Overigens had ik al mijn informatie verkregen via een incasso bureau die voor mij probeerde geld los te peuteren. Zij hebben inmiddels laten weten te stoppen met verdere pogingen omdat de debiteur "onvoldoende solvabiliteit" heeft.
Het zal wel een faillissement worden. Maar wat daarna ...???
Ok, ik heb zuidweg een brief gestuurd waarin ik vraag om informatie over fabrikant / importeur / reparateur, mijn tas terugvraag en voor de volledigheid ook maar even Dhr Bax aansprakelijk stel voor geleden schade. Niet dat daar iets van te verwachten valt, zoals jij ook al aangeeft, maar toch.
Even follow up op het traceren van fabrikant / reparateur: Medion AG Duitsland én Medion Nederland zeggen dat ze mijn laptop niet kennen. Ze leveren alleen aan Aldi en Kruidvat en dergelijke, voor acties. Ik heb inderdaad geen vergelijkbare laptop op hun sites zien staan, maar Goldenstart computer had aan de hand van het serienummer gezien dat de laptop aan Medion AG Duitsland verkocht is. Een dood spoor dus. Ik heb ze wel gevraagd nog eens goed te kijken adhv het serienummer, maar ik verwacht er weer niets van.
Even follow up op het traceren van fabrikant / reparateur: Medion AG Duitsland én Medion Nederland zeggen dat ze mijn laptop niet kennen. Ze leveren alleen aan Aldi en Kruidvat en dergelijke, voor acties. Ik heb inderdaad geen vergelijkbare laptop op hun sites zien staan, maar Goldenstart computer had aan de hand van het serienummer gezien dat de laptop aan Medion AG Duitsland verkocht is. Een dood spoor dus. Ik heb ze wel gevraagd nog eens goed te kijken adhv het serienummer, maar ik verwacht er weer niets van.
[ Voor 81% gewijzigd door Longbeard op 28-07-2005 13:30 ]
Ik kan vandaag nog geen uitspraak vinden in de registers. http://www.rechtspraak.nl...ntraalinsolventieregisterAnoniem: 18674 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:32:
Allerlaatste update;
Ze zijn wel bijgewerkt, dus op 2 augustus is er in ieder geval nog niets duidelijk geworden.
Ook nog geen nieuws over waar mijn laptop is. Ghnuffin, weet jij iets over de datum hoger beroep?
Als ik het goed lees dan is de uitspraak op het hoger beroep op de afwijzing WSNP (mond vol
) pas op 5 augustus 2005. En als dat zo is dan zou ook de faillissementszitting van 2 augustus uitgesteld zijn tot een latere datum. Die is immers afhankelijk van die uitspraak...
Wellicht dus nog even tot 5 augustus wachten?
Iemand al meer informatie over de uitspraak ?
Volg dit topic op de voet, aangezien ik over 2 weken ook eigen bedrijf ga beginnen
Volg dit topic op de voet, aangezien ik over 2 weken ook eigen bedrijf ga beginnen
[ Voor 67% gewijzigd door Vecodo op 05-08-2005 15:35 ]
Anoniem: 111392
Help! Ik kom er pas net achter dat De Laptopper failliet is! Ik heb daar een laptop gekocht met extra garantie etc. Weet iemand wie de garantie over heeft genomen? En waar ik terecht kan met mijn Diabloo D2030. Ik maakte uit posts op dat Goldstar de hele naam Daibloo al niet kent.... Weet iemand hier iets meer van?
Waar zie jij dat De Laptopper failliet is dan?Anoniem: 111392 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:28:
Help! Ik kom er pas net achter dat De Laptopper failliet is!
[ Voor 37% gewijzigd door ppl op 09-08-2005 19:44 ]
Ja da's waar. Het is misschien nog niet officiëel bevestigd, maar de Kamer van Koophandel heeft ze niet meer in haar register. Het bedrijf bestaat dus niet meer.ppl schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:44:
[...]
Waar zie jij dat De Laptopper failliet is dan?
Anoniem: 70741
Mijn Dell Inspiron 9100 die ik daar heb gekocht, daarvan is kort geleden de videokaart kapot gegaan.
Nu wil Dell mij alleen helpen als ik dnaam en adres weet te geven van degene op wiens naam de laptop staat. Ik heb al het adres van De Laptopper doorgegeven, maar dat is m volgens Dell niet. De plaats waar ie staat is ***********, maar ik heb er geen naam bij? Woont J. Bax toevallig in *************? Lastige situatie dit zeg.
Nu wil Dell mij alleen helpen als ik dnaam en adres weet te geven van degene op wiens naam de laptop staat. Ik heb al het adres van De Laptopper doorgegeven, maar dat is m volgens Dell niet. De plaats waar ie staat is ***********, maar ik heb er geen naam bij? Woont J. Bax toevallig in *************? Lastige situatie dit zeg.
[ Voor 15% gewijzigd door Longbeard op 12-08-2005 00:11 ]
Anoniem: 39303
Je hebt een Dell-laptop bij de-laptopper gekocht? En ik maar denken dat Dell niet met tussenhandel werkte. Quite sure?Anoniem: 70741 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:02:
Mijn Dell Inspiron 9100 die ik daar heb gekocht, daarvan is kort geleden de videokaart kapot gegaan.
Nu wil Dell mij alleen helpen als ik dnaam en adres weet te geven van degene op wiens naam de laptop staat. Ik heb al het adres van De Laptopper doorgegeven, maar dat is m volgens Dell niet. De plaats waar ie staat is ***************, maar ik heb er geen naam bij? Woont J. Bax toevallig in ***********? Lastige situatie dit zeg.
[ Voor 4% gewijzigd door Longbeard op 12-08-2005 00:13 ]
Anoniem: 39993
Als ik het verhaal zo lees, had De Laptopper een creatieve manier gevonden om Dell laptops te verkopen. De laptop staat, zoals ik het lees, bij Dell geregistreerd als gekocht door iemand woonachtig in **************. Misschien dat hij door de eigenaar van De Laptopper als eindgebruiker gekocht is bij Dell en vervolgens weer doorverkocht?Anoniem: 39303 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:48:
[...]
Je hebt een Dell-laptop bij de-laptopper gekocht? En ik maar denken dat Dell niet met tussenhandel werkte. Quite sure?
[ Voor 10% gewijzigd door Longbeard op 12-08-2005 00:09 ]
Zo creatief is dat toch niet? Elk bedrijf kan als hij wat grotere hoeveelheden pc's of laptops afneemt een leuke korting krijgen bij Dell....Anoniem: 39993 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:36:
[...]
Als ik het verhaal zo lees, had De Laptopper een creatieve manier gevonden om Dell laptops te verkopen. De laptop staat, zoals ik het lees, bij Dell geregistreerd als gekocht door iemand woonachtig in **************. Misschien dat hij door de eigenaar van De Laptopper als eindgebruiker gekocht is bij Dell en vervolgens weer doorverkocht?
En als hij dat genoeg marge vond bij doorverkoop, wie zou hem dat kunnen verbieden......
[ Voor 2% gewijzigd door Longbeard op 12-08-2005 00:10 ]
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
De laptopper staat nog gewoon ingeschreven bij de kvk. Post naar zijn bedrijfsadres krijg ik echter inmiddels retour. (dossiernr Kvk 18063878)
Hij is volgens mij laatste gegevens nog NIET failliet verklaard. Als ik inmiddels zou weten waar mijn laptop (Diabloo w3000) gerepareerd is, of wie de garantie overneemt, zou ik dat meteen posten. Hou dus dit forum in de gaten zodra ik het weet weten jullie het ook. Niet in paniek raken overigens, is geheel zinloos. Er gaat pas weer echt iets gebeuren als er duidelijkheid is over zijn faillissement.
