een paar weken geleden opende ik deel 1 van deze topic. (op hetzelfde forum moet nog teug te vinden zijn)
allemaal erg bedankt voor jullie uitleg er is mij nu veel duidelijk en ik heb een beetje asm geleerd.
maar ik heb nog een paar vraagjes:
1:) bios interupt 16 wacht todat je een toets indrukt en zet die waarde in AL.
maar welke waarden zijn dat precies voor welke toetsen.
op internet staan wel een paar lijstjes maar nasm zecht dat die waarden te lang zijn en later draait het progie ook niet goed.
dus de vraag luit: weet iemand mischien de perfecte waarden die interupt 16 output?
2:) via bios interupts zijn de hoogst resoluties die je kunt krijgen 200 x 320 in 265 kleuren of 640 x 400 in 16 kleuren, daar word je niet echt blij van.
de bootloader die ik gebruik (grub) kan menutjes met hogere resoluties tonen.
ook linux en windows enz. draaien op hogere resoluties.
hou doe je dat.
waarscheinlijk iets met direct naar je videoplank sturen van signalen.
maar houde je zoiets precies?
allemaal erg bedankt voor jullie uitleg er is mij nu veel duidelijk en ik heb een beetje asm geleerd.
maar ik heb nog een paar vraagjes:
1:) bios interupt 16 wacht todat je een toets indrukt en zet die waarde in AL.
maar welke waarden zijn dat precies voor welke toetsen.
op internet staan wel een paar lijstjes maar nasm zecht dat die waarden te lang zijn en later draait het progie ook niet goed.
dus de vraag luit: weet iemand mischien de perfecte waarden die interupt 16 output?
2:) via bios interupts zijn de hoogst resoluties die je kunt krijgen 200 x 320 in 265 kleuren of 640 x 400 in 16 kleuren, daar word je niet echt blij van.
de bootloader die ik gebruik (grub) kan menutjes met hogere resoluties tonen.
ook linux en windows enz. draaien op hogere resoluties.
hou doe je dat.
waarscheinlijk iets met direct naar je videoplank sturen van signalen.
maar houde je zoiets precies?