[XP] miniatuurweergaven in verkenner is traag

Pagina: 1
Acties:

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 11:41
Sinds een tijdje heb ik een irri probleem met het bekijken van de miniatuurweergaven in verkenner/explorer van Windows.
Als ik een map open met foto's en deze wil bekijken via beeld --> miniatuurweergaven (view --> thumbnails) dan worden de thumbnails heel langzaam opgebouwd vanaf de onderkant van het scherm. Tijdens het opbouwen is de bestandsnaam onleesbaar, ik zie de letters maar voor de helft (horizontaal).
Als alles is "opgebouwd" dan verspringt de meest rechtse kolom (en soms nog een paar pictogrammen extra) naar het standaard Irfanview icoon (het prog. dat is gekoppeld aan .jpg), als ik dan met de schuifbalk beweeg dan verschijnen de iconen wel weer.
Het grootste probleem is dus dat het behoorlijk lang duurt om alle thumbnails te laden terwijl dit eerder nooit een probleem was

Wat ik heb geprobeerd om dit op te lossen, o.a. de oplossing hier: [rml][ XP] Thumbnails doen ut niet meer :'([/rml] en hier: [rml][ Win2k] Miniatuurweergave werkt niet meer *[/rml] verder ook Irfanview opnieuw geinstalleerd. Hoe het is ontstaan weet ik eigenlijk niet, ik zat er ineens mee opgescheept, het heeft dus wel goed gewerkt, ook in combinatie met Irfanview.

[ Voor 8% gewijzigd door Caeruleus op 03-05-2005 00:08 ]

no animals were harmed during the production of this message

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:35
Harde schijf vol? (swap file)
Geheugen vol? (processen)

Kort maar krachtig ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 11:41
Anyone?

Ik heb gisteren acdsee geinstalleerd om te kijken of het aan de koppeling met Irfanview lag maar daarbij kreeg ik hetzelfde probleeem.
Vervolgens heb ik acdsee er weer af gegooid en irfanview opnieuw geinstalleerd maar nu zie ik helemaal geen preview meer, alleen vakjes met het irfanview logo.
Dit denk ik overigens wel weer op te kunnen lossen door een van de topics die ook in de startpost staan maar dan heb ik mijn oorspronkelijke probleem weer terug.

no animals were harmed during the production of this message