[XP] Taakbalk: hoogte permanent veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:30
Ik zit met een irritant probleempje.

Mijn resolutie is 800x600 (14" monitor) (10-01-2006: inmiddels 1024x768 op een 19" CRT). Ik heb voor mijn taakbalk 'Gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven' uitgeschakeld (persoonlijke voorkeur, wordt niet veranderd). Omdat ik vaak nogal veel vensters open heb raakt mijn taakbalk snel vol. Dit was voor korte tijd een probleem totdat ik mijn taakbalk verhoogde. Twee rijen met venster-knoppen was, en is, een goede oplossing.

Echter, nu is mijn probleem dat iedere keer als Windows weer opstart, ik die taakbalk weer moet verhogen. Deze instelling blijft Windows kennelijk maar niet onthouden!

Wat ik al heb gedaan:

1. Google:
Daar vond ik een paar links met register sleutels en wat er veranderd moest worden.
Helaas hadden deze sleutels te maken met de optie 'Taakbalk vergrendelen' (aan/uit) welke dus van tijdelijke aard is.

2. GoT:
De topics die ik kon vinden gingen over:
• Precies het omgekeerde; taakbalk zit op twee hoog vast en hoe los te krijgen. 8)7
• Knoppen in de taakbalk zijn te groot
• Één of ander spyware/trojan/virus gerelateerd probleem

Mijn vraag is dus;"Hoe zet ik mijn taakbalk permanent vast?"

Twee afbeeldingen (thumbnails) ter verduidelijking:

1. De situatie zoals die gewenst is.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57857/thumb.jpg

2. De situatie na een herstart.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57858/thumb.jpg

Boven; Winbar
Rechts; Snel starten
Onder; Taakbalk

(Let trouwens niet op de leegte van mijn Systray en snel starten; heb donderdag en vrijdag Windows in totaal 4x moeten herinstalleren)

[ Voor 12% gewijzigd door NitroX infinity op 10-01-2006 00:33 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Kijk eens in gpedit.msc, gebruikersconfiguratie > beheersjablonen > menu start en taakbalk
Daar ergens staat ook iets over het niet vasthouden van instellingen, heb je misschien iets aan.
Wat heb je trouwens een vol bureaublad op deze manier, ik zou er niet tegen kunnen. Quick Launch :r

We are shaping the future

• NitroX infinity
Bedankt!

Vol? Ik kan juist niet tegen een bureaublad vol ikonen, zelfs een achtergrond heb ik al problemen mee. :P

[ Voor 24% gewijzigd door NitroX infinity op 03-05-2005 00:20 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik bedoel dus rechts en boven, ik heb mijn hele bureaublad leeggemaakt (gpedit, dan bureaublad ipv menu start en taakbalk).
Alleen een achtergrond staat er nog, deze:
Afbeeldingslocatie: http://img159.echo.cx/img159/5424/imageleap800x6001sw.th.gif
Gekopiëerd uit Novell NetWare, gecentreerd op 1280x1024, witte achtergrond verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 03-05-2005 00:23 ]

We are shaping the future

• NitroX infinity
Helaas, net een herstart gedaan en de taakbalk was weer teruggezet naar de oorspronkelijke hoogte.

• NitroX infinity
Is er iemand die inmiddels een oplossing weet voor dit irritante probleem?

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-03 12:38

Beugelfles

I love rusty spoons

Heel vreemd. Heb zelf ook twee rijen dik op de taakbalk (XP prof, 1280x1024), bij booten zijn de twee rijen er nog steeds. (Wel heb ik elke keer de werkbalk 'taakbalk' in mijn taakbalk).

Misschien ligt het aan de instellingen van de weergave van Windows XP, weet je wel, Beste weergave vs. beste prestatie.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• NitroX infinity
Misschien ligt het aan de instellingen van de weergave van Windows XP, weet je wel, Beste weergave vs. beste prestatie.
Mwa, lijkt me sterk dat het daaraan ligt; ik heb immers de oude windows stijl en qua processen loopt er ook weinig extras.

Wat ik overigens vergeten ben te vermelden in de startpost is mijn systeem;

WindowsXP Professional SP2 (maar ook zonder service packs komt het voor, legale versie overigens)
ASUS P4S533
Intel Pentium 4 2,26GHz
2x 256MB PC2700 DDR-SDRAM
120GB Seagate Barracuda V (ATA100/133, 7200RPM, 8MB Cache)

[ Voor 4% gewijzigd door NitroX infinity op 10-01-2006 00:48 ]

Verwijderd

Enige wat mijn opvalt is dat je eeuwenoude games speelt ! :9

Die registersleutels... Heb je die moeten verwijderen ? Heb ooit is gelezen dat als je "Lock Taskbar" niet werkt je de sleutels moet verwijderen en deze opnieuw aangemaakt moet worden.

Eerst even googlen..

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:33:
Enige wat mijn opvalt is dat je eeuwenoude games speelt ! :9
Ik had net een nieuwe videokaart en wilde weten hoe deze presteerde. Bovendien had ik die spellen nog nooit gespeeld, uitgezonderd DFLW.
Die registersleutels... Heb je die moeten verwijderen ? Heb ooit is gelezen dat als je "Lock Taskbar" niet werkt je de sleutels moet verwijderen en deze opnieuw aangemaakt moet worden.

Eerst even googlen..
Die veranderingen aan het register hadden allemaal te maken met het veranderen van 1 naar 0 of andersom. Als je die sleutels verwijdert maakt Windows ze zelf weer aan?

Pagina: 1