Beeldvervorming op tv met Geforce 6600 PCI-E

Pagina: 1
Acties:

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49
Met mijn Geforce 6600 PCI-E (non GT) van Club 3D en bijgeleverde dongle waarvan ik de S-video uitgang gebruik naar een scart adapter met S-video aansluiting, krijg ik wel beeld(analoge TV). Maar vervormd.
In de rechterbovenhoek trekt het krom naar links. Bovenin loopt het beeld van links iets schuin af naar beneden, en zowel links als rechts golft het beeld ook licht (niet bewegend). Ik gebruik de laatste Nvidia driver, heb powerstrip geprobeerd maar dit lost het niet op. TV tool heeft geen zin, want de gebruikte tv out chip wordt niet ondersteund. Ik had beter een ATI kunnen kiezen, maar jah.
Door aan de instellingen van de tv te prutsen, lukt het om de vervormde randen te verdoezelen, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat dit normaal is. Of gaat men mij vertellen dat wanneer je nu een kant en klare htpc koopt, je dezelfde problemen hebt naar een normale tv?
Ik heb begrepen dat de Xcard de magische oplossing is, maar slecht ondersteund word. Iemand nog zicht op andere oplossingen of vooruitblik op de Xcard. Heeft het zin de kaart om te ruilen, mocht dit al lukken(gekocht via internet bij 4launch).

Een aantal vragen maar ik hoop op enig licht, anders gaat mijn (dure) HTPC project de vriezer in.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
RGB-scart met een HTPC

Ideetje?! :P als je dan toch bezig bent met HTPC :P

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49
Die kabel had ik al wel over gelezen, maar dat nodigt niet echt uit. En ik vind het toch ook wel belangrijk om te weten of mijn kaart wel lekker is. Dus ik tast nog in het duister.