Dat van die Dell vind ik wel louche klinken, als hij als nieuw verkocht is door de laptopper, maar volgens mij zijn er wel meer plekken waar je ze kan kopen. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat daar nog marge op te halen valt, zo goedkoop vind ik ze niet. Het verhaal dat Dell degene aan wie zij geleverd hebben niet kunnen vinden komt me bekend voor, Medion reageert ook zo. (wij verkopen alleen aan de Aldi, we kunnen het serienr niet vinden, de winkel die u noemt is niet bij ons bekend).
Vaag...
Groetjes, Sanne
Hij is volgens mij laatste gegevens nog NIET failliet verklaard. Als ik inmiddels zou weten waar mijn laptop (Diabloo w3000) gerepareerd is, of wie de garantie overneemt, zou ik dat meteen posten. Hou dus dit forum in de gaten zodra ik het weet weten jullie het ook. Niet in paniek raken overigens, is geheel zinloos. Er gaat pas weer echt iets gebeuren als er duidelijkheid is over zijn faillissement.
Dat van die Dell vind ik wel louche klinken, als hij als nieuw verkocht is door de laptopper, maar volgens mij zijn er wel meer plekken waar je ze kan kopen. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat daar nog marge op te halen valt, zo goedkoop vind ik ze niet. Het verhaal dat Dell degene aan wie zij geleverd hebben niet kunnen vinden komt me bekend voor, Medion reageert ook zo. (wij verkopen alleen aan de Aldi, we kunnen het serienr niet vinden, de winkel die u noemt is niet bij ons bekend).
Vaag...
Groetjes, Sanne
Anoniem: 70741
Ik weet ook niet precies was De Laptopper voor contructie had om die Dell laptops te verkopen, maar ik kan wel zien op de site van Dell dat 'ie een maandje voordat ik 'm van De Laptopper heb gekocht, is gekocht bij Dell. Ik mag aannemen dat De Laptopper gewoon een stapeltje heeft ingekocht met korting... Ze hadden nl op een gegeven moment een actie met die Inspiron 9100 en er waren er wel meer op Tweakers hier die er toen eentje hebben gekocht.
Maar ja, ik hoop maar gewoon dat Dell in ieder geval m'n waarschijnlijk kapotte videokaart wil bekijken, want anders zit je toch met een hele dure laptop waar je niks mee kan.
Maar ja, ik hoop maar gewoon dat Dell in ieder geval m'n waarschijnlijk kapotte videokaart wil bekijken, want anders zit je toch met een hele dure laptop waar je niks mee kan.
Anoniem: 141650
Heeft iemand enig idee hoe het met laptop garantie's zit, moet ik mij tot de fabrikant richten? Ik heb een Acer Aspire 1510 gekocht een jaar geleden en de garantie uitgebreid naar 2 jaar pickup en return.
Zojuist Promedion aan de lijn gehad. Mijn laptop ligt daar. Alleen mijn tas niet. Die is ergens anders of kwijt. Ik kan in ieder geval morgen mijn laptop (gerepareerd) terugkrijgen.
Ik was perplex, en vergat te vragen of zij ook voor andere laptopper klanten bezig zijn, maar volgens mij is dat wel het geval. Ik vraag het morgen anders nog wel een keer.
Ik ben in ieder geval al half blij.
Ik was perplex, en vergat te vragen of zij ook voor andere laptopper klanten bezig zijn, maar volgens mij is dat wel het geval. Ik vraag het morgen anders nog wel een keer.
Ik ben in ieder geval al half blij.
[ Voor 98% gewijzigd door Longbeard op 18-08-2005 15:59 ]
Mijn Diabloo D2030 (vorig jaar een van de toppers van De Laptopper, haha toppers van de laptopper), anyway, hij begint kuren te vertonen. Ik had al een nieuwe gekregen omdat ik problemen met het beeldscherm had (dat scheen aan het moederbord te liggen, iemand ervaring mee of kennis van???). Nu heb ik dus, sinds de laptopper zei dat ze heel veel orders kreeg terwijl ze stiekem failliet gingen, een paar maanden een nieuwe. Die krijg ook kuren, hij start soms helemaal niet op. Alleen de voeding (vermoed ik) begint te draaien. Na wat gevloek en een tijdje rust, draait ie wel weer. Dan zie ik b.v. dat ie een P4 op 6,4 Ghz heeft, dat is natuurlijk 3,2 Ghz. Weet iemand hier iets van? Of heeft iemand goede raad (bijvoorbeeld een oplossing of een winkel die iets kan bieden).
Ik ga sowieso via PC Magazine proberen te achterhalen wat dat Diabloo is, die schijnen twee zusjes van de D2030 te hebben getest en moeten dus meer weten. Ik ga ook proberen Die Bax te bereiken om te kijken of ik nog iets met garantie kan. Als ik meer weet, post ik weer.
Ik ga sowieso via PC Magazine proberen te achterhalen wat dat Diabloo is, die schijnen twee zusjes van de D2030 te hebben getest en moeten dus meer weten. Ik ga ook proberen Die Bax te bereiken om te kijken of ik nog iets met garantie kan. Als ik meer weet, post ik weer.
[ Voor 15% gewijzigd door Longbeard op 18-08-2005 23:18 ]
Kijk eerst even op het certificaat dat je bij je garantieuitbreiding hebt gehad, dat zegt waarschijnlijk al genoeg.Anoniem: 141650 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:18:
Heeft iemand enig idee hoe het met laptop garantie's zit, moet ik mij tot de fabrikant richten? Ik heb een Acer Aspire 1510 gekocht een jaar geleden en de garantie uitgebreid naar 2 jaar pickup en return.
(Een beetje werk mag ook wel, en volgens mij is dit al eerder langsgekomen)
Het antwoord is:
Acer is geheel verantwoordelijk voor die garantie. Heeft de winkel niks mee vandoen, behalve de marge die erop zit.
Ok dames en heren ik heb mijn laptop terug! Het bleek dus inderdaad een Promedion te zijn. Hij is gerepareerd en loopt weer als een zonnetje. Ik heb hem kunnen ophalen in Weesp. Promedion benadert de mensen van wie zij weten dat zij een Diabloo hebben ingeleverd voor reparaties. Van andere merken weet ik niet of die ook bij Promedion liggen. Als je het serienummer hebt kunnen ze het voor je achterhalen. De meneer vertelde me dat de laptopper failliet is maar ik kan het faillissement nog steeds nergens terugvinden. Ik ben bijzonder goed geholpen en het is een opluchting dat zij de garantie overnemen.
Mijn tas is nog niet terecht.
Een aantal oud medewerkers van de laptopper heeft een nieuwe online shop opgericht. Vind ik een positief nieuwtje: niemand drijft een zaak beter dan iemand die heeft kunnen leren van de fouten van anderen! (ze leveren dus ook niet op rekening haha). Ik heb hen dan ook maar een mailtje gestuurd in een wanhopige poging mijn tas te tracken.
Mijn tas is nog niet terecht.
Een aantal oud medewerkers van de laptopper heeft een nieuwe online shop opgericht. Vind ik een positief nieuwtje: niemand drijft een zaak beter dan iemand die heeft kunnen leren van de fouten van anderen! (ze leveren dus ook niet op rekening haha). Ik heb hen dan ook maar een mailtje gestuurd in een wanhopige poging mijn tas te tracken.
Als jij contact hebt met een oudmedewerker, zou jij die dan niet even kunnen vragen hoe de zaken er voor staan? Ik heb namelijk begin mei €1600 overgemaakt op de rekening van de laptopper en tot op heden niets meer van terug gezien.oomph schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:33:
Yesssssss. Zojuist bericht gehad van ex-medewerker v.d. laptopper. Er loopt daar iemand rond met een heel goed geheugen. Mijn tas is nog ergens en wordt opgestuurd. Yahoooooooooooooooooooooo.
Respect.
