[XP] Bootscherm opeens heel klein op 18" TFT *

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Stupid
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11-2025
hulp is welkom !

Vreemd probleem, na installatie van spel en dat weer ge-exit was mijn scherm opeens heel klein.
Slechts een gedeete van buroblad was zichtbaar.

Dit opgelost met buroblad-r-muis-en resolutie opnieuw instellen, MAAR met booten blijf ik een KLEIN beeld houden, gehele boot procedure blijkt klein tot aan aanmelden in XP. 8)7

Iemand ervaring met een soortgelijk iets ???

TIA

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

Klippy

Still Game

Welke Windows en welke TFT?

Snap ook niet helemaal wat je bedoelt met klein beeld, maar het kan zijn dat je TFT gewoon in z'n normale resolutie blijft staan en dan het beeld dat op lagere resoluties binnenkomt gecentreerd weergeeft. Zodat je geen rare vervormingen en mega pixels krijgt.
Bijvoorbeeld een 800x600 beeld weergeven op de middeldste 480000 pixels van je 1280x1024 beeldscherm. Met een zwarte rand eromheen.
Wat gebeurd er als je je windows resolutie lager zet? Hetzelfde dan zeker.

Als je dat bedoelt moet je denk ik eens naar de instellingen van je monitor kijken. Als je wat anders bedoelt moet je het beter uitleggen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Klippy op 03-05-2005 02:28 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04 15:22
Welkom @ GoT!

Zou je ook kunnen vermelden om welk spel het gaat, wat je OS is (XP DUS)(eventueel met welke service pack) en eventuele andere extra's het hier gaat? Het is voor ons zo niet 123 uit te vogelen met de kristallen bollen.

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 03-05-2005 02:29 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Videokaart drivers ns ff updaten?

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 19:32
Volgens mij ligt dit aan de instellingen van je scherm.

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 17:13
tv er aan hangen? of 2e monitor? zorgt soms voor dit effect

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Antediluvian schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 02:54:
Volgens mij ligt dit aan de instellingen van je scherm.
Idd gewoon tijdens het booten even op de auto-config knop drukken op je tft waarschijnlijk :)

• Dr.Stupid
LinuX-TUX schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 02:27:
Welkom @ GoT!

Zou je ook kunnen vermelden om welk spel het gaat, wat je OS is (XP DUS)(eventueel met welke service pack) en eventuele andere extra's het hier gaat? Het is voor ons zo niet 123 uit te vogelen met de kristallen bollen.
Spel is Generals 2

OS - Windows XP Home SP2

MB=Abit AG8-3rd eye met 775 socket / Pentium 4 3 GHz / 1GB intern geheugen
Grapics=Sapphire 600X Pro met 256 mb geheugen

TFT=Phillips Brilliance 180P

Het is een verse computer, d.w.z. net een complete re-install gedaan & updates via MS.

Alles werkte perfect todat ik na het spelen van Generals het spel afsloot, toen was m,n buroblad opeens een heel klein 4-kantje, dat was dus wel via instellingen weer goed te krijgen, alleen het bootscherm blijft nu nog klein !! (totaan het aanmeld scherm van Windows, dat is dan weer normaal)

De auto config knop op de TFT indrukken werkt dus niet 8)7

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je de auto-config toets ingedrukt tijdens het moment dat het scherm zo klein was; en dus niet daarna? Verder pas ik je topictitel even aan door je OS erin te zetten; let hier zelf even op in het vervolg :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dr.Stupid
ok, vraag niet hoe het kan, maar het probleem heeft zicht opgelost.

Ik heb het spel ge-deinstaleerd, reboot, opnieuw geinstaleerd, reboot en zie daar.....bootscherm weer normaal.

Soms heb je dit soort onverklaarbare dingen, in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1