Toon posts:

partities resizen, problemen met images

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een schijf van 30 Gb opgedeeld in 7,59 Gb (C:) en 20,3 Gb (waar de rest is gebleven weet ik ook niet). C: is zo vol dat hij niet eens goed kan gefragmenteren. Als ik nu met Partition Magic ga resizen, heb ik dan een probleem op het moment dat ik Partitie-Images van voorheen wil terugzetten op één van de partities?
Is het anders een idee om tijdelijk een map te parkeren op een datadisk (bijv. map prg-files en na defragmenteren terug te zetten of krijg ik dan alleen maar meer ellende?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je moet je belangrijke spullen gewoon backuppen op cd/dvd en dan partition magic starten. Het komt dan allemaal vanzelf wel goed. Maar waarom koop je niet een extra schijfje erbij? 30gb is niet echt veel.

je moet wel bijvoorbeeld 5gb op d vrij hebben wil je het aan die andere partitie kunnen plakken.

[ Voor 20% gewijzigd door LoeiOrdinair op 02-05-2005 20:51 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:46:
Is het anders een idee om tijdelijk een map te parkeren op een datadisk (bijv. map prg-files en na defragmenteren terug te zetten of krijg ik dan alleen maar meer ellende?
Ja, dan kun je WEL een beetje defragmenteren. Lijkt me zondermeer in dit scenario geen slecht idee een redelijke backup bij de hand te hebben als je partities al rot/vreemd in elkaar zitten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Als je partities wilt resizen maak dan eerst een backup van alle date en alles wat je wilt verliezen. Programma's kan je vaak nog wel weer terug krijgen maar je favoriete muziek enz wordt al weer stuk moeilijker.
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:46:
Ik heb een schijf van 30 Gb opgedeeld in 7,59 Gb (C:) en 20,3 Gb (waar de rest is gebleven weet ik ook niet).
Dat lijkt me wel in orde aangezien harddisk fabrieken alles mooier laten klinken dan het is. Dus
Terwijl 30GB normaal dus 32212254720 bytes zou moeten zijn maar het is :
30Gb op harddisk is dus 30.000.000.000 Bytes = 27.939 echte GB.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden tot nog toe. Ben niet zo vreselijk bang voor verlies van data want die heb ik op een apart schijfje van 60 Gb staan en daarnaast heb ik m'n video (ik edit video met de RTX-100 van Matrox) op twee gestripete schijven van bij elkaar 120 Gb. Zit er nu aan te denken om als systeemschijf ipv v. die 30 Gb zo'n WD Raptor (10.000 toeren) van 74 Gb te kopen (zag dat die nu zeer goedkoop is). Heeft iemand daar ervaring mee evt. in combinatie met het P4P800 moederbord van Asus. En wat is dan de beste manier van Ghosten en terugschrijven? Een image van de schijf als geheel maken maken (dus inclusief beide partities) of snapt Ghost (2003) het ook niet als íe een Image moet terugschrijven naar een schijf die groter is dan waarvan íe de Image heeft gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een kleine toevoeging over die Raptor 10.000 toeren 74 Gb. Dacht dat íe zeer goedkoop was want hij staat bij empc in Dronten voor € 34,- volgens Price Watch. Maar als je dan op hun eigen site kijkt staat íe opeens voor € 174,- o.i.d. Kon natuurlijk ook niet voor zo weinig geld. Iemand nog andere suggesties voor een goede systeemschijf. Kan natuurlijk ook een flinke schijf van 250 Gb kopen om die voortaan als videoschijf te gaan gebruiken. Haal ik m'n RAID-controller eruit; RAID is geloof ik toch al niet meer nodig met de prestaties v. huidige schijven. Dan heb ik opeens 2 schijfjes van 60 Gb over waarvan ik er één mooi de nieuwe systeemschijf kan maken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:34:
Heeft iemand daar ervaring mee evt. in combinatie met het P4P800 moederbord van Asus.
[search=p4p800 raptor]
Ervaringen te over :)
En wat is dan de beste manier van Ghosten en terugschrijven? Een image van de schijf als geheel maken maken (dus inclusief beide partities) of snapt Ghost (2003) het ook niet als íe een Image moet terugschrijven naar een schijf die groter is dan waarvan íe de Image heeft gemaakt?
Maakt niet uit, het kan op de beide manieren :) Zolang de schijf/partitie niet kleiner is dan de naar de image weggeschreven data.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:45:
Iemand nog andere suggesties voor een goede systeemschijf.
OM FAQ / Beleid » Welke harddisk moet ik nemen? :)

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18

voz

De echte kenner

Je kunt met ghost wel een image van een kleinere partitie naar een grotere partitie schrijven, dat is voorzover ik weet geen enkel probleem. Ik weet niet zeker of dit ook met een hele schijf in een keer kan. Partitie voor partitie moet dat zeker goed gaan.

[ Voor 1% gewijzigd door voz op 03-05-2005 15:21 . Reden: beetje laat... ]

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Topicstarter
Oké guys. Vanavond mijn systeemschijf geresized mbv Partition Magic 8.0 zodat C nu 11,7 Gb is ipv 7 en E: is nu 16,2 Gb (was 20 Gb). Nog eens gedefragmenteerd want na de vorige defrag-acties bleef Windows na nieuwe analyses steeds weer aanbevelen om de boel te defraggen en wat schetst mijn verbazing: ook nu blijft Windows maar roepen dat het toch wel raadzaam is om C: te defraggen, ook na herstart ed. Dacht dat het defraggen wel beter zou gaan als íe wat meer speelruimte had maar niet dus.
Is die defrag-analyse dan wel zo veel waard?
Pagina: 1