BVD
een wanhoopige
Dat weet die waarschijnlijk niet want nu in de faillissementsprocedure zit alles op slot. Alle voorraad en de boeken. Dat is een probleem van de eigenaar, niet van de oud medewerkers. Ik denk niet dat ze erop zitten te wachten om nu veel vragen van gedupeerden over zich heen te krijgen. Je zit in een erg rottige situatie, als je verder leest op dit forum kan je zien dat je niet de enige bent, en wat je zo'n beetje kan verwachten.
Ik verwacht gezien de ontwikkelingen niet dat het faillissement nog lang op zich laat wachten, dan komt er een curator en die moet je z.s.m. een brief sturen waarin je de laptopper aansprakelijk stelt voor alle schade. Die knul heeft mijn tas vanaf het begin waarschijnlijk apart gehouden omdat ie van mij persoonlijk was en ik ze op het hart gedrukt had dat als ie kwijt zou raken er een hele verdrietige Sanne zou zijn.
Ik verwacht gezien de ontwikkelingen niet dat het faillissement nog lang op zich laat wachten, dan komt er een curator en die moet je z.s.m. een brief sturen waarin je de laptopper aansprakelijk stelt voor alle schade. Die knul heeft mijn tas vanaf het begin waarschijnlijk apart gehouden omdat ie van mij persoonlijk was en ik ze op het hart gedrukt had dat als ie kwijt zou raken er een hele verdrietige Sanne zou zijn.
De oud medewerkers zijn dus een eigen shop gestart. http://www.tweakers.net/shopsurvey/6891
Lees eerst even op de shopsurvey. Overstelp ze alsjeblieft niet met vragen over waar je geld is of uitstaande bestellingen daar hebben ze waarschijnlijk geen antwoord op. Ze hebben niets te maken met eventuele fouten van de eigenaar van de laptopper en je kan ze dat dus ook niet aanrekenen. Ik vind dat ze mij erg goed geholpen hebben met het bewaren / terugvinden van mijn tas en ik vind hun openheid over het feit dat ze eerst bij de laptopper werkten erg dapper. Zorg dat ze daar geen spijt van krijgen. Als je de comments in de shopsurvey ziet doen ze het tot nu toe erg goed.
Als je een laptop hebt ingeleverd ter reparatie kunnen ze je heel misschien wel vertellen waar die laptop zich op dit moment bevindt.
Vragen over de garantie: in het algemeen zal je bij de fabrikant terecht kunnen.
Lees eerst even op de shopsurvey. Overstelp ze alsjeblieft niet met vragen over waar je geld is of uitstaande bestellingen daar hebben ze waarschijnlijk geen antwoord op. Ze hebben niets te maken met eventuele fouten van de eigenaar van de laptopper en je kan ze dat dus ook niet aanrekenen. Ik vind dat ze mij erg goed geholpen hebben met het bewaren / terugvinden van mijn tas en ik vind hun openheid over het feit dat ze eerst bij de laptopper werkten erg dapper. Zorg dat ze daar geen spijt van krijgen. Als je de comments in de shopsurvey ziet doen ze het tot nu toe erg goed.
Als je een laptop hebt ingeleverd ter reparatie kunnen ze je heel misschien wel vertellen waar die laptop zich op dit moment bevindt.
Vragen over de garantie: in het algemeen zal je bij de fabrikant terecht kunnen.
Anoniem: 144104
bij welke officiële instantie kan ik eigenlijk terecht voor informatie? ik heb een tijdje contact gehad met de kamer van koophandel, maar sinds de laptopper daar "ambtshalve uit het handelsregister is geschrapt, omdat er geen activiteiten meer zijn" "houd de bemoeienis vanuit het handelsregister formeel op" en werd ik doorverwezen naar www.rechtspraak.nl.
is dit een civiele of een strafrechtelijke zaak? is er een LJ- of zaaknummer toegewezen? welke rechtbank behandeld deze zaak?...
mvg
Stijn
is dit een civiele of een strafrechtelijke zaak? is er een LJ- of zaaknummer toegewezen? welke rechtbank behandeld deze zaak?...
mvg
Stijn
Anoniem: 154050
Goed afgelopen week mijn HD kapot, iemand een idee wie de fabrikant is van de Diabloo V3100? Of zal ik mijn garantie moeten claimen bij Hitachi, de producent van de HD?
Volgens mij kan je voor je Diabloo v3100 terecht bij Promedion.
Anoniem: 11776
Ehhh.. Volgens mij hebben ze een nieuw bedrijf opgericht:
http://www.laptops4u.nl/l...ntactinformatie&pagina=76
Of misschien is een oud medewerker een nieuw bedrijf begonnen, want jorg heeft bij de laptopper gewerkt.
modbreak: Lees volgs eerst het topic door voordat je post.
http://www.laptops4u.nl/l...ntactinformatie&pagina=76
Of misschien is een oud medewerker een nieuw bedrijf begonnen, want jorg heeft bij de laptopper gewerkt.
modbreak: Lees volgs eerst het topic door voordat je post.
[ Voor 14% gewijzigd door Longbeard op 05-09-2005 21:16 ]
Anoniem: 11776
Wat moet ik dan weten? Ik heb de helft van de replies gelezen, ik heb ook niet alle tijd.
Verder heb ik zelf ook nog een laptop van de laptopper, waar ik nog 1,5 jaar "garantie" op heb.
Wellicht vonden mensen het wel interessant om te weten dat 1 straat verderop vrijwel hetzelfde bedrijf is opgericht. Zelfs de site is vrijwel onveranderd. Maargoed....als dit niet door jou gewaardeerd wordt ben ik hier weer snel weg.
Verder heb ik zelf ook nog een laptop van de laptopper, waar ik nog 1,5 jaar "garantie" op heb.
Wellicht vonden mensen het wel interessant om te weten dat 1 straat verderop vrijwel hetzelfde bedrijf is opgericht. Zelfs de site is vrijwel onveranderd. Maargoed....als dit niet door jou gewaardeerd wordt ben ik hier weer snel weg.
Het "nieuws" staat slechts 5 posts boven de post waarin jij het ons vertelt.....Anoniem: 11776 schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:49:
Wat moet ik dan weten? Ik heb de helft van de replies gelezen, ik heb ook niet alle tijd.
Ik zou persoonlijk ook verwachten, dat wanneer je niet het hele topic gelezen hebt, dat je dan toch minimaal de laatste 10 berichten oid gelezen zou hebben.
Anders blijft het "laatste nieuws" zich wel heel erg herhalen.....
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Dit is het laatste bericht mbt tot the WSNP van Dhr. Bax, is er al meer over bekent? Is hoger beroep zitting nu al geweest?Anoniem: 18674 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:50:
Als ik het goed lees dan is de uitspraak op het hoger beroep op de afwijzing WSNP (mond vol) pas op 5 augustus 2005. En als dat zo is dan zou ook de faillissementszitting van 2 augustus uitgesteld zijn tot een latere datum. Die is immers afhankelijk van die uitspraak...
Met promedion contact opgenomen met de vraag of zij de fabrikant zijn van de Diabloo V3100 en of ik daar nog garantie kan claimen voor mijn kapotte HD. Kreeg te horen dat ik een garantienummer nodig heb, anders kunnen ze dus helemaal niks voor me doen. Garantienummer heb ik niet en dus maar gevraagd of zij geen oplossing wisten.
Kreeg vervolgens de tip om met de leverancier van de laptop (XS2 Europe b.v.) contact op te nemen en daar te informeren of zij mij aan het garantienummer konden helpen. Ik dus contact opgenomen met XS2 Europe b.v. Blijkt dat ze daar wel het merknaam Diabloo kennen, maar geen Compal Cl56. De Diabloo V3100 komt dus blijkbaar niet bij hen vandaan. Iemand enig idee waar ik moet zijn om achter het garantienummer van mijn laptop te komen of waar ik mijn laptop kan laten repareren??
De tijd begint nu wel een beetje te dringen want over 3 weken vervalt mijn garantie.
