Toon posts:

[gps] software voor pc uit vliegtuig

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:44 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Ik denk niet dat je GPS ontvanger het goed gaat doen in een vliegtuig aangezien een vliegtuig van metaal is. En als je in een voorwerp van metaal zit zit je dus in een kooi van Faraday, en er kunnen dus geen signalen in of uit.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Tux schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:15:
Ik denk niet dat je GPS ontvanger het goed gaat doen in een vliegtuig aangezien een vliegtuig van metaal is. En als je in een voorwerp van metaal zit zit je dus in een kooi van Faraday, en er kunnen dus geen signalen in of uit.
je zou hem ook buiten het vliegtuig op het dak kunnen plaatsen... met een goede magneet... dat heb je daar geen last van.

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 16:40

TweakBoy

---

bovendien betwijfel ik of je zowieso een gps ontvanger mag meenemen. Over een laptop doen ze meestal al moeilijk..

---

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:43:
[...]

je zou hem ook buiten het vliegtuig op het dak kunnen plaatsen... met een goede magneet... dat heb je daar geen last van.
:D
Ik krijg een nieuw kopje koffie van jou.

en nee ik denk dat je gps ontvanger niet veel signaal zal hebben in zo'n metalen kist.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

M'n vader heeft zo'n GPS horloge en dat werkte redelijk aan boord van een vlucht...
Hij vraagt echter niet om een discussie of het al dan niet werkt, maar naar praktische software, dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 09:00 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

gewoon tegen het raampje aan drukken, werkt perfect.... Alhoewel ze op een lijnvlucht er vermoedelijk erg moeilijk over gaan doen, heeft antenne, dus kan storen enzo.

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 10:19
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:43:
[...]

Ik weet niet wanneer jij voor het laatst een stalen vliegtuig hebt gezien 8)7
Tegenwoordig maken ze die dingen van aluminium, wordt lastig om een magneetje op plakken. 8)

Betrefd je software vraag, je zou is kunnen kijken naar paketten die gebruikt wordt voor navigatie doeleinden op o.a. (zeegaande) jachten.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Sabbi schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:02:
gewoon tegen het raampje aan drukken, werkt perfect.... Alhoewel ze op een lijnvlucht er vermoedelijk erg moeilijk over gaan doen, heeft antenne, dus kan storen enzo.
Een zender zit er niet in. Alleen een ontvangst antenne. Ik kan me niet voorstellen dat dit zou storen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Judaz schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:52:
[...]

Een zender zit er niet in. Alleen een ontvangst antenne. Ik kan me niet voorstellen dat dit zou storen.
jij weet dat, ik weet dat, maar die vliegmiepen weten dat niet.
Daarnaast kan je aan een antenne moeilijk zien of deze alleen voor ontvangen gebruikt wordt ;)

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:15
PeeGee81 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:47:
[...]

Ik weet niet wanneer jij voor het laatst een stalen vliegtuig hebt gezien 8)7
Tegenwoordig maken ze die dingen van aluminium, wordt lastig om een magneetje op plakken. 8)

Betrefd je software vraag, je zou is kunnen kijken naar paketten die gebruikt wordt voor navigatie doeleinden op o.a. (zeegaande) jachten.
Software van jachten lijkt me dan net weer nie thandig, aangezien die vooral in het water zeer gedetaileerd is, maar van het land hooguit de kustssteden heeft staan. Als je er in je vliegtuig in geïntresseerd bent hoe diep het water onder je is is het een goede oplossing, maar anders niet echt vrees ik.

wat je eigenlijk zou willen is zoiets als een garmin g1000 systeem, maar dan ietsje simpeler en zelf te bouwen. Ik weet niet hoe gewone autonavigatiesystemen reageren op het afleggen van een rechte lijn dwars door (of eigenlijk over) alle wegen heen, maar misschien is dit een optie?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:07
ik vraag het me af of tom tom een beetje werkt... Ik gok dat je vooral te horen krijgt dat je nu rechtsaf moet, terwijl je rechtdoor vliegt... En ik denk dat je vliegtuig ook een beetje te snel gaat en tomtom in de knoei raakt van het te snel moeten zeggen van instructies...

En dan crash je (uhh, niet jij en je vliegtuig, maar het programma :P )

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
is mapppoint niet wat?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Misschien is dit wat: http://members.aol.com/gpssw/index.htm
Gratis te gebruiken (quizware :? )

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

Ik denk dat een simpel navigatie systeemsoftware voor op de pc wel zn trick zou moeten doen.
Maar dan zul je wel alle maps moeten hebben van waar je vliegt :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

gpsdrive is mogelijk wel een aardige oplossing. http://gpsdrive.kraftvoll.at/

Volgens mij moet je de gezagvoerder toestemming vragen om je GPS in een vliegtuig te mogen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:44 ]

Pagina: 1