Toon posts:

Creative dxr3 en Win 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of die kaart door Win 2000 wordt ondersteund?

Verder wilde ik vragen wat voor audio uitgangen er op die kaart zitten. Die Dolby uitgang kan zeker niet naar een standaard Sony surround set.

Toch vreemd hoe moeilijk het is om een beetje TVout (wel of niet mpeg) te vinden, weet iemand waar ik in de buurt van Rotterdam een Hollywood kaart kan vinden.

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 22:38
Kaart wordt goed door 2000 ondersteund, als uitgang zit er een spdif aansluiting op. Ook heeft ie een gewone line out, en intern wordt ie doorgelusd naar je geluidskaart...

Ik heb die van mij bij mediamarkt in rotterdam gehaald voor 199,-, Mycom verkoopt hem geloof ik ook, alleen onder de naam hollywood +...

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel,

wel vreemd dat er geen Win 2000 drivers te downloaden zijn vanaf de Creative site.

Ik was me er niet bewust van dat die dxr3 en die hollywood kaart een en dezelfde kaart zijn.

Wat doen al die vga-in en outs overigens op die kaarten, moet je ze doorlussen?

Verwijderd

DXR3 kaart is niet exact zelfde als de HW+. Chip die er op zit is d8 ik wel in grote lijnen gelijk, maar je kunt de Realmagic drivers niet op je DXR gebruiken.
Naar mijn mening is de DXR3 wat beter, met Seven Years In Tibet is het niet mogelijk om met de HW+ ondertitels te krijgen, die er wel gewoon in zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het herhalen van de vraag, maar welke drivers gebruik je dan voor Win 2000?

Er zit toch een normale audio line output op die ik dus direct op mijn wat achterhaalde Sony Surround sound setje kan zetten.

En dan mijn laatste vraag (echt), hoe regel je welk geluid die gebruikt. Als ik mijn games speel dan moet dat gewoon via mijn SB Live naar mijn 4 speakers en DVD + Divx (beeld via tv-out) via die audio out naar mijn stereo.

Zoals jullie zien heb ik hier niet echt veel verstand van, jullie advies wordt dan ook erg op prijs gesteld. Als iemand zin heeft om die ?spdif? uitgang en anderen toe te lichten dan graag.

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 22:38
De dxr3 2000 drivers vindt je hier:
http://www.creativehelp.com/files/download.asp?prod=encore&OS=Win2k

Je geluid is geen probleem, wordt naar je speakers en stereo tegelijkertijd doorgestuurd. (Stereo wordt aangesloten op geluidskaart of direct op de lijn uit van je dxr3, dxr3 wordt intern d.m.v. cd-rom audiokabeltjes doorgelusd op je geluidskaart)

SPDIF is een digitale uitgang om op een dolby set aan te sluiten...

Die dxr wordt inderdaad via een vga in doorgelusd op je videokaart...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm vanochtend gekocht (dxr3) en ik ben er totaal niet tevreden over. Die software is erg brak, zorgt om de haverklap voor een spontane reboot. Verder kan je die tvout functie volgens mij alleen maar gebruiken via de meegeleverde software. Dat is wel logisch, maar wat ik al zei die is ontzettend slecht en bovendien kan je daarmee geen .avi bestanden afspelen. Wel mpeg, dus misschien maar .avi converteren naar .mpg?

Gebruiken jullie soms een andere applicatie dat jullie zo tevreden zijn over deze kaart?

Verwijderd

ik heb een H+. en ben hier ook wel tevreden mee ik heb ook zon creative ding gehad en dat was idd elende

Verwijderd

Topicstarter
Kan je op die Hollywood plus de tv out ook gebruiken met bijvoorbeeld WinDvd? Of bijvoorbeeld Win media player voor avi bestanden. Met die dxr3 lukt mij dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerst even een search moeten doen, ik zie nu dat er heel wat topics zijn geweest over mijn vragen. Ook over dat laatste.

Straks ga ik mijn Voodoo3 nog missen (nu GF2), alleen om die stomme tvout.

Verwijderd

De drivers van de hollywood+ zijn wel te gebruiken voor de DXR3. Alleen je hebt een "crack" nodig ivm een nummertje dat de installatie checkt. Na die crack werkt hij goed en is de beeldkwaliteit net iets beter als de beta w2k drivers van creative :P

Verwijderd

Topicstarter
Zou je me over dat laatste kunnen mailen? (harjan@bart.nl)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Hmm, heb ook wel belangstelling voor die Hollywood+ drivertjes :)
BTW, ik ben wel tevreden met die DXR3 hoor. Ok, hij is nog wat brakkerig onder win2k, maar verder is de tv-out perfect. Alleen als ik een MPG speel die hij als NTSC ziet, en ik wil hem als PAL op de TV out zetten (opnemen op VHS) dan gaat het beeld trillen :(

En dat hij geen AVI speelt is denk ik weel beetje logisch, die chip op die DXR3 (en ik neem aan ook de Hollywood+) is gemaakt voor MPegI/II streams en dus niet om ff AVI (met weet ik wat voor rare codec gemaakt) te decoderen. Of heb ik het verkeerd en kun je die wel degelijk naar TVout sturen? (zou leuk zijn voor DIVX :) )
Ik heb wel een Matrox g400 DH, maar ondanks dat de TV out daarvan ook heeeel goed is, is hij toch nog steeds wat minder dan die van de DXR3

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen vindt het hier logisch dat die mpeg kaarten niet als gewone tvouts kunnen fungeren. Ikzelf dus echt niet, ik begrijp dat die geen decodering doet op mpeg-4. Maar het had toch handig geweest als ze er een normale tv-out van hadden gemaakt.

Die bestanden die je nodig hebt voor hollywood + kan je vinden op www.7thzone.com (eerst dvdutils.com geloof ik).
Pagina: 1