Toon posts:

Sygate Firewall doet 'et .... een beetje!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na veel tests gelezen te hebben heb ik besloten dat sygate firewall heerscht.

nou was dat ook zo tot ik extra dingen in m'n winsock layer bij ging hangen. het begon toen vmware aan de slag ging.. mijn normale internet verkeer werkte als een speer.. maar alle verkeer dat (gebridged) uit m'n vmware sessies kwam, kwam maar 15 seconden door.. dan stopte het voor 45 seconden, en dan gaat 't weer 15 seconden door.... bijzonder merkwaardig, zeker omdat alles perfect werkt als ik de sygate firewall op 'allow all' zet. dan heb ik gewoon de volle 60 seconden van een minuut netwerk.

merkwaardig is ook dat als ik alle verkeer van de vmware sessies probeer te loggen op sygate naar de packet log, daar nog geen pakketje binnenkomt. net of de firewall zelf niet vind dat het iets met vmware verkeer van doen heeft....

toen dacht ik, ach, probeer het eens met colinux.org... erg geinig hoe eenvoudig dat werkt, tot ik weer netwerkproblemen kreeg.. zelfde fenomeen, nu echter slecht 10 seconden van de 60 actief netwerk... wederom tot ik de firewall de-activeer.. dan werkt het weer perfect..

merkwaardig drukt nog zachtjes uit hoe hoog mijn wenkbrouwen de lucht in gingen bij deze constateringen. is er iemand die dit fenomeen herkent?!?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kerio PF 2.15 kan ook niet met vmware overweg, die crasgt zelfs. vmware filtert oo de tcp/ip pakketten om meer ip adressen op 1 nic te simuleren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
hij lijkt nogal een moeilijk probleem.. niemand die hier iets over weet te vertellen?