Kreeg vervolgens de tip om met de leverancier van de laptop (XS2 Europe b.v.) contact op te nemen en daar te informeren of zij mij aan het garantienummer konden helpen. Ik dus contact opgenomen met XS2 Europe b.v. Blijkt dat ze daar wel het merknaam Diabloo kennen, maar geen Compal Cl56. De Diabloo V3100 komt dus blijkbaar niet bij hen vandaan. Iemand enig idee waar ik moet zijn om achter het garantienummer van mijn laptop te komen of waar ik mijn laptop kan laten repareren??
De tijd begint nu wel een beetje te dringen want over 3 weken vervalt mijn garantie.
Hola Lekoes,Anoniem: 154050 schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:24:
Met promedion contact opgenomen met de vraag of zij de fabrikant zijn van de Diabloo V3100 en of ik daar nog garantie kan claimen voor mijn kapotte HD. Kreeg te horen dat ik een garantienummer nodig heb, anders kunnen ze dus helemaal niks voor me doen. Garantienummer heb ik niet en dus maar gevraagd of zij geen oplossing wisten.
Via Compal Taiwan en Compal Engeland etc ben ik achter het adres gekomen van de importeur.
Deze bleek eerst in Nederland te hebben gezeten maar is ondertussen verhuist naar Belgie.
Ik heb mijn Diabloo hierheen gestuurd ivm reparatie en ik moest alleen de transportkosten betalen.
Via het serienummer kunnen zij (Marasst) bepalen hoe het zit met de fabrieksgarantie;-)
Suc6
BELGIUM OFFICE
Marasst
Industrieweg Noord 1149, BOX 3
3660 Opglabbeek Belgium
Tel: 32 (0) 89-51-0640
Tel: 32 (0) 89-51-0641
Fax: 32 (0) 89-41-4417
PJzzz, wat heb je laten repareren als ik vragen mag?
Tegen mij zeggen ze namelijk dat ze geen endusers helpen en dat ze alleen als "reseller" optreden.
Tegen mij zeggen ze namelijk dat ze geen endusers helpen en dat ze alleen als "reseller" optreden.
Via Compal UK ben ik doorverwezen naar Marrast waar mijn Mb werdt gefixed ivm niet werkendeAnoniem: 154050 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:21:
PJzzz, wat heb je laten repareren als ik vragen mag?
usb poorten.
Ik zou dus gewoon dat hele laptopper=falliet verhaal vertellen en anders even compal uk of zelfs
taiwan gaan bellen en zeggen dat fabrieksgarantie een eu recht is.
Heeft bij mij ook gewerkt.
Zij (marrast) hebben compal's geleverd aan de laptopper en voor zover ik weet is de garantie niet afgekocht.
http://www.compal.com/index_en.htm
Het kan natuurlijk zo zijn dat die fabrieksgarantie van Compal alleen voor de "barebone"geld en niet voor alles wat erin of op is gezet.Anoniem: 154050 schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:24:
Met promedion contact opgenomen met de vraag of zij de fabrikant zijn van de Diabloo V3100 en of ik daar nog garantie kan claimen voor mijn kapotte HD'(
Voor je HD kun je ook de fabrikant ff vragen hoe en wat.
Ik baal ook als een stekker dat er in de doos totaal geen garantiecertificaten van wat dan ook ingebouwd zij bijgesloten.
Wat ik ondertussen ook te weten ben gekomen is dat Jewel de Uniwill's aan de laptopper gelevert schijnt te hebben en dat je bij hun voor fabrieks garantie terecht zou kunnen.
[ Voor 13% gewijzigd door PJzzz op 15-09-2005 04:27 ]
In oktober 2004 heb ik een diablo V3010 gekocht (Aopen Barebone) deze geeft alleen wat kuren
De cdrom gaat soms zomaar open. De Wlan (Intel) werkt niet goed en het toetsenbord werkt soms niet en de spatie werkt niet goed.
Zijn er mensen met dezelfde laptop die bij laptops4u hun garantie hebben kunnen claimen?
Zijn er mensen met dezelfde laptop die bij laptops4u hun garantie hebben kunnen claimen?
Dat je garantie kan claimen bij laptops4u is zeer onwaarschijnlijk. Deze zaak heeft niks met de laptopper te maken. Enige verbinding met de laptopper is dat de zaak is opgezet door ex-medewerkers van de laptopper.d-illusion schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:02:
In oktober 2004 heb ik een diablo V3010 gekocht (Aopen Barebone) deze geeft alleen wat kurenDe cdrom gaat soms zomaar open. De Wlan (Intel) werkt niet goed en het toetsenbord werkt soms niet en de spatie werkt niet goed.
bronWie is de organisatie of zijn de mensen achter Laptops4U?
De organisatie bestaat volledig uit ex-werknemers van De Laptopper. Ze hebben allemaal al veel ervaring met het online verkopen, uiteraard volledig op het gebied van laptops en alle randapparatuur. Hierdoor is er ook veel kennis in huis, welke ze graag met u willen delen!
NB Laptops4U is dus een geheel nieuwe organisatie, welke op geen enkele wijze een relatie heeft met De Laptopper!
Kan het bedrijf dat PJzzz zegt niet helpen?
PJzzz in "Problemen rond De Laptopper"
[ Voor 6% gewijzigd door LuCarD op 20-09-2005 11:17 ]
Ik begin langzaam een beetje wanhopig te worden. Op dit forum geen nieuws. Op andere websites geen nieuws. Hoe kom ik er nou achter wat de status is van de laptopper? Er is nog geen curator? Is de zaak al voor de rechter? Welke rechtbank? HELPAnoniem: 144104 schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:46:
bij welke officiële instantie kan ik eigenlijk terecht voor informatie? ik heb een tijdje contact gehad met de kamer van koophandel, maar sinds de laptopper daar "ambtshalve uit het handelsregister is geschrapt, omdat er geen activiteiten meer zijn" "houd de bemoeienis vanuit het handelsregister formeel op" en werd ik doorverwezen naar www.rechtspraak.nl.
mvg
Stijn
Als het goed is wordt de laptopper vertegenwoordigt door Zuidweg Insolventie bemiddeling.Anoniem: 112948 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:34:
[...]
Ik begin langzaam een beetje wanhopig te worden. Op dit forum geen nieuws. Op andere websites geen nieuws. Hoe kom ik er nou achter wat de status is van de laptopper? Er is nog geen curator? Is de zaak al voor de rechter? Welke rechtbank? HELP
http://www.zuidweg-partners.nl/
Laatste wat ik heb gehoord is dat Dhr. Bax (eigenaar Laptopper) in hoger beroep is gegaan tegen de afwijzing van WSNP.
dd. 7 September 2005.
Je zou contact kunnen opnemen met Zuidweg, die zouden meer info moeten hebben.
De uitspraak op hoger beroep afwijzing WSNP is komende 3 oktober. Het gaat allemaal niet zo snel in de WSNP-wereld, kwestie van geduld hebben. Maar komende maandag moet er dus eindelijk meer duidelijkheid komen! Er bestaat immers geen beroep op het hoger beroep...LuCarD schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:12:
[...]
Als het goed is wordt de laptopper vertegenwoordigt door Zuidweg Insolventie bemiddeling.
http://www.zuidweg-partners.nl/
Laatste wat ik heb gehoord is dat Dhr. Bax (eigenaar Laptopper) in hoger beroep is gegaan tegen de afwijzing van WSNP.
dd. 7 September 2005.
Je zou contact kunnen opnemen met Zuidweg, die zouden meer info moeten hebben.
Ik lees her en der kreten als 'failliet' enzo, maar de laptopper is dus nog steeds niet officieel failliet. Eerst deze uitspraak, als dat wederom afgewezen wordt pas dan zal er een faillissementszitting komen...
Persoonlijk hoop ik op schuldsanering, volgens mij worden we daar allemaal beter van. Tenminste, we moeten dan wel erg lang wachten op geld, maar dan krijg je in ieder geval nog wat...
