Ik zit met een irritant probleempje.
Mijn resolutie is 800x600 (14" monitor) (10-01-2006: inmiddels 1024x768 op een 19" CRT). Ik heb voor mijn taakbalk 'Gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven' uitgeschakeld (persoonlijke voorkeur, wordt niet veranderd). Omdat ik vaak nogal veel vensters open heb raakt mijn taakbalk snel vol. Dit was voor korte tijd een probleem totdat ik mijn taakbalk verhoogde. Twee rijen met venster-knoppen was, en is, een goede oplossing.
Echter, nu is mijn probleem dat iedere keer als Windows weer opstart, ik die taakbalk weer moet verhogen. Deze instelling blijft Windows kennelijk maar niet onthouden!
Wat ik al heb gedaan:
1. Google:
Daar vond ik een paar links met register sleutels en wat er veranderd moest worden.
Helaas hadden deze sleutels te maken met de optie 'Taakbalk vergrendelen' (aan/uit) welke dus van tijdelijke aard is.
2. GoT:
De topics die ik kon vinden gingen over:
• Precies het omgekeerde; taakbalk zit op twee hoog vast en hoe los te krijgen.
• Knoppen in de taakbalk zijn te groot
• Één of ander spyware/trojan/virus gerelateerd probleem
Mijn vraag is dus;"Hoe zet ik mijn taakbalk permanent vast?"
Twee afbeeldingen (thumbnails) ter verduidelijking:
1. De situatie zoals die gewenst is.

2. De situatie na een herstart.

Boven; Winbar
Rechts; Snel starten
Onder; Taakbalk
(Let trouwens niet op de leegte van mijn Systray en snel starten; heb donderdag en vrijdag Windows in totaal 4x moeten herinstalleren)
Mijn resolutie is 800x600 (14" monitor) (10-01-2006: inmiddels 1024x768 op een 19" CRT). Ik heb voor mijn taakbalk 'Gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven' uitgeschakeld (persoonlijke voorkeur, wordt niet veranderd). Omdat ik vaak nogal veel vensters open heb raakt mijn taakbalk snel vol. Dit was voor korte tijd een probleem totdat ik mijn taakbalk verhoogde. Twee rijen met venster-knoppen was, en is, een goede oplossing.
Echter, nu is mijn probleem dat iedere keer als Windows weer opstart, ik die taakbalk weer moet verhogen. Deze instelling blijft Windows kennelijk maar niet onthouden!
Wat ik al heb gedaan:
1. Google:
Daar vond ik een paar links met register sleutels en wat er veranderd moest worden.
Helaas hadden deze sleutels te maken met de optie 'Taakbalk vergrendelen' (aan/uit) welke dus van tijdelijke aard is.
2. GoT:
De topics die ik kon vinden gingen over:
• Precies het omgekeerde; taakbalk zit op twee hoog vast en hoe los te krijgen.
• Knoppen in de taakbalk zijn te groot
• Één of ander spyware/trojan/virus gerelateerd probleem
Mijn vraag is dus;"Hoe zet ik mijn taakbalk permanent vast?"
Twee afbeeldingen (thumbnails) ter verduidelijking:
1. De situatie zoals die gewenst is.
2. De situatie na een herstart.
Boven; Winbar
Rechts; Snel starten
Onder; Taakbalk
(Let trouwens niet op de leegte van mijn Systray en snel starten; heb donderdag en vrijdag Windows in totaal 4x moeten herinstalleren)
[ Voor 12% gewijzigd door NitroX infinity op 10-01-2006 00:33 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry