[image converters] bmp <-> raw image file

Pagina: 1
Acties:

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Hallo,

ik ben op zoek naar een tooltje wat van een bmp een raw data file kan maken en andersom. Met Photoshop en IrfanView kan dit opzich wel. Maar de kleuren diepte zetten ze beide gelijk om naar 24 bits. Zelf ben ik geïnteresseerd in 8 en 16 bits kleuren diepte. Met zoeken kwam ik niet echt verder. Weet iemand misschien een naam van een tooltje of een andere oplossing dan hoor ik dit graag.

Bedankt

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik snap niet wat je wilt. RAW formaat is uitgevonden om geen kleurinformatie van digitale foto's verloren te laten gaan. 8 of 16 bits RAW formaat is daarom totaal zinloos voor wat jij wilt. Daarvoor kun je beter BMP gebruiken.

Of wil je juist opslaan in BMP? 8 of 16 bits BMP moet je met elk fatsoenlijk tekenprogramma kunnen maken. Zelfs met Paint kan dat volgens mij.

[ Voor 26% gewijzigd door downtime op 03-05-2005 10:45 ]

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
/downtime/ schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:44:
Ik snap niet wat je wilt. RAW formaat is uitgevonden om geen kleurinformatie van digitale foto's verloren te laten gaan. 8 of 16 bits RAW formaat is daarom totaal zinloos voor wat jij wilt. Daarvoor kun je beter BMP gebruiken.

Of wil je juist opslaan in BMP? 8 of 16 bits BMP moet je met elk fatsoenlijk tekenprogramma kunnen maken. Zelfs met Paint kan dat volgens mij.
Ben bezig met een hardware projectje, waarbij de camera mij RAW RGB data aanlevert in 8 of 16 bits formaat. Nu wil ik deze data openen met een tool. En om er zeker van de zijn dat mijn eigengemaakt software goed is. Zou ik graag met een andere tool even een BMP willen opstaan als 8 bits RAW en 16 bits RAW data. Vandaar mijn vraag.

De meeste tools slaan de RAW data gelijk op als 24 bits. En dat moet dus niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Neptunus op 03-05-2005 13:35 ]