Anoniem: 156786
Mijn laptop (Diabloo V3100), net een jaar geleden gekocht bij de-laptopper, hield er plotseling mee op.
Laptop ging wel aan maar geen beeld en geen hd acties of wat dan ook. Waarschijnlijk MB.
Ik heb contact opgenomen met zowel Jewel als een oud medewerkers van de-laptopper, Marasst en de verzekering Mahe.
Een oud medewerker van de laptopper konden mij vertellen dat Jewel de leverancier was, Jewel zegt slechts enkele Diabloo barebones te hebben geleverd en konden dus niet garanderen dat mijn laptop onder hun garantie viel, maar ik moest hem maar gewoon opsturen dan hoorde ik het vanzelf.
Mahe heeft nog niet gereageerd (week geleden).
Marasst bracht bij mij de uitkomst. Ik heb nog 2 weken garantie bij hun op de barebone (Compal CL56/Diabloo V3100). Wel hebben ze verteld dat ze nogmaalgesproken niet met de END USER onderhandelen.
Nu afwachten of het inderdaad het MB is.
Laptop ging wel aan maar geen beeld en geen hd acties of wat dan ook. Waarschijnlijk MB.
Ik heb contact opgenomen met zowel Jewel als een oud medewerkers van de-laptopper, Marasst en de verzekering Mahe.
Een oud medewerker van de laptopper konden mij vertellen dat Jewel de leverancier was, Jewel zegt slechts enkele Diabloo barebones te hebben geleverd en konden dus niet garanderen dat mijn laptop onder hun garantie viel, maar ik moest hem maar gewoon opsturen dan hoorde ik het vanzelf.
Mahe heeft nog niet gereageerd (week geleden).
Marasst bracht bij mij de uitkomst. Ik heb nog 2 weken garantie bij hun op de barebone (Compal CL56/Diabloo V3100). Wel hebben ze verteld dat ze nogmaalgesproken niet met de END USER onderhandelen.
Dacht het niet dus.Wel hebben ze verteld dat ze nogmaalgesproken niet met de END USER onderhandelen.
Fabrieksgarantie (Op pc's en laptops meestal 12 Mnd) is zoals het woord al aangeeft garantie naar de (eind)gebruiker toe.
Is ongeveer hetzelfde geregeld als bij koop van een auto waarbij bijvoorbeeld de dealer of zelfs
de importeur falliet zou gaan.
Je kunt dan altijd nog de fabrieks garantie claimen.
Evt extra afgesloten garantie-verlenging bij de verkoper ben je meestal wel kwijt.
Mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben, zou ik daar je probleem eens voorleggen.
Wie weet zijn er wel precedenten te vinden in soortgelijke gevallen.
Groet
-Dat geld dus onder de aanname dat een rechtspersoon failliet gaat zoals een BV. Een persoon kan ook wel failliet gaan maar afaik vervallen de vorderingen nooit en kun je als schuldeiser 10 jaar later gewoon bij de persoon aankloppen voor het geld.
Op kvk.nl kan er vast vastgesteld worden wat de bedrijfsvorm was van de laptopper. Als dit een eenmanszaak of een v.o.f. dan kun je in principe de vordering hoofdelijk vorderen op de eigenaar/vennoten.-
Om het geld terug te kunnen krijgen moet je ze minimaal 1 keer in het jaar herrineren aan hun schuld, anders is dit niet rechtsgeldig en zal de vordering na twee jaar vervallen. Ik zou contact opnemen in dit geval met je rechtsbijstandsverzekering. Dit omdat je jezelf inderdaad kenbaar gaat maken op de lijst met erkende schuldeisers. Aangezien deze persoon(en) alles kunnen gaan verkopen wat ze bezitten
Op kvk.nl kan er vast vastgesteld worden wat de bedrijfsvorm was van de laptopper. Als dit een eenmanszaak of een v.o.f. dan kun je in principe de vordering hoofdelijk vorderen op de eigenaar/vennoten.-
Om het geld terug te kunnen krijgen moet je ze minimaal 1 keer in het jaar herrineren aan hun schuld, anders is dit niet rechtsgeldig en zal de vordering na twee jaar vervallen. Ik zou contact opnemen in dit geval met je rechtsbijstandsverzekering. Dit omdat je jezelf inderdaad kenbaar gaat maken op de lijst met erkende schuldeisers. Aangezien deze persoon(en) alles kunnen gaan verkopen wat ze bezitten
Nec timide, nec tumide
Inmiddels is er eindelijk een uitspraak in deze zaak
... In hoger beroep heeft Bax zijn gelijk gekregen. Dit houdt dus in dat hij toch toegelaten zal worden tot de WSNP. Er wordt vandaag of morgen een bewindvoerder aangesteld die contact op zal nemen met alle schuldeisers. Mocht je geen brief krijgen dan moet je dus zelf contact opnemen met deze persoon. Dat kan dan bijvoorbeeld weer via het Landelijk Register Schuldsanering (http://www.wsnp.rvr.org/).
De bewindvoerder fungeert als een proxy
. Deze zit tussen Bax en alle schuldeisers in en alle post en financiele zaken gaan via deze persoon. De bewindvoerder neemt ook beslag op een groot deel van de inkomsten. Van deze inkomsten worden de schulden afbetaald.
Deze regeling loopt voor een periode dat door de rechtbank bepaald is, zeg een jaar of 5. Gedurende 5 jaar moet Bax dan dus op een houtje bijten. Echter wanneer de periode voorbij is zullen de resterende schulden on-invorderbaar verklaard worden. Dat houdt dus in dat de schulden die dan nog openstaan niet meer invorderbaar zijn, Bax is dan officieel schuldloos en wij als schuldeisers kunnen dan definitief fluiten naar onze centen.
Conclusie: als je dikke maatjes wordt met de bewindvoerder valt er nog wat te halen...
Maar na een x aantal jaar mag je niet meer aankloppen bij Bax voor nog meer centjes
De bewindvoerder fungeert als een proxy
Deze regeling loopt voor een periode dat door de rechtbank bepaald is, zeg een jaar of 5. Gedurende 5 jaar moet Bax dan dus op een houtje bijten. Echter wanneer de periode voorbij is zullen de resterende schulden on-invorderbaar verklaard worden. Dat houdt dus in dat de schulden die dan nog openstaan niet meer invorderbaar zijn, Bax is dan officieel schuldloos en wij als schuldeisers kunnen dan definitief fluiten naar onze centen.
Conclusie: als je dikke maatjes wordt met de bewindvoerder valt er nog wat te halen...

summier briefje gehad van Zuidweg Insolventie Bemiddeling
er is een bewindvoerder aangesteld nl
mr Brekelmans
U Kunt uw vordering ter verificate indienen bij de bewindvoerder, wij hebben het dossier gesloten
wat betekend dit, en wat voor actie moeten we als schuldeiser ondernemen ?
Klaas
Telefoonnummer bewindvoerder : 0416-335516
mr Brekelmans
U Kunt uw vordering ter verificate indienen bij de bewindvoerder, wij hebben het dossier gesloten
Klaas
[ Voor 9% gewijzigd door Longbeard op 24-10-2005 09:50 ]
lezen is ook een vak...klaasZ58 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:06:
summier briefje gehad van Zuidweg Insolventie Bemiddeling
mr Brekelmans
Klaas
brief gehad van de bewindvoerder, mr brekelmans
hier staat oa in:
"Bovendien dient u aan te geven of aanspraak wordt gemaakt op voorrecht, pand, hypotheek of retentierecht"
enig idee wat hiermee wordt bedoeld?
klaas
hier staat oa in:
"Bovendien dient u aan te geven of aanspraak wordt gemaakt op voorrecht, pand, hypotheek of retentierecht"
enig idee wat hiermee wordt bedoeld?
klaas
Voorrecht heeft bijvoorbeeld de belastingdienst. Die mogen eerst aan de centjes komen.
