Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Jpeg] JPEG versleuteld hoe kan dat

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik heb hier een foto, die in een flipalbum zit, niks mis mee zou je zeggen, dacht ik ook, maar nu wil ik dus die foto eruit halen en bijvoorbeeld bekijken in acdsee en dan geeft acdsee een error net zoals al mijn andere programma's.

Ik gecontroleerd met een JPEG checker. Hele formaat blijkt te kloppen, kan alleen dus niet de pica bekijken. Het is een foto van mijzelf en vriendin, deze wilde ik graag laten afdrukken en dan dus inlijsten. Maar zolang ik die pica niet kan openen kan ik hem ook niet naar de fotoshop sturen voor een print.

Het orgineel heb ik dus niet, omdat deze door een kopie van de ene naar de andere schijf corrupt is geworden en ik deze kon afvoeren. Gelukkig had ik dus die fotoalbum gemaakt met:

E-Book Systems - Flipalbum 5.5 Pro

Deze stond op cd. Kan iemand me hiermee helpen, of zeggen hoe ik kan zien hoe het beveiligd is en hoe ik ervoor kan zorgen dat deze foto dus wel afgedrukt kan worden. Het gaat geenzins om copyright materiaal, alles is van mezelf.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kun je het Flipalbum nog wel openen, de foto op zn grootst mogelijk in beeld zetten en dan een screenshot maken? Ik ben bang dat er in dat Flipalbum formaat ook niet de hele foto is opgeslagen, maar alleen een kleine versie (zonder EXIF, ware grootte, bladiebla).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Kun je dat fotoalbum niet gewoon openen in Flipalbum en zo de plaatjes exporteren?

Verder hoort dit in Software Algemeen omdat het niet om de afbeelding zelf gaat maar over Flipalbum en JPG-encryptie ;)

[ Voor 22% gewijzigd door André op 02-05-2005 23:34 ]

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
André schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:31:
Kun je dat fotoalbum niet gewoon openen in Flipalbum en zo de plaatjes exporteren?

Verder hoort dit in Software Algemeen omdat het niet om de afbeelding zelf gaat maar over Flipalbum en JPG-encryptie ;)
Sorry, ik dacht dat het onder beeld hoorde te staan, maar goed hij staat nu dus goed, thnx in ieder geval.
Dark Blue schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:28:
Kun je het Flipalbum nog wel openen, de foto op zn grootst mogelijk in beeld zetten en dan een screenshot maken? Ik ben bang dat er in dat Flipalbum formaat ook niet de hele foto is opgeslagen, maar alleen een kleine versie (zonder EXIF, ware grootte, bladiebla).
FLipAlbum zelf kan ik openen, maar ik wil dus graag de beste foto hebben en in FLipalbum kan ik niet exporteren evenals het instellen van de grootte is onmogelijk.

Verwijderd

The FlipAlbum encryption does not seem to affect the image part of a jpeg file, changes in the header of the jpeg file are the reason that you can not open it. To be able to decode the jpeg file you have to edit all the files with a hex editor (e.g. Hex Workshop v5, free trial at http://www.bpsoft.com/) and replace the header of the encrypted jpg file with a header of any other (not encrypted) jpeg file.
Open the FlipAlbum encrypted jpg file in Hex Workshop and use edit-find (or ctrl-f) to find the first occurrence of the hex value "FFD9", this is the marker that marks the end of the jpeg header. Delete everything from the beginning to the first occurrence of "FFD9". Then open another (not encrypted) jpg photo file you have and copy the the part from the beginning to the first occurence of the hex value "FFD9" and then paste this at the beginning of the encrypted jpeg file in Hex Workshop (make sure the header part ends with only one time "FFD9" ) . Save the now no longer encrypted file and then you will be able to open it with photoshop. Upon opening the formerly encrypted files photoshop may claim the
files may be broken but is does open the files and they appear to be just perfect. Good Luck!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Thanks for adding the solution!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1