Toon posts:

[PNG] Afbeelding transparant maar groenachtige kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een afbeelding in PNG formaat 92dpi 100x20 pixels 32bit, als ik deze afbeelding open, de kleur van een pijltje wijzig en weer opsla dan is de afbeelding niet transparant in internet explorer bijvoorbeeld maar dichtbij mintgroen, terwijl voordat ik de afbeelding wijzig de afbeelding wel transparant is in internet explorer, iemand een idee wat ik fout doe?

Hier een voorbeeld van het orginele plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.interay.net/temp/orgineel.png

En de pijltjes en het linker streepje wil ik de kleur donkerblauw (#4B4C61) geven, het resultaat vanuit zowel fireworks 2004 als adobe 7.0 geven het volgende plaatje terug:

Afbeeldingslocatie: http://www.interay.net/temp/gewijzigd.png

Overigs ziet het er op de pc zelf gewoon doorzichtig uit...? 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 23:34 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Met welk programma werk je? Photoshop?
Doe je daar Save For Web? Kan je dan zien welke kleur transparant gemaakt wordt?

Selecteer je wel echt goed dat pijltje en niet dat je stiekem alles eromheen ook een beetje groen maakt?

Kun je een plaatje posten?

...dan ga ik ondertussen mijn glazen bol opduikelen, want ik kom zo niet verder met wat je bedoelt ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Internet Explorer heeft een belabberde support voor alpha-blended PNG. Je kunt alleen een 1-bit alpha channel gebruiken.

Wordt gefixt in IE7. Mocht ook tijd worden na VIER JAAR.

* Fuzzillogic mompelt iets over vrouwelijke geslachtsdelen en "internet verkenners".

[ Voor 19% gewijzigd door Fuzzillogic op 02-05-2005 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even een plaatje posten zo direct

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik wist niet dat IE wel 1 bits PNG ondersteunde... heb ook altijd zitten kloten met PNG's in IE.

* Barracuda_82 mompelt met Nexxennium mee...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ah ja daar las ik even overheen. IE geeft dat inderdaad niet goed weer, open je plaatje in een Mozilla browser ofzo en hij zal het goed weergeven.

Nexxennium: ik dacht al dat je het vrouwelijk geslacht ging aanvallen, ... dan had je met mij aan de stok ;) :P

offtopic:
Hey tof nexennium je woont echt dicht in de buurt. Waar zwem je dan?

[ Voor 16% gewijzigd door Dark Blue op 03-05-2005 13:09 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik heb even gekeken naar welke kleuren transparant worden gemaakt en daar zat het probleempje denk, _/-\o_

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Overigens kun je met het IE7-script die belabberde browser ook nog het fatsoen bijbrengen m.b.t.alpha-blended PNG's
Nexxennium: ik dacht al dat je het vrouwelijk geslacht ging aanvallen, ... dan had je met mij aan de stok
Ik zou niet durven, je woont veel te dicht in de buurt! :P
Pagina: 1