[OC] A7N8X-E deluxe niet hoger dan 1.775V?

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 19:09
Ik heb vandaag m'n asus A7N8X-E deluxe binnen gekregen. Alles geinstalleerd etc. Alleen nu kan ik in het bios de Vcore niet hoger instellen dan 1.775V..? Is dit normaal?

Na wat zoeken in andere topics wordt er gezegt dat ik de overvolt jumper moet verzetten. Ik heb de hele manual doorgenomen maar daar staat niks van een overvolt jumper in, helaas.

Ik heb een XP-M 2400+ 35W versie met std. 1.35V vcore. Het moederbord detecteerd een Vcore van 1.525V :?. Ik kan het ook niet lager instellen trouwens. Mijn 2400+je wil graag 1.85V gevoed krijgen.

Het uberbios brengt geen verandering in de zaak.

Iemand nog een suggestie naast voltmodden?

tvw

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het moederboard kan maar een relatieve hoeveelheid overvolten, namelijk 0.25v met 1.85v als maximum. Een AMD XP Thoroughbred die standaard op 1.65v loopt kan ik tot 1.85v instellen. Een Duron Applebred die het standaard met 1.5v doet, kan tot 1.75v. Zo ook in jouw geval.
Als je wilt dat de CPU op het juiste voltage herkend wordt, zul je waarschijnlijk je bios moeten updaten (al weet niet of het moederbord fysiek wel 1.35v kan leveren). Bedenk wel dat je daarna nog maar tot 1.6v kunt gaan ;)

Hoe ik het met m'n Duron Applebred opgelost heb? Met stroomgeleidende lijm 2 pinnetjes op de achterkant verbonden, zodat de cpu standaard 1.7v kreeg. Zie ook de pinmod guide

Een andere oplossing waarbij je niets fysiek hoeft aan te passen zou ik helaas niet weten.

🖥️ | 🚗

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 19:09
Aha ik vermoedde al zoiets. Alleen ik ben te verwend met epox, abit en dfi moederborden :P.

Dit is in ieder geval een stuk makkelijker dan het moederbord voltmodden, bedankt!

tvw

Verwijderd

De A7N8X-E stelt de VCore in op basis van het type CPU. Je kan via software wel de VCore verder verhogen. Heb hier een Tbred B die graag 1.82V wil hebben. Bij het opstarten is ie stabiel genoeg, dus ik verhoog de VCore pas als ik in Windows zit. Levert hier geen problemen op.