Toon posts:

[XP] BSOD bij installatie AC97 Driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de nieuwste driver voor de Realtek AC97 Onboard Geluid wil installeren geeft mijn Windows XP instalatie constant een BSOD met portcls.sys.

Ook al geprobeerd handmatig; dmv Stuurprogramma bijwerken om de drivers te installeren maar dan geeft XP een melding dat het niet aan de logotest voldoet. Vervolgens zegt XP dat er geen nieuwere drivers beschikbaar zijn en daarmee uit.

Ik kan nu geen muziekafspelen in WMP, geeft foutmelding dat er geen mogelijkheden voor afspelen aanwezig zijn en Winamp loopt vast.

checklist:

- geluidskaart in de bios staat aan.
- andere drivers geprobeerd
- geprobeerd bovenstaand bestand te verwijderen (komt telkens terug> windows beveiliging?)
- hardware verwijderen via apparaatbeheer en nieuwe drivers selecteren, windows pakt oude drivers toch vanzelf.
- vorig stuurprogramma optie > niet mogelijk
- inf bestand verwijderen (ja welke? ik heb een hele lijst vol en meerderen hebben ac97 gerelateerde inhoud)

Specs:

HP Pavilion 7950
AMD Athlon 1300
512MB RAM
Direct X 9.0C
XP SP2, met alle updates

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 21:52 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bios updaten? bekend probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:54:
Bios updaten? bekend probleem :)
Geen update beschikbaar. Heb de hele HP website al afgezocht maar niks kunnen vinden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschieen eerst ns onboard sound uitzetten, en dan proberen je drivers te installeren, Google vertelt dat dat wel ns wil helpen :P

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:00:
Misschieen eerst ns onboard sound uitzetten, en dan proberen je drivers te installeren, Google vertelt dat dat wel ns wil helpen :P
Heb ik ook geprobeerd, XP doet daarna niks, dat wil zeggen, geen ballonetje nieuwe hardware of wat dan ook. Maar toch staat hij wel gewoon in de lijst met Harware. Als je vervolgens stuurprogramma gegevens opvraagt zegt XP dat er geen gegevens zijn of dat er geen mischien geen stuurprogramma nodig is.

Als ik dan weer de driver probeer te installeren geeft hij weer dezelfde logotest waarschuwing en daarna een BSOD.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29
Weet je wel zeker dat er een Realtek AC97 op zit, en niet bijvoorbeeld eentje van VIA ofzo ?

Verwijderd

ik had ook iets met mijn onboard AC '97, namelijk:
toen ik windows opnieuw had geinstalleerd.
kon hij de geluidskaart niet vinden.
ik heb later een een of ander progje gevonden, en toen deed ie het wel...

belangstelling?

Verwijderd

Download en installeer de drivers is van je mobo fabrikant de website.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:55:
Weet je wel zeker dat er een Realtek AC97 op zit, en niet bijvoorbeeld eentje van VIA ofzo ?
Je hebt gelijk er zit idd een VIA in. Dom dat ik daar niet aan gedacht heb. Maar hij heeft dus wel een tijdje gewerkt met de REALTEK Drivers.

Ik heb dus de laatste VIA drivers geprobeerd, ook hierbij doet WMP en Winamp niks. Ik ga nu de geluidskaart weer uitschakelen, VIA drivers dr op en dan weer de kaart aanzetten. Ik wil echt voorkomen dat ik Windows XP opnieuw moet installeren nl.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 09:26 ]

Pagina: 1