Pandrecht is als jij iets aan hem verkocht hebt tegen afbetaling, bijvoorbeeld zijn auto. Dan mag je die auto vorderen.
Hypotheek: dat moet de bank die zijn hypotheek doen, daar aanspraak op maken.
En retentierecht is het recht om spullen van Bax bij je te houden tot je genoegdoening hebt: bijvoorbeeld als je laptop in reparatie is bij een reparateur of een toeleverancier, die mogen hem een tijdje vasthouden tot ze gecompenseerd zijn. Als jij een leenlaptop hebt van Bax kan je hem ook vasthouden tot je je eigen laptop terug hebt.
Ben jij echter een van die mensen die betaald heeft maar nooit een laptop heeft ontvangen, dan is dat je enige vordering en dan zijn die woorden niet op jou van toepassing. Dan vorder je de geleden schade, dat zijn de kosten van die nooit geleverde laptop. Klaar.
Pandrecht is als jij iets aan hem verkocht hebt tegen afbetaling, bijvoorbeeld zijn auto. Dan mag je die auto vorderen.
Hypotheek: dat moet de bank die zijn hypotheek doen, daar aanspraak op maken.
En retentierecht is het recht om spullen van Bax bij je te houden tot je genoegdoening hebt: bijvoorbeeld als je laptop in reparatie is bij een reparateur of een toeleverancier, die mogen hem een tijdje vasthouden tot ze gecompenseerd zijn. Als jij een leenlaptop hebt van Bax kan je hem ook vasthouden tot je je eigen laptop terug hebt.
Ben jij echter een van die mensen die betaald heeft maar nooit een laptop heeft ontvangen, dan is dat je enige vordering en dan zijn die woorden niet op jou van toepassing. Dan vorder je de geleden schade, dat zijn de kosten van die nooit geleverde laptop. Klaar.
Anoniem: 158279
Ik ben werkelijk helemaal verbaasd met de laptopper. Ik heb net die Mr.Brekelmans gebeld nav een all risk verzekering, afgesloten bij de laptop.
Deze plaatsvervanger van de heer Brekelmans vertelde mij dat de verzekering ondergebracht is bij www.mahe.nl (010-4477100). Deze vertellen mij op hun beurt weer dat mijn polis daar helemaal niet bekend is.
Schijnbaar heeft de heer Bax en zijn medewerkers de laptopverzekering helemaal niet afgesloten bij mahe. Ik heb dus 170 euries voor jan lul betaald. Oplichting en fraude dus.... Ik overweeg naar politie te gaan.
Deze plaatsvervanger van de heer Brekelmans vertelde mij dat de verzekering ondergebracht is bij www.mahe.nl (010-4477100). Deze vertellen mij op hun beurt weer dat mijn polis daar helemaal niet bekend is.
Schijnbaar heeft de heer Bax en zijn medewerkers de laptopverzekering helemaal niet afgesloten bij mahe. Ik heb dus 170 euries voor jan lul betaald. Oplichting en fraude dus.... Ik overweeg naar politie te gaan.
Anoniem: 14124
Je ziet toch voor jezelf ook of er een verzekering is geregeld; contract, polisvoorwaarden, etc.
Anoniem: 146936
Ik ben in het bezit van een Diabloo D3000. De harddisk (Samsung 60GB 5400rpm) begint opstartkuren te vertonen ("tik.....tik.....tik.........NO OPERATING SYSTEM FOUND").
Ik heb toendertijds geen 36-maanden-verzekering afgeloten ("reageer binnen 7 dagen na aankoop") à € 139,00. Toen stom, nu lijk ik in eerste instantie mazzel te hebben.
Na mezelf ingelezen te hebben op dit forum (3 uur leesvoer, zeer interessant en waardevol) blijkt idd dat Mahe (Actua Assurantiën BV) de verzekeringen op zich neemt (of in ieder geval een groot deel).
Wat duidelijk vermeld wordt op hun site:
"De schaderegeling geschiedt in "natura" via de winkelier/dealer bij wie u uw (verzekerde) apparatuur heeft aangeschaft. Dit wil zeggen dat uw winkelier/dealer uw apparatuur vakkundig zal repareren."
Dit is iets wat terug kwam op het aanvraagformulier van De Laptopper overigens.
Anyway: het is vrij reëel uit te sluiten dat je een vergoeding krijgt van Mahe als je 'zelf knutselt'. Daarnaast blijkt zelf contact opnemen met Mahe na alle huidige bevindingen misschien niet de juiste weg, want (enig cynisme niet schromend) hoe moet Mahe nu weten wie je laptop moet repareren? Moet dan toch weer een bedrijf zijn die ook bij Mahe/Actua is aangesloten (zie de site onder Dealers):
Onze klantenkring is een speciaal geselecteerde groep van vakbekwame en gespecialiseerde ondernemers, die actief zijn in de branches waarvoor Actua een groot aantal maatwerk garantieproducten heeft ontwikkeld.
Waarvan akte.
Clou van mijn verhaal: doordat ze medio maart (ik citeer:) in een 'reorganisatie' waren beland, konden ze mensen niet voldoende helpen. Een vriend van mij moest hierdoor met zijn Daibloo D2030 (scheur op scharnier) zelf contact opnemen met Goldenstar (service@goldenstar-computer.de). Ik kan in dat geval begrijpen dat in die tijd her en der stapels administratie opstapelden, inclusief verzekeringsaanvragen die nog naar Mahe moesten die er uiteindelijk misschien niet eens zijn aangekomen.
Als iemand die valt onder de groep garantie/verzekeringskwesties lijkt mij in ieder geval de beste optie dat 'die nieuwe laptopzaak waar al die ex-werknemers van De Laptopper nu werken' de verzekeringen overneemt/afhandelt, eventueel tegen vergoeding, door als intermediair te fungeren, om zo een 'tevreden' klantengroep terug te winnen en zo mogelijk te behouden. Per slot van rekening weten zij precies waar Abraham de mosterd haalt.
Laten we wel wezen: die jongens van De Laptopper hebben als team altijd goed voor hun klanten gezorgd (mij in algeval wel). Waarom zou dat nu met hetzelfde team anders moeten zijn, nu ze 3 straten verderop zitten bij een nieuwe BV?
Ik heb dit verhaal overigens met dezelfde strekking aan ze gesteld. Mocht daar iets interessants uitkomen, laat ik het hier weten.
Moet je voor nu de gein eens op de oude site kijken (www.de-laptopper.nl).
I rest my case.
Groet,
Mark
Ik heb toendertijds geen 36-maanden-verzekering afgeloten ("reageer binnen 7 dagen na aankoop") à € 139,00. Toen stom, nu lijk ik in eerste instantie mazzel te hebben.
Na mezelf ingelezen te hebben op dit forum (3 uur leesvoer, zeer interessant en waardevol) blijkt idd dat Mahe (Actua Assurantiën BV) de verzekeringen op zich neemt (of in ieder geval een groot deel).
Wat duidelijk vermeld wordt op hun site:
"De schaderegeling geschiedt in "natura" via de winkelier/dealer bij wie u uw (verzekerde) apparatuur heeft aangeschaft. Dit wil zeggen dat uw winkelier/dealer uw apparatuur vakkundig zal repareren."
Dit is iets wat terug kwam op het aanvraagformulier van De Laptopper overigens.
Anyway: het is vrij reëel uit te sluiten dat je een vergoeding krijgt van Mahe als je 'zelf knutselt'. Daarnaast blijkt zelf contact opnemen met Mahe na alle huidige bevindingen misschien niet de juiste weg, want (enig cynisme niet schromend) hoe moet Mahe nu weten wie je laptop moet repareren? Moet dan toch weer een bedrijf zijn die ook bij Mahe/Actua is aangesloten (zie de site onder Dealers):
Onze klantenkring is een speciaal geselecteerde groep van vakbekwame en gespecialiseerde ondernemers, die actief zijn in de branches waarvoor Actua een groot aantal maatwerk garantieproducten heeft ontwikkeld.
