Toon posts:

Router niet toegankelijk via IP

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb per vandaag een ERG-WL001 router aangeschaft. In eerste instantie kon ik het apparaat prima benaderen via het default IP adres, alleen ik ben bang dat ik iets gewijzigd heb, waardoor het apparaat nu niet meer te bereiken is.

Kan ik eventueel via het MAC-adres van de router het IP-adres veranderen of zijn er andere manieren om een dergelijke situatie op te lossen? :?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de router al gereset? Portscan gedaan op lokaal netwerk?

[ Voor 39% gewijzigd door Noork op 02-05-2005 22:23 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

je zult toch echt het ip moeten hebben om de router te kunnen benaderen.
Gelukkig heeft elke router een reset knop :) die hem reset naar de standaard instellingen.
Even de handleiding lezen om te kijken waar die knop zit.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zit je nog steeds in het goede subnet?

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Achterop zit een resetknop. wanneer ik deze indruk veranderd er weinig.

Er zit(niet onbelangrijk wellicht) een ADSL modem achter met DHCP ingeschakeld. het modem heeft ook het MAC-adres van de router gezien, een eigen IP-adres toegekend maar helaas...Ik heb daarop dit adres gewist, opnieuw geprobeerd zonder modem, en nog noppes...het adres gewijzigd door handmatig het MAC-adres in te vullen en daaraan een IP adres toe te kennen...maar nog geen leven...

Over juiste Subnet : Ik zou anders ook niet op internet kunnen. (toch :-?)

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-04 17:09
ik heb hetzelfde "probleem". Toen ik mijn router in AP-mode switchte om 'm als draadloze switch te gebruiken kon ik m niet meer via het IP in het boekje benaderen. Alleen een reset helpt dan nog. Ik moet mijn resetknop 10 seconden inhouden voordat die werkt. Jij misschien ook?
Ik kan overigens nog wel op internet net als jij, ook op de gedeelde schijven in het netwerk... alleen niet meer op de router :)

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Kwestie van een portscannertje downloaden die even alle IP's in je range laten pingen. Dan zie je snel genoeg welke het geworden is.

En in het vervolg graag een normale titel. Dat je hulp nodig hebt snappen we, anders had dit topic er niet gestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het 'eureka' gevoel verdween snel weer. Helaas. Aan zetten met reset ingedruk. 10 seconden, 20 seconden, het mag nog niet baten. Ik kan dus niets met het MAC-adres doen?

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Waarom port scan?? als je van de DHCP (router) een IP krijgt is je gateway toch de router?
voila, tik gateway adres in in Explorer.

Als je echter geblokt bent door Encryptie of Mac beveiliging dan gewoon met de kabel verbinden.
wachtwoord kwijt? dan pas de router resetten naar defaults.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
tut..tut...met verkeerd been uit bed gestapt? En in het vervolg graag? C'est la tone que fait la musique...?

• DTorro
nee hoor,,, geef alleen maar tips :) helpen ze al?

Verwijderd

Topicstarter
even kijken of ik dat begrijp: Als ik mijn gateway adres intyp kom ik terecht op mijn ADSL modem...dan kan ik daar dus zien welk IP adres mijn router heeft, of in ieder geval in welke range hij zich bevindt...?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat was voor 'JSS'....

• DTorro
Als het goed is zit de adsl in de WAN poort van je router en zou je router jou pc een adres moeten geven

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Als jij je router reset, en je pc instelt dat hij een adres moet opvragen via dhcp dan moet jij gewoon weer in je router kunnen.

Ga dus eens alle instellingen op je pc dus na.
ontkoppel de router van het modem, kabeltje tussen pc en router hangen en probeer het nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Die optie heb ik reeds geprobeerd. Ik heb ook via IPCONFIG /RENEW getracht een nieuw IP adres te verkijgen, maar er verschijnt alleen een bericht (weet het niet meer letterlijk) dat er een time-out plaats vindt of dat de verbinding met de DHCP server is verlopen...Mijn router is op dit moment niets meer dan een ordinaire HUB... :'(

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:52:
even kijken of ik dat begrijp: Als ik mijn gateway adres intyp kom ik terecht op mijn ADSL modem...dan kan ik daar dus zien welk IP adres mijn router heeft, of in ieder geval in welke range hij zich bevindt...?
Start ->uitvoeren ->cmd

typ dan:

tracert www.tweakers.net

Als het goed is moet de eerste ip (dus bij 1) je gateway zijn. :) Gateway is thuis vaak je router.

Zo ben ik in ieder geval acher de ip gekomen van de router van mijn kennis.

[ Voor 10% gewijzigd door magnifor op 02-05-2005 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope. 10.0.0.138: mijn Speedtouch is 'hop 1'

• DTorro
Probeer anders eens de volgende reset methode: apparaat uit (stekker) reset knop in.
apparaat aan. 30 sec wachten, reset los.

sluit dan weer router alleen aan op de PC. renew IP. en krijg je dan een ander adres? en kan je dan de router bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Vlgs de handleiding zou 5 seconden genoeg zijn. Enfin, zelfs een minuut doesn't do it. Als ik na de reset IPconfig/renew doe krijgt mijn eth.ad. wel een IP adres, maar vlgs mij uit Windows...zeker gezien het feit dat ik de reset knop nog vast heb als Windows al begint dat ik beperkte mogelijkheden tot netwerken heb. Ook korter vast houden, bij spanning erop reset knop in, zomaar reset knop in, 5 seconde, het mag nog niet baten... |:(

Verwijderd

job schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:23:
je zult toch echt het ip moeten hebben om de router te kunnen benaderen.
Gelukkig heeft elke router een reset knop :) die hem reset naar de standaard instellingen.
Even de handleiding lezen om te kijken waar die knop zit.
Helaas niet elke :(

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien is het handig om even te vertellen.
wat JOU ip nu is.

en wat default van je router moet zijn.

als jij een ip van 10.x.x.xxx krijgt en je router is 192.xxx.xxx.xxx dan zit jij zelf waarschijnlijk in een andere subnet en is het logische dat je de router niet ziet.

ik zou je speedtouch ff loshalen, en je pc alleen aan je router hangen, waarschijnlijk heeft deze ook wel een dhcp server draaien.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Router moet kennelijk even met rust gelaten worden na reset. Is me nog steeds niet geheel duidelijk wat er nu gebeurdt na eer reset, en of ik slechts 5 seconden moet vasthouden, ingedrukt houden bij power-on of wat dan ook. Hoedanook, het apparaat werkt... :*)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Als je je router nu eens alleen aan je pc aansluit en verder nog even nergens aan? Kan je er dan wel bij? Kan je hem dan met het juiste IP adres configureren uit dezelfde range die ook je modem toekent? Dan ben je er volgens mij toch?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1