ubuntu: draadloze netwerkkaart als hardware activeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matx5
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik heb een aantal dagen geleden ubuntu linux 5.04 geinstalleerd. Alles ging perfect, de installer herkende de draadloze netwerkkaart en er waren geen problemen. Maar toen ik probeerde draadloos verbinding te maken werkte het niet. Ik vermoed dat het de oorzaak is van de hardware, je moet de kaart namelijk activeren door op een knopje naast het toetsenbord te drukken. En ik vrees dat linux dit knopje niet herkend. Bij windows was er een programma genaamd: launch manager waarmee het knopje werkte. Nu is mijn vraag: bestaat er ook zo'n programmatje voor linux?

btw: heb hier en op google al gezocht, maar zonder resultaat.
de draadloze netwerkkaart is een intel pro/wirelees 2200BG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat is je laptopmerk/model? Op http://www.ubuntuforums.org staat een hoop informatie over deze wlan hotkeys. Voor sommige merken zijn er ook programma's voor te krijgen.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
moet het kaartje met de computer verbinding maken? Of het kaartje met het netwerk?
In het 2de geval kun je toch gewoon in de console typen ; sudo ifup "netwerkkaartnaam". Wel even scriptje schrijven daarna dat hij het altijd doet met opstarten etc
--EDIT--
Bij mij hier (ook ubuntu 5.04) ga ik eerst naar de directory waar het staat. Dan laad ik de module in dmv insmod rt2500.ko en dan typ ik sudo ifup ra0. Als je WEP etc gebruikt weet ik het zo niet maar staat wel beschreven ergens..

[ Voor 35% gewijzigd door martieadams op 04-05-2005 00:48 . Reden: toevoeging ]

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matx5
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-06-2024
et merk van de laptop is medion type 42200
martieadams schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:46:
moet het kaartje met de computer verbinding maken? Of het kaartje met het netwerk?
In het 2de geval kun je toch gewoon in de console typen ; sudo ifup "netwerkkaartnaam". Wel even scriptje schrijven daarna dat hij het altijd doet met opstarten etc
--EDIT--
Bij mij hier (ook ubuntu 5.04) ga ik eerst naar de directory waar het staat. Dan laad ik de module in dmv insmod rt2500.ko en dan typ ik sudo ifup ra0. Als je WEP etc gebruikt weet ik het zo niet maar staat wel beschreven ergens..
ik zal het in het begin van volgende week eens proberen.
toch al merci voor de moeite allebei