Waarvan akte.
Clou van mijn verhaal: doordat ze medio maart (ik citeer:) in een 'reorganisatie' waren beland, konden ze mensen niet voldoende helpen. Een vriend van mij moest hierdoor met zijn Daibloo D2030 (scheur op scharnier) zelf contact opnemen met Goldenstar (service@goldenstar-computer.de). Ik kan in dat geval begrijpen dat in die tijd her en der stapels administratie opstapelden, inclusief verzekeringsaanvragen die nog naar Mahe moesten die er uiteindelijk misschien niet eens zijn aangekomen.
Als iemand die valt onder de groep garantie/verzekeringskwesties lijkt mij in ieder geval de beste optie dat 'die nieuwe laptopzaak waar al die ex-werknemers van De Laptopper nu werken' de verzekeringen overneemt/afhandelt, eventueel tegen vergoeding, door als intermediair te fungeren, om zo een 'tevreden' klantengroep terug te winnen en zo mogelijk te behouden. Per slot van rekening weten zij precies waar Abraham de mosterd haalt.
Laten we wel wezen: die jongens van De Laptopper hebben als team altijd goed voor hun klanten gezorgd (mij in algeval wel). Waarom zou dat nu met hetzelfde team anders moeten zijn, nu ze 3 straten verderop zitten bij een nieuwe BV?
Ik heb dit verhaal overigens met dezelfde strekking aan ze gesteld. Mocht daar iets interessants uitkomen, laat ik het hier weten.
Moet je voor nu de gein eens op de oude site kijken (www.de-laptopper.nl).
I rest my case.
Groet,
Mark
Anoniem: 146936
Intussen via wat heen en weer gemail een prettig onderhoud gehad met de (mede-)eigenaar van Laptops 4U.
Ze zijn bereid om te helpen daar waar mogelijk voor wat betreft fabrieksgarantie-kwesties die met De Laptopper te maken hebben/hadden.
Ik citeer:
"Het is ook direct mijn intentie geweest om gedupeerde relaties van De Laptopper te woord te staan en ook zo goed mogelijk proberen op weg te helpen met het vinden van de oplossing van hun problemen."
(...)
"Alle losse universele onderdelen die ik op dit moment in mijn assortiment heb, zoals processor, geheugen, harddisk, WiFi-modules, enz, wil ik innemen en claimen bij de leverancier van De Laptopper, mits ik die leverancier nu gebruik."
(...)
"Om mijn bovenstaande verhaal te bekrachtigen heb ik maanden geleden toch het besluit genomen om domeinnaam www.de-laptopper.nl over te nemen en door te linken naar www.laptops4u.nl om zo voor veel relaties die in het duister tastte een klein lichtpuntje te bezorgen."
Al met al zeer positief. Mijn advies aan diegenen met een fabrieksgarantie-kwestie: je Laptopper-garantie is heel ver te zoeken. Val terug op de fabrieksgarantie van het defecte onderdeel en waag er een mailtje op naar 'die nieuwe zaak' als je niet precies weet waar je de mosterd moet halen. Ze zullen je eigenlijk altijd beantwoorden.
Succes.
Groet,
Mark
Ze zijn bereid om te helpen daar waar mogelijk voor wat betreft fabrieksgarantie-kwesties die met De Laptopper te maken hebben/hadden.
Ik citeer:
"Het is ook direct mijn intentie geweest om gedupeerde relaties van De Laptopper te woord te staan en ook zo goed mogelijk proberen op weg te helpen met het vinden van de oplossing van hun problemen."
(...)
"Alle losse universele onderdelen die ik op dit moment in mijn assortiment heb, zoals processor, geheugen, harddisk, WiFi-modules, enz, wil ik innemen en claimen bij de leverancier van De Laptopper, mits ik die leverancier nu gebruik."
(...)
"Om mijn bovenstaande verhaal te bekrachtigen heb ik maanden geleden toch het besluit genomen om domeinnaam www.de-laptopper.nl over te nemen en door te linken naar www.laptops4u.nl om zo voor veel relaties die in het duister tastte een klein lichtpuntje te bezorgen."
Al met al zeer positief. Mijn advies aan diegenen met een fabrieksgarantie-kwestie: je Laptopper-garantie is heel ver te zoeken. Val terug op de fabrieksgarantie van het defecte onderdeel en waag er een mailtje op naar 'die nieuwe zaak' als je niet precies weet waar je de mosterd moet halen. Ze zullen je eigenlijk altijd beantwoorden.
Succes.
Groet,
Mark
Goedenavond.
14 december 2005 is het laatste bericht wat ik gelezen heb.
Inmiddels zijn er diverse rechtszaken aan de gang richting Dhr. Bax.
Ook ik heb aangifte gedaan.
Heeft iemand enig idee wat er nu verder gaat gebeuren.
Dhr. Bax hoeft zich volgens mij nergens zorgen meer over te maken wand de zaak is geseponeerd.
Verder ben ik nieuwsgierig naar de ervaringen van mede lot genoten.
jammer dat er niemand meer Reageerd.
Laatste nieuws is dat Bax veroordeeld is tot betaling en gevangenis straf.
14 december 2005 is het laatste bericht wat ik gelezen heb.
Inmiddels zijn er diverse rechtszaken aan de gang richting Dhr. Bax.
Ook ik heb aangifte gedaan.
Heeft iemand enig idee wat er nu verder gaat gebeuren.
Dhr. Bax hoeft zich volgens mij nergens zorgen meer over te maken wand de zaak is geseponeerd.
Verder ben ik nieuwsgierig naar de ervaringen van mede lot genoten.
jammer dat er niemand meer Reageerd.
Laatste nieuws is dat Bax veroordeeld is tot betaling en gevangenis straf.
[ Voor 11% gewijzigd door LEX63 op 02-01-2007 00:22 ]
dE laptopper is weer actief.
Zie "laptops4u.nl"
Website is hetzelfde als destijds van "de laptopper" ook het adres is vrijwel actief.
Gr. Han
Lees eerst eens het topic goed door voordat je post:
Problemen rond De Laptopper
Zie "laptops4u.nl"
Website is hetzelfde als destijds van "de laptopper" ook het adres is vrijwel actief.
Gr. Han
Lees eerst eens het topic goed door voordat je post:
Problemen rond De Laptopper
[ Voor 37% gewijzigd door Longbeard op 11-01-2007 12:03 ]
http://tweakers.net/shopsurvey/6891Han van Vilsteren schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:29:
dE laptopper is weer actief.
Zie "laptops4u.nl"
Gr. Han
Laptops4u is opgezet uit oud medewerkers van de laptopper.
Maar of dat goed of slecht is dat laat ik even in het midden
Blij dat er nog reacties komen over deze duisterezaakLuCarD schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:50:
[...]
http://tweakers.net/shopsurvey/6891
Laptops4u is opgezet uit oud medewerkers van de laptopper.
Maar of dat goed of slecht is dat laat ik even in het midden
Tja had ze ook gebeld en waren erg geïrriteerd, ze vertelden dat ze niets van doen hadden met het dagelijks bestuur van de laptopper.
Dit is altijd moeilijk. Ik weet niet in hoe verre de medewerkers ook betrokken waren bij deze zwendel.
Ik ben ook een van de slachtoffers voor €1209,- ben ik het schip in gegaan. Tot het laatste moment accepteerde die gluiperd nog geld. Terwijl hij donders goed wist dat hij met een been in het faillissement stond.
Tijdens dit tikken lopen de emoties en de woede al weer aardig op. Heb toen ook op het punt gestaan om daar met niet al te beste bedoelingen heen te gaan om mijn ongenoegen te uitten.
Maar kwam tot de conclusie dat dit ook niets oploste en ik bovendien zelf de nor in zou draaien.
Mag hopen dat die parasiet stafrechtelijk vervolgd gaat worden. De laatste brief die ik had ontvangen van justitie in Brabant is dat hij schuldig is bevonden aan gepleegde strafbare feiten.
