Toon posts:

tr xp 120 of tt big typhoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Thermalright xp120 en de ThermalTake Big Typhoon

Dit zijn beiden 120mm fan cpu coolers en ze krijgen beiden goeie reviews. Het probleem is echter, welke is nu beter? In geen enkel review zie ik beide coolers vergeleken worden, laat staan met dezelfde fan gemonteerd.

De thermaltake heeft als voor en nadelen:
voordelen:
- prijs, 40 euro incl. fan
- compleet pakket
nadelen:
- zwaar (800 gram ongeveer)

De thermalright heeft als voor en nadelen:
voordelen:
- licht
- zelf fan kiezen
nadelen:
- duur, heatsink alleen kost al 60 euro en dan moet je er nog een fan bij kopen

Heeft iemand ervaring met beide coolers? Ze lijken mij beiden zowiezo heel goed en de reviews bevestigen dit ook maar welke nou beter is? Op geen enkel ander forum zie ik ook informatie over de thermaltake big typhoon.

Tot slot nog een linkjes naar de betreffende coolers:

http://www.thermaltake.co...14bigtyphoon/cl-p0114.htm

http://www.thermalright.com/

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

het is maar net wat je wil. persoonlijk zou ik voor de thermalright gaan kost wat meer maar je kan bijv een mooie led fan er op doen en als je gaat ocen kan er een tornado op doen en als je echt stilte wil een papst.

Verwijderd

Topicstarter
Naja, de fan op de thermaltake kan je ook vervangen en volgens de reviews is die thermaltake fan ook behoorlijk stil. Het gaat me dus voornamelijk om het verschil in koelprestatie met vergelijkbare fans. Met de thermalright incl. een goeie fan ben je zo 2x zo duur uit.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor kwaliteit betaal je ook hé... Neem die Thermalright maar, heb zelf zo'n top notch koeler voor Socket A van dat bedrijf, is geen teleurstelling. Die Big Typhoon lijkt me nu ook weer niet zo denderend.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:21

Mentalist

[avdD]

Alleen al om het gewicht ben ik blij dat ik de XP120 heb besteld. Ik heb zelf liever niet +0,5kg op m'n CPU..

Welke beter zal presteren durf ik je niet te zeggen, maar kijkende naar het design heb ik meer vertrouwen in de XP120. Die zit volgens mij ook stukken stabieler op je CPU, als in, dat deze bij het eerste het beste stootje niet direct op de bodem van je kast ligt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:55
ik zit met hetzelfde 'dilemma'. Als ik zo naar de typhoon kijk heeft deze volgens mij echter nog wat meer voordelen dan alleen de prijs. De typhoon heeft de koelribben namelijk hoger boven het mobo. dit zorgt voor een hoog zwaartepunt idd, maar hij wordt dan wel met 2 H beugens voor en achter het mobo vastgezet. omdat deze koelribben wat hoger zit, en de lucht dus ook recht naar beneden blaast lijkt mij dat hierdoor het moederbord zelf ook goed mee gekoelt word.

verder vind ik de prijs van de thermalright toch wel erg extreem hoog.

Verwijderd

thermalright: betrouwbaar, koelt goed, mooi afgewerkt.

Je betaalt meer en je krijgt meer zoals altijd bij thermalright

Je kan natuurlijk ook voor het kleinere broertje gaan de XP90 scheelt in de prijs

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:08:
thermalright: betrouwbaar, koelt goed, mooi afgewerkt.

Je betaalt meer en je krijgt meer zoals altijd bij thermalright

Je kan natuurlijk ook voor het kleinere broertje gaan de XP90 scheelt in de prijs
Ik weet dat thermalright goed is maar het gaat er om hoe goed de thermaltake is in vergelijk met de thermalright. Als ik de xp90 neem betekend dat een 90 mm fan en dat betekend lawaai. Een 120mm fan is veel stiller dus ik wil zowiezo de xp120 of de big typhoon. Zolang beide koelers gelijk presteren en de 1 de helft goedkoper is dan kies ik denk ik toch voor de big typhoon, ook al is deze wat zwaarder (je maakt em ook vast met een backplate en de zalman koelers zijn net zo zwaar (7700 serie)).

Verwijderd

het is even een kick, maar ik heb vanmiddag de TT Big Typhoon gekocht. 39 eur bij alternate. Hij is echt groot. Het gewicht daarentegen valt reuze mee. 800gr klinkt zwaar maar is goed te doen. De heatpipes buigen namelijk een kleinbeetje waardoor de base-plate nog goed tegen de cpu zit. De fan hoor je heel erg in de verte. Ik hoor alleen mijn VF700 vga koeler van zalman nu nog, maar die heb ik langzamer gezet met een fanmate ;)

Hier een aantal pics:

TT en origineel. Klein verschil :)
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~genesiz/casemod/thermaltake/images/DSC04840.JPG

Het monteren gebeurt buiten de kast omdat er een back-plate gemonteerd/geplakt moet worden.
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~genesiz/casemod/thermaltake/images/DSC04846.JPG

Gemonteerd :P Damn, wat is ie geil en groot.
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~genesiz/casemod/thermaltake/images/DSC04850.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~genesiz/casemod/thermaltake/images/DSC04852.JPG

En dan komt hij zo te zitten.
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~genesiz/casemod/thermaltake/images/DSC04881.JPG

En weer klaar (25min verder)
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~genesiz/casemod/thermaltake/images/DSC04901.JPG

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:25:
het is even een kick, maar ik heb vanmiddag de TT Big Typhoon gekocht. 39 eur bij alternate. Hij is echt groot. Het gewicht daarentegen valt reuze mee. 800gr klinkt zwaar maar is goed te doen. De heatpipes buigen namelijk een kleinbeetje waardoor de base-plate nog goed tegen de cpu zit. De fan hoor je heel erg in de verte. Ik hoor alleen mijn VF700 vga koeler van zalman nu nog, maar die heb ik langzamer gezet met een fanmate ;)

Hier een aantal pics:

TT en origineel. Klein verschil :)
[afbeelding]

Het monteren gebeurt buiten de kast omdat er een back-plate gemonteerd/geplakt moet worden.
[afbeelding]

Gemonteerd :P Damn, wat is ie geil en groot.
[afbeelding]
[afbeelding]

En dan komt hij zo te zitten.
[afbeelding]

En weer klaar (25min verder)
[afbeelding]
Hoe zit het met de prestaties? :9~

Verwijderd

Stressed 44 graden. Idle 36 graden. Maar dat is voor een P4 2.4Ghz 400fsb.

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:48:
Stressed 44 graden. Idle 36 graden. Maar dat is voor een P4 2.4Ghz 400fsb.
Dat valt me een beetje tegen als ik eerlijk mag zijn. De oude P4's waren volgens mij niet zo'n grote stroomvreters als de prescotts dat zijn.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:21

Mentalist

[avdD]

heintjeput schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:20:
[...]

Dat valt me een beetje tegen als ik eerlijk mag zijn. De oude P4's waren volgens mij niet zo'n grote stroomvreters als de prescotts dat zijn.
Mijn A64 S939 3000+ Venice is 41 graden idle op een XP120, en dan nog met een 120mm casefan er vrijwel naast. Maar dat komt denk ik doordat de Antec Smartcool 120mm erop maar ~1000rpm loopt.. Stressed is ie ook maar een paar graden warmer (tempcontrol).

Dus of dat tegenvalt.. Luchtkoeling heeft gewoon grenzen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 30-06-2005 00:51 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• darklord007
ik heb ook een big typhoon op mn venice 3200 zitten. draait met dit warme weer (wel met zijpaneel eraf) idle zo'n 36 graden en stressed iets boven de 40. Echt een extreem goede koeler zeker voor dat geld.

Verwijderd

kheb een prescottje 2.8 ghz en die is idle 32 graden met zalman 7000b-cu

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Volgens deze review is de Thermaltake Big Typhoon een stuk beter. Scheelt stressed 7 graden met de Thermalright XP120 in het voordeel van de Big Typhoon. Beide gebruiken dan dezelfde fan.

http://www.tweakers4u.de/...,,04,2005,,716.htm?page=2

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Ik heb de big typhoon ook sinds gister, hij is echt superstil. Een echte aanrader !!

• BvK P4
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:16:
Ik heb de big typhoon ook sinds gister, hij is echt superstil. Een echte aanrader !!
krijg m morgen...als de post tenminste zaterdags pakketjes bezorgd :D

• darklord007
ik dacht eerst dat ze niet op zaetrdag bezorgden, maar mn big typhoon en de rest wat ik besteld heb hebben ze toch op zaterdag af komen leveren. had besteld bij tweakend

• BvK P4
darklord007 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:48:
ik dacht eerst dat ze niet op zaetrdag bezorgden, maar mn big typhoon en de rest wat ik besteld heb hebben ze toch op zaterdag af komen leveren. had besteld bij tweakend
me2 bij tweakend. Zal de resultaten nog wel posten. Heb een Prescott 3.0GHz met stepping E0 :9 Met een Thermalright SP94 + 3800rpm werd hij boven de 60graden :'(

Verwijderd

Voorruitbetalingen worden ook op zaterdag geleverd. Rembourszendingen niet.

Kunnen jullie er ook pics van posten? ben benieuwd hoe hij bij jullie komt te zitten.

• BvK P4
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:51:
Voorruitbetalingen worden ook op zaterdag geleverd. Rembourszendingen niet.

Kunnen jullie er ook pics van posten? ben benieuwd hoe hij bij jullie komt te zitten.
dan komt mn koeler en geheugen wel binnen...maar mn videokaart niet :z Als ik zondag mn moederbord ophaal, zal ik even foto's maken :)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

BvK P4 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:01:
Volgens deze review is de Thermaltake Big Typhoon een stuk beter. Scheelt stressed 7 graden met de Thermalright XP120 in het voordeel van de Big Typhoon. Beide gebruiken dan dezelfde fan.

http://www.tweakers4u.de/...,,04,2005,,716.htm?page=2
Die review klopt geen hol van. Maar neemt niet weg dat Big Typhoon een aardig goed ding is :) Schijnt wel dat je de base wel eerst moet lappen aangezien die niet altijd even lekker blijken te zijn.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• BvK P4
DaWaN schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:49:
[...]

Die review klopt geen hol van. Maar neemt niet weg dat Big Typhoon een aardig goed ding is :) Schijnt wel dat je de base wel eerst moet lappen aangezien die niet altijd even lekker blijken te zijn.
waarom denk je dat de review niet klopt? De base en pipes zijn wel van koper bij de Big Typhoon itt de XP120 welke geheel uit aluminium bestaat! Maar ik ben benieuwd hoeveel hij beter presteert dan mn SP94 >:)

[ Voor 4% gewijzigd door BvK P4 op 01-07-2005 21:42 ]

Verwijderd

Hoe zit het nou met die koeling...

Want zit die nou op die pics achter je window of heb je nou een gat in je window op de plaats van die 120mm fan?

En ja ik weet dat het topic er al weer een tijdje staat :-P

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 19:51
Mijn A64 S939 3000+ Venice is 41 graden idle op een XP120, en dan nog met een 120mm casefan er vrijwel naast. Maar dat komt denk ik doordat de Antec Smartcool 120mm erop maar ~1000rpm loopt.. Stressed is ie ook maar een paar graden warmer (tempcontrol).

Dus of dat tegenvalt.. Luchtkoeling heeft gewoon grenzen.

dat is wel erg warm vind ik, ik heb een coolermaster hypers 48 en een amd64 3500 met newcastle core @2600mhz 1,5v. En hij is 29/30 graden idle en stressed 41/42 met mbm gemeten. en op zijn laagstestand 900toeren en dan is 32 graden idle en 45 stressed.
Pagina: 1