[98se/XP] Inloggen zonder password in te geven

Pagina: 1
Acties:

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Wellicht lastig omschreven, maar is het mogelijk om users die een wachtwoord op hun account hebben, in te laten loggen zonder dat zij dat wachtwoord in hoeven te geven? Ik heb de search gebruikt, maar ik kom niet echt tot een oplossing en misschien bestaat die oplossing ook wel niet.

Ik heb nl. proefondervindelijk vastgesteld dat de users op mijn netwerkje met een XP en een 98se machine vanaf de 98se-bak de XP-bak niet kunnen benaderen als er _geen_ wachtwoord op hun account zit (andersom dus van XP naar 98se lukt wel). Ze "zien" de XP-bak wel, maar kunnen er niet op. Gebruikersnamen en (indien van toepassing) wachtwoorden zijn op beide computers gelijk en het guestaccount op de XP-bak is uitgeschakeld. Aangezien mijn users (behalve ikzelf en de Administrator ;) ) hebben aangegeven geen belang te hebben bij een wachtwoord wil ik de zaak zodanig instellen dat ze een accout krijgen met een wachtwoord, maar dat ze met alleen hun usernaam in kunnen loggen.

Ik ben wel eens bezig geweest met een "runas" routine waarbij een user een bepaald programma als zijnde administrator op kan starten (bij mij was dat toen Rabobank Telebankieren). Ik weet echter niet of zoiets ook werkt in mijn situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Pancake op 03-05-2005 10:21 ]

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:32
Als je niet in een domein hangt kan je dit gewoon aanvinken onder "gebruikers: ofzo. Anders kan het in het register. Zal even een oud topic erover zoeken.

Kan het betreffende topic even niet vinden, uit m'n hoofd dan maar:

Niet in domein:
start | uitvoeren | rundll32 netplwiz.dll,UsersRunDll of control userpasswords2
vinkje uitzetten, wachtwoord invoeren en klaar

In domein:
klik

[ Voor 55% gewijzigd door sig69 op 03-05-2005 10:35 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

In WinXP is het in ieder geval run->control userpasswords2->aanvinken dat er geen ww ingetikt hoeft te worden. In 98 weet ik het eerlijk gezegd niet

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
In WinXP is het in ieder geval run->control userpasswords2->aanvinken dat er geen ww ingetikt hoeft te worden
Bij "control userpasswords2" kan ik die optie alleen maar voor alle gebruikers aan of uit zetten en als ik dat vinkje uitzet hoeft de administrator ook geen wachtwoord in te geven, en dat vind ik zelf niet zo'n prettig idee. ;)

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...