[XP] Tijdens overkopieren bestanden blue screen)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04 10:24
Hey,

Mijn specs:
AMD 64 3500+ 1024ddr corsair, Maxtor Diamondmax 9 160GB SATA

Tijdje geleden had ik al gepost over vreemde blauwe schermen op het moment waarin ik iets kopieer of over kopieer van de ene partitie naar de andere. Het gebeurt ook bij veel HDD activity als ik bijvoorbeeld een groot spel installeer en tegelijkertijd op internet surf en op MSN werk.

Ik krijg dus nu de hele tijd blauw schermen als ik een bestand van C:/ naar D:/ wil overkopieeren..Ongeveer op 30% stop hij ermee en 8sec later krijg ik een blauw scherm met de volgende fout melding:

Kernel_data_inpage_error

STOP: 0x0000007a (0xc07b92e8, en nog 2 andere die ik helaas nioet heb overgenomen)

en eronder staat:

NTFS.sys met een reeks foutmeldingen.

Ik heb hetzelfde geprobeerd in Windows longhorn build 5048 en daar loopt hij niet vast!
Wat is het probleem en wat is de oplossing?

alvast bedankt..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
googlen is niet moeilijk hoor:[q]http://www.microsoft.com/...t/en-us/prmd_stp_fvlq.asp
http://www.google.com/sea...007a+site%3Amicrosoft.com

[...]

Stop 0x7A can be caused by bad sectors in the virtual memory paging file, disk controller error, virus infection, or memory hardware problems.

[...]

Another cause of Stop 0x7A messages is defective, malfunctioning, or failed memory hardware, such as memory modules, Level 2 (L2) SRAM cache, or video adapter RAM.
Het eerste dat sowieso in mij opkomt: check je geheugen met memtest

[ Voor 56% gewijzigd door OnTracK op 02-05-2005 21:09 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- memtest
- harde schijven testen
- niet overklokken
evt kijken naar kabels, controller bios/firmware.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals je wel weet verwachten we hier op GoT dat je zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent. Wat je allemaal al hebt gezocht, gevonden en wat je hebt geprobeerd. Wat er niet lukte met specifieke foutcode is wel een minimum aan info. Over deze error is zat te vinden, in ieder geval is er nog heel wat te proberen wat ik in je topicstart niet zie.

Bijvoorbeeld de opties die limoentje aangeeft, wat OnTrack adviseert en Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.. google en de GoT search leveren waarschijnlijk evenzoveel info.

Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy nog even goed door, en houd er in je toekomstige posts rekening mee :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.