Toon posts:

Netwerkbrug maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Morgen (nou ja, gezien de tijd eigenlijk vanmiddag) ga ik met een aantal vrienden een LAN houden, maar we hebben 7 poorten in de hub (de 8e doet het niet vanwege de uplink met internet) met 8 man. Éen persoon heeft echter twee netwerkkaarten. Kan ik doormiddel van een brug op zijn PC de verbinding met het netwerk en zo ook met internet doorlussen naar mijn PC? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt! _/-\o_

Gijs

EDIT: En moet dat dan een cross-over kabel zijn, tussen die twee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 00:24 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euhm, dat moet volgens mij wel lukken ja, al weet ik niet of die PC zelf ook nog een IP krijgt etc of dat ie echt slechts als brug functioneert..

Windows XP heeft zo'n netwerkbrugfunctie iig ingebouwt. Gewoon de 2 LAN-Verbindingen selecteren en dan rechtermuisknop -> Brug-iets aanklikken :)

En ja, idd een crosscable tussen 2 PC's. Of je nou een netwerkbrug maakt of niet, 't is en blijft een PC <-> PC-verbinding, dus een crosscable als de netwerkkaarten niet aan Auto-MDI/MDX-oid doen..

[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 03-05-2005 00:26 ]

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
In XP bij je "Network Connections" in "Control Panel" bijde kaartje selecteren, rechtermuis en "Bridge Connections" kiezen.

Dit had je denk ik ook wel zelf kunnen uitvinden en anders via de search/google kunnen vinden.

Veel plezier op je LAN iig.

Nog een extra tip, ik zou het internet in de bridge stoppen, hebben jij en die pc met dubbele netwerkkaart tenminste allebij 100Mbit ipv 100Mbit delen. (wel zo lekker tijdens wat leechen)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Dan kun je toch het beste ICS aan zetten op die pc als je toch het internet in de NIC wil douwen...
Of je koop een goedkoop switchje van 16 poorten ala sweex ofzow (paar tientjes0

[ Voor 30% gewijzigd door RammY op 03-05-2005 10:31 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Berik schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:29:
Dit had je denk ik ook wel zelf kunnen uitvinden en anders via de search/google kunnen vinden.
Dat wist ik al wel, maar ik wist niet zeker of het hiervoor diende en of die verbinding met het netwerk dan ook automatisch werd doorgestuurd.

In ieder geval bedankt voor de replies, ga het zo ff proberen..

En wat betreft die grotere switch, die komt er wel, maar tot nu toe was het gewoon nog een kleinere LAN.. :)

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Of natuurlijk iemand lief aankijken, zodat die een switch meeneemt.
Meerdere switches op elkaar verbinden gaat ook goed, maar je totale snelheid verminderd natuurlijk. Dit is (bijna) alleen maar met een grotere switch (van een goed merk) te verhelpen.
Pagina: 1