Laten we elkaar op de hoogte houden, ik zal ook wekelijks dit forum bezoeken.
Sorry dat ik mij zo uit laad maar ben gewoon ongelofelijk belazerd en kwaad hier over. Het geld is natuurlijk erg maar het idee dat hij na zijn schuldsanering 2009 gewoon weer opnieuw kan beginnen zit mij nog het meeste dwars.
Vriendelijke groet Lex
[ Voor 53% gewijzigd door LEX63 op 04-02-2007 17:45 ]
Anoniem: 35220
Ik ben destijds ook voor 2200 het schip in gegaan, heb geen gerechtelijke stappen ofzo ondernomen. Zit Bax nu in de bak? Denken jullie dat ik m'n geld nog ga zien?
nee hij zit niet in de bakAnoniem: 35220 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:22:
Ik ben destijds ook voor 2200 het schip in gegaan, heb geen gerechtelijke stappen ofzo ondernomen. Zit Bax nu in de bak? Denken jullie dat ik m'n geld nog ga zien?
en je geld grootte kans dat je daar niks meer van ziet.
Ik heb dus wel aangifte gedaan van oplichting. Met regelmaat krijg ik post van de justietie te Brabant.LuCarD schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:09:
[...]
nee hij zit niet in de bak
en je geld grootte kans dat je daar niks meer van ziet.
Ik zal de laatste brief van de week even scannen en posten. Daar staat echt wel in dat hij strafrechtelijk vervolgd gaat worden. Hij heeft willens en wetens geld aangenomen terwijl hij wist dat hij failliet ging.
Dat stukje in de spits over de laptopper 30 mei 2005 komt van mijn af zie http://hirespdf.spitsnet.nl/2005-05-30/SPI20050530.pdf.
[knip]
Dit forum is niet bedoeld voor oproepen
Bedragen tot over de €10.000,-
Mag hopen dat die rad voor enkele jaren de bak in gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 12-02-2007 13:47 ]
Zoals belooft de Tekst uit de brief.
Geachte heer.
Ten vervolg op mijn brief waarin ik u de datum meedeelde waarop de
strafzaak, waarbij u als slachtoffer bent betrokken, zou worden behandeld,
bericht ik u dat de officier van justitie besloten heeft de dagvaarding voor de
behandeling ter terchtzitting van 10 nov. 2006 in te trekken.
op verzoek van de advocaat van de verdachte.
De strafzaak is hiermee nog niet afgedaan. Ik zal u van het verdere verloop
van de zaak op de hoogte houden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit is dus een stukje uit de brief waarin de advocaat uitstel heeft gevraagd voor de vonnis. Ik had graag op deze zittingen aanwezig willen zijn, Maar dat gaat me een hoop geld kosten, te veel.
1 ik moet een dag vrij nemen.
2 De reiskosten.
Dit zal neerkomen op neto een €160,- per keer. Er zijn nu al 3 zittingen geweest dus €480,- Als het in amsterdam had geweest had ik op elke zitting aanwezig geweest.
Geachte heer.
Ten vervolg op mijn brief waarin ik u de datum meedeelde waarop de
strafzaak, waarbij u als slachtoffer bent betrokken, zou worden behandeld,
bericht ik u dat de officier van justitie besloten heeft de dagvaarding voor de
behandeling ter terchtzitting van 10 nov. 2006 in te trekken.
op verzoek van de advocaat van de verdachte.
De strafzaak is hiermee nog niet afgedaan. Ik zal u van het verdere verloop
van de zaak op de hoogte houden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit is dus een stukje uit de brief waarin de advocaat uitstel heeft gevraagd voor de vonnis. Ik had graag op deze zittingen aanwezig willen zijn, Maar dat gaat me een hoop geld kosten, te veel.
1 ik moet een dag vrij nemen.
2 De reiskosten.
Dit zal neerkomen op neto een €160,- per keer. Er zijn nu al 3 zittingen geweest dus €480,- Als het in amsterdam had geweest had ik op elke zitting aanwezig geweest.
zojuist vernomen van Hr Brekelmans dat ik 0.35% terugkrijg ????
is dit een grap of zo ?
is dit een grap of zo ?
Schuldsanering zal een berekening gemaakt hebben van de lasten die die persoon terug kan betalen. Ik denk dat je van geluk mag spreken dat je uberhaupt iets terugkrijgt, na afrekening met de fiscus, bank etc.klaasZ58 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:42:
zojuist vernomen van Hr Brekelmans dat ik 0.35% terugkrijg ????
is dit een grap of zo ?
Nee, dat is het wel zo'n beetje bij een concurrerende vordering en een faillissement waar eigenlijk weinig tot niets te halen valt. Meestal is het 0%.
Anoniem: 49380
Het lijkt er op alsof het bij de doorstart van de laptobber, www.laptops4u.nl, ook wat mis is.... Website is blanko, en zie http://tweakers.net/shopreview/6891/laptops4u.htmlzeef schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:06:
Nee, dat is het wel zo'n beetje bij een concurrerende vordering en een faillissement waar eigenlijk weinig tot niets te halen valt. Meestal is het 0%.
Anoniem: 27535
Laptops4u is geen doorstart geweest van...
Niettemin is de website inderdaad niet bereikbaar, dus heb ik de pijsvermeldingen voor de Shop vooralsnog verwijderd. Overigens is 3 reviews van dezelfde persoon in 2 weken ook niet de bedoeling; die mag die even gaan samenvatten en zijn caps-lock uithouden.
Niettemin is de website inderdaad niet bereikbaar, dus heb ik de pijsvermeldingen voor de Shop vooralsnog verwijderd. Overigens is 3 reviews van dezelfde persoon in 2 weken ook niet de bedoeling; die mag die even gaan samenvatten en zijn caps-lock uithouden.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 10-09-2008 20:51 ]
Dit wordt een woordspelletje..... Laptops4u is in ieder geval is opgezet door oud medewerkers van de laptopper.Anoniem: 27535 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:38:
Laptops4u is geen doorstart geweest van...
Site is inmiddels weer bereikbaar. Waarom meteen alle prijzen verwijderen als een shop wat problemen met zijn site heeft? Dat is wel een zware straf voor mogelijk alleen een technische storing. Of speelde er nog iets anders?
Een aantal mensen kon ze niet bereiken, en dan denk je aan het onwillekeurig ergste (gezien het verleden). Prijzen weghalen lijkt me uitstekend, om te voorkomen dat iemand een bestelling met vooruitbetaling doet, en vervolgens maanden bezig is om dat weer terug te krijgen als het echt mis is.Quincy5 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:37:
Site is inmiddels weer bereikbaar. Waarom meteen alle prijzen verwijderen als een shop wat problemen met zijn site heeft? Dat is wel een zware straf voor mogelijk alleen een technische storing. Of speelde er nog iets anders?
Als alles ok is staan er zo weer op toch? Voorkomen is beter dan genezen.
/Edit: let ook eens op de title van de pagina van laptops4u: heet nog gewoon De Laptopper....
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 11-09-2008 19:06 ]
Anoniem: 27535
Een van de voorwaarden voor publicatie van prijzen op de eigen website. Als die er niet is, dan geven wij geen prijzen weer. Of er een storing is of niet, is niet altijd te achterhalen of wordtniet gemeld. Er hoeftverder niets aan de hand te zijn, gebeurt wel vaker.
Overigens doe ik deze op slot, aangezien met de terugbetaling van zaken van de laptopper datgene is afgehandeld en het nu enkel over een andere shop gaat.
Overigens doe ik deze op slot, aangezien met de terugbetaling van zaken van de laptopper datgene is afgehandeld en het nu enkel over een andere shop gaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bestemd voor de gedupeerden van De Laptopper en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen.
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting De Laptopper.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Dit topic is bestemd voor de gedupeerden van De Laptopper en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen.
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting De Laptopper.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.