Toon posts:

Portfolio DVD maken van verschillende VOB files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik moet voor mn eindexamen van dit jaar een DVD maken met alle filmpjes die ik ooit heb gemaakt.

Dat is niet zo'n probleem aangezien ik na 4 jaar ervaring wel kan editten, exporten en dvd branden.

Maar ik zit nu dus met een probleem.
De meeste filmpjes zijn op school gemaakt, en staan op DVD.
Ik heb ze dus al geript naar VOB, maar wat nu ?
Heb geen idee hoe ik die naar AVI (DV) moet krijgen, want ze moeten uiteraard nog bewerkt worden (alle filmpjes komen achter elkaar in een showreel)

Alvast bedankt :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

IK zou het proggie VirtualDubMod eens proberen kost niks namelijk. Kijk hier eens rond zou ik zeggen. www.doom9.org Staan ook tools om bijvoorbeeld gewoon met bestaande VOBjes een nieuwe DVD te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door under-world op 02-05-2005 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben al dik een half uur aan het zoeken, ook op doom9
Maar wat ik dus wil doen.. een DVD maken van Avi files.
Dat is geen probleem want ik kan met Premiere en Encore zo'n beetje alles op dat gebied.
Maar dan moet ik wel eerst van die VOB files een Avi file maken.
En normaal gesproken zijn daar 1000 progs voor. Alleen ik kan ze dus echt niet vinden :?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Er staan zat proggies op doom9.org die dat kunnen waaronder virtualdub. s6!

[ Voor 4% gewijzigd door under-world op 02-05-2005 20:54 ]

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:05
of kijk op dvdrhelp.com

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een paar progs geprobeerd, waaronder ook Virtualdub.
Maar dat is een soort van Premiere maar dan kleiner, kan je vrij weinig mee als het gaat om omzetten naar AVI of M2V (mpeg2 bestand)

Ik wil dus gewoon van een DVD een AVI bestand hebben met goeie (dvd) kwaliteit, die ik kan bewerken in Premiere.
Echt elk progje wat ik gebruik gaat vragen welke compressie ik wil gaan gebruiken, het leuke is, ik wil helemaal geen compressie gebruiken.
Als ik dan voor geen compressie kies wordt de file SUPER groot ( 8gb en hoger) en dus niet te editten (heb je minimaal 2 dikke raid schijven voor nodig)
Dus mocht ik al een compressie willen gebruiken dan moet het DV zijn.
Maar dat is dus nergens te krijgen.

Ik snap het niet meer :(

Verwijderd

Ik weet niet of je de VOB-files ook te groot vind, maar iig heb ik net gelezen dat als je de VOB renamed naar .mpg; dat je deze vervolgens in Premiere kan importeren en dat je dan beeld en geluid hebt (op die manier heb je dus geen omzetting naar andere kwaliteit).
kan je vrij weinig mee als het gaat om omzetten naar AVI of M2V (mpeg2 bestand)

Dus mocht ik al een compressie willen gebruiken dan moet het DV zijn.
Wat ik me nu afvraag is of je MPEG-2 of DV compressie wilt gebruiken :? En is DV compressie echt zulke goede kwaliteit (t.o.v. andere)?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Kan jou Premiere niet overweg met losse streams? In dat geval kan je VOBEdit gebruiken om de *.VOB's te demuxen waarna je het resultaat hiervan (video: *.m2v en audio: *.wav, *.mp2, *.ac3 enz.) importeert in Premiere.

Als je perse eerst een *.AVI wilt, kan je de *.VOB’s frameserven met AviSynth en dan met VirtualDub(Mod) omzetten naar een *.AVI met iedere gewenste indeling. Als voorbeeld XviD 1.1. Die zou ik overigens niet gebruiken aangezien het alles behalve lossless is. Probeer bijvoorbeeld Huffyuv eens. Toch blijft mijn voorkeer gaan naar niet eerst naar *.AVI comprimeren...

[ Voor 9% gewijzigd door DeeD2k2 op 03-05-2005 10:12 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1