Ik durf ´t bijna niet te plaatsen maar ik kom er desondanks de late uurtjes en vele topics toch niet uit.
Mainboard: Asus P4P800-E Deluxe
SATA Controller: Promise
HDD: 2x SATA Maxtor 120GB 8MB Max9
Ik wil een RAID 1 configuratie opzetten maar met de windows setup krijg ik de melding dat er geen harde schijven gevonden zijn
Ik heb 't volgende gedaan:
Schijven aangesloten op de RAID 1 en 2 aansluitingen van het moederbord
Bios ingesteld
RAID 1 array aangemaakt
De 2 schijven worden gezien als 1 in de bios en op de promise contoller
Windows 2000 setup opgestart
F6 ingedrukt en de drivers geinstalleerd ( probleemloos gededecteerd )
Hierna krijg ik de melding dat er geen harde schijven zijn gededecteerd en dat ik opnieuw moet opstarten.
De BIOS herkend de schijf en de promise controller laat keurig zien dat de RAID 1 array is aangemaakt.
Wat ik kan proberen is om 1 harde schijf als IDE te laten functioneren en windows te installeren en achteraf de schijf in te stellen als RAID 1 en de drivers er voor te installleren of zie ik dat verkeerd.
Mainboard: Asus P4P800-E Deluxe
SATA Controller: Promise
HDD: 2x SATA Maxtor 120GB 8MB Max9
Ik wil een RAID 1 configuratie opzetten maar met de windows setup krijg ik de melding dat er geen harde schijven gevonden zijn
Ik heb 't volgende gedaan:
Schijven aangesloten op de RAID 1 en 2 aansluitingen van het moederbord
Bios ingesteld
RAID 1 array aangemaakt
De 2 schijven worden gezien als 1 in de bios en op de promise contoller
Windows 2000 setup opgestart
F6 ingedrukt en de drivers geinstalleerd ( probleemloos gededecteerd )
Hierna krijg ik de melding dat er geen harde schijven zijn gededecteerd en dat ik opnieuw moet opstarten.
De BIOS herkend de schijf en de promise controller laat keurig zien dat de RAID 1 array is aangemaakt.
Wat ik kan proberen is om 1 harde schijf als IDE te laten functioneren en windows te installeren en achteraf de schijf in te stellen als RAID 1 en de drivers er voor te installleren of zie ik dat verkeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 01:48 ]