[java] zwart scherm bij java applicaties en applets

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-04 13:59
sinds enige tijd heb ik een vervelend probleem met betrekking tot java applicaties en applets:

als zo'n applicatie of applet gestart wordt, wordt mijn scherm helemaal zwart. dit is op zich wel te verhelpen door bijv. terug te gaan naar de desktop, en dus ook niet het ergste. wat wel erg is, is dat alle applicaties niet goed werken: er verschijnt alleen een grijs vlak met een blauwe windows balk erboven, de inhoud ervan wordt niet weergegeven (om dit te illusteren dit screenshot van de java control panel)

wat ik al geprobeert heb: ik heb alles wat maar met java te maken heeft van mijn systeem verwijderd, op nieuw opgestart, opnieuw gedownload, en opnieuw geinstalleerd. dit meerdere malen, maar het mocht niet baten. ook de drivers van mijn nvidia videokaart geupdate naar de nieuwste versie voor de zekerheid, maar dit mocht ook niet baten. verder draai ik overigens windows xp met service pack 2.

ook al op internet gezocht naar dit probleem, daar werd vooral verwezen naar problemen met de oude windows implementatie van java, die heb ik geprobeerd te verwijderen maar die zit al niet eens meer in sp2 meen ik. verder dit topic op got gevonden, maar daar wordt ook geen oplossing aangedragen.

vraag is duidelijk denk ik, hoe kom ik hier vanaf, zonder java nog meer te verliezen?

[ Voor 7% gewijzigd door Algurgazan op 04-05-2005 13:43 ]

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-04 13:59
een schopje.. problemen houden aan, oplossing helaas nog niet gevonden.. weet iemand hier iets meer van?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak