Ik ben even wat aan klooien met mijn linux servertje, en ik kwam er eigenlijk bij toeval achter dat ik mijn cd-rom helemaal niet kan mounten...
Ik heb hem eigenlijk nooit gemist, en zal hem ook niet direct missen, maar vind het wel wat vreemt...
Even ter verduidelijking, in de machine is de scsi indeling als volgt:
De schijven werken allemaal, de adaptec controller wordt gezien, alleen is de CD-ROM onzichtbaar.
Bij alle installaties die ik met linux tot nog toe heb gedaan op andere machines, verscheen er in /dev/ altijd een link voor de CD-ROM, maar nu dus niet.
De apparaten die door de RAID-controller gebruikt worden zijn deze: sda t/m sdd
Nu heb ik sde1 geprobeerd te mounten, maar dat werkte niet en ik weet eigenlijk ook niet wat het wel zou moeten zijn... Wie kan mij op weg helpen???
Ik heb hem eigenlijk nooit gemist, en zal hem ook niet direct missen, maar vind het wel wat vreemt...
Even ter verduidelijking, in de machine is de scsi indeling als volgt:
code:
1
2
3
4
5
| Onboard: Adaptec AIC-7880U
apparaten: Plextor 40-speed scsi cd-rom
Extra: IBM ServeRAID controller
apparaten: 8 scsi harddisks |
De schijven werken allemaal, de adaptec controller wordt gezien, alleen is de CD-ROM onzichtbaar.
Bij alle installaties die ik met linux tot nog toe heb gedaan op andere machines, verscheen er in /dev/ altijd een link voor de CD-ROM, maar nu dus niet.
De apparaten die door de RAID-controller gebruikt worden zijn deze: sda t/m sdd
Nu heb ik sde1 geprobeerd te mounten, maar dat werkte niet en ik weet eigenlijk ook niet wat het wel zou moeten zijn... Wie kan mij op weg helpen???
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier