[Server 2U Processor koeling] Welke koeler te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 15:01
Ik ben bezig met het ontwerpen van een 2U Muziek computer.

Alleen ik heb geen flauw idee welke koeler ik moet nemen om mijn Socket 478 processor te koelen.

Ik heb al gegoogled en ook hier in het forum gezocht, maar kom er niet echt wijs uit.

Nu heb ik 1 koeler gevonden die redelijk goedkoop is, de Thermaltake A1189 - Thermaltake 2U Socket 478 Cooler. Heeft iemand van jullie hiermee goede/slechte ervaringen?

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.nu/images/A1189.jpg
Ik zou graag jullie mening willen hebben. Dus welke koeler gebruiken jullie het liefst voor het koelen van een Socket 478 in een 2U kast?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
WAT voor s478 cpu?

Een celeron heeft toch heel iets andere koelingsbehoeften dan een heavy-stomende P4.

• jeroenzelle
Ik denk aan een 2,6 ghz of 2,8 ghz P4.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

Croga

The Unreasonable Man

Jeroenz18 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:18:
Ik denk aan een 2,6 ghz of 2,8 ghz P4.
Dan ga je het in ieder geval niet redden met dat ding wat daar staat, tenzij je een enorme airflow in de kast hebt....

Ik zou toch minimaal koper willen aanraden...

• jeroenzelle
Het feit is dat het een muziek computer wordt.

Kast wordt 19" breed x 2U x 35 cm diep. Ik ga een Asus T2-P uit elkaar halen en daar alle onderdelen van gebruiken. Ik dacht dat die koeler wel voldoende voor zo'n systeempje was 8)7

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het een muziek computer wordt, is het dan niet belangrijk dat deze juist stil is? Dat zal je met dual P4 in een 2U behuizing niet zo makkelijk voor elkaar krijgen vrees ik.

Die koeler die je laat zien ken ik niet dus kan je niet vertellen of het wat is. Maar je zou eens een rondje google kunnen wagen op 2U of server P4 coolers. Zo kwam ik al snel bij Nexus terecht. Misschien dat dit wat voor je is:
http://www.nexustek.nl/spaseries.htm
Je kan er van uit gaan dat alle 1U koelers het zonder problemen zullen gaan redden in een 2U behuizing, mits er een redelijke airflow is. Maar let wel, server koelers maken gewoon veel lawaai. Die Nexus koeler bv produceert in z'n eentje al 42 db(A). Doe er daar maar eens 2 van in een kast en vergeet niet deze te dragen ;)

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Aunt bunny is coming to get me!

• jeroenzelle
Het wordt een enkele P4 ;).

En ja, hij moet ook stil worden, maar de hele kast wordt al bekleed met Bitumen.

Voor de rest komt er de fan in te zitten van de kast die ik uit elkaar ga halen (Asus Terminator T2-P, inclusief klein moederbord, voeding).

Het gaat erom dat de hoogte maximaal 8,8 cm mag zijn.. en kwa stilte... hoeft niet het allerstilste te zijn... beetje geluid mag wel... niet meer dan de standaard pc.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenzelle op 02-05-2005 22:54 ]

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:53:
Het wordt een enkele P4 ;).

En ja, hij moet ook stil worden, maar de hele kast wordt al bekleed met Bitumen.

Voor de rest komt er de fan in te zitten van de kast die ik uit elkaar ga halen (Asus Terminator T2-P, inclusief klein moederbord, voeding).

Het gaat erom dat de hoogte maximaal 8,8 cm mag zijn.. en kwa stilte... hoeft niet het allerstilste te zijn... beetje geluid mag wel... niet meer dan de standaard pc.
met bitumen word het nog heter, neem minimaal een goeie kopere koeler zoals hierboven gezegt

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 21:58
Een Zalman CNPS7000B-cu is 6,2 cm hoog, dan heb je nog 2,6 cm voor je moederbord en ruimte waarvandaan lucht kan worden aangezogen, met een beetje geluk past dat, dan is hij best koel en de processorkoeleris in ieder geval stil!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Zallman maar dan wel een koperen _/-\o_

"Stilte, een gat in het geluid...."

• jeroenzelle
Hmmm.... dat lijkt me inderdaad een betere keus.... niet zo'n lawaaiige fan als op die Thermaltake.

Goedkoopste prijs in de pricewatch is 32,50 euro.. dus wel te betalen. Eerst nog ff bekijken verder :)

Ow nog een vraagje over het koelen van een server.

Ik ga zo'n indeling doen:

- moederbord links in de kast + de Zalman cpu koeler
- misschien een fan grill boven de Zalman in de server case ( om de warme lucht meteen weg te blazen)
- hardeschijf aan de rechterkant ( in een SilentMaxx HD-Silencer )
- voeding aan de achterkant
- 1 x case fan aan de achterkant

Denken jullie dat dat wel koel genoeg blijft?

[ Voor 13% gewijzigd door jeroenzelle op 03-05-2005 17:50 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Volgens mij blazen de meeste cpu coolers omlaag, omdat aanzuigen een slechter koel effect kan hebben.

Een gat bovenin je kast levert dan dus een aanzuiggat op, en geen wegblaasgat. Maakt opzich niet uit, zorg alleen dat er voldoende airflow in je kast is om dan de warme lucht weg te krijgen

Moet binnenkort een 2U dual xeon bouwen, dat wordt pas lachen :o

iig met wat koper erin ;) O-)

[ Voor 1% gewijzigd door rdfeij op 03-05-2005 17:55 . Reden: typo ]

• jeroenzelle
Hmmm... dan ga ik dat dan maar niet doen :p.

Ik ga eerst wel testen draaien met die ene single case fan ;)
Pagina: 1