Toon posts:

LCD 42"

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT' ers ,

Na lang informatie zoeken op internet heb ik dan tog besloten te gaan voor een LCD boven een PLASMA scherm (want niks heeft me kunnen overtuigen om voor een plasma te gaan).

Nu is mijn vraag aan jullie. heeft er iemand ervaring met een 42" Plasma danwel LCD scherm.
Ik heb ff gezocht op GOT maar ik kwam ook niet verder dan outdated posts dus ik dacht ik maak even een nieuwe aangezien deze aankoop zeer binnenkort wil gaan doen.

Heeft er iemand een bruikbare tip?

ik wil iig 42" .. en ik wil niet wachten tot het weer goedkoper word ofzo want dat kan men altijd zeggen. Als je nu 3 jaar wacht zijn de prijzen van nu ook belachelijk, maar dan heb je alweer iets nieuws.

Plus wil ik dat het minstens zo'n 5/6 jaar meegaat en zeer intensief gebruik, (vele uren overdag voor ouder die thuis zit, en 's avonds dvdtjes/ps2/nba wedstrijden via schotel).

Is het nu echt zo dat ik voor een LCD moet gaan, of kom ik er ook uit met een PLASMA?
(BTW, wat is het voordeel nou van een DVI ingang?)

Bij voorbaat dank mensen

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Voor de levensduur: LCD...

Maar als kijk je naar bijvoorbeeld een 42" plasma van LG, dan heb je voor minder dan 2000 euro een 106cm scherm in je woonkamertje staan... Opzich niet slecht natuurlijk.

RZ 42PX11 eerste hit op google (dus willekeurige site) http://www.comet.co.uk/comet/html/cache/455_208108.html

zie ook: http://www.google.nl/sear...004-31,RNWE:en&q=LG+42%22

Succes met je keuze!

Voodeel DVI: Het beeld wordt digitaal aangestuurd. Dat wil zeggen, vanaf de videokaart tot aan je scherm komt er geen analoog signaal tussen. Voordeel kan zijn een beter scherm (minder (kans op) ruis, vertekeningen, en je hoeft vaak je scherm niet in te stellen (formaat). En waarom digitaal minder last heeft van ruis? Omdat analoog veel waardes kent (alles van 0 tot 1, dus ook 0.5 enz), terwijl het bij digitaal 1 OF 0 is. Het is gewoon ja of nee, en geen "ik weet niet". Simpel gezegd dan he ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.comet.co.uk/comet/dyn_imgs/prods/prod_full/208108.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door Nik op 02-05-2005 20:31 ]

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

hoe er rekening mee dat sommige lcd schermen een groot probleem hebben met audio en video samsung heeft dit heel erg. Hierdoor loopt het geluid voor op het beeld. Dit is alleen als je een home cinema set gebruik samen met een dvd speler.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat je wel rekening met de stroomrekening houdt?

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-01 23:40
heb je ook al aan een beamer gedacht? Ik weet zelf niet hoe daar tegenwoordig de kwaliteit van is, maar misschien is het een interessant alternatief.

• Nik

Nik

hiostu schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:31:
heb je ook al aan een beamer gedacht? Ik weet zelf niet hoe daar tegenwoordig de kwaliteit van is, maar misschien is het een interessant alternatief.
Beamer? Lampduur van 8000 uur (ongeveer). ZIjn best duur. Resolutie is vaak laag(er), lastig kijken overdag.

Niet echt een optie denk ik (voor gewoon tv gebruik).

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:17:
Beste GOT' ers ,

Na lang informatie zoeken op internet heb ik dan tog besloten te gaan voor een LCD boven een PLASMA scherm (want niks heeft me kunnen overtuigen om voor een plasma te gaan).

-knip-

Is het nu echt zo dat ik voor een LCD moet gaan, of kom ik er ook uit met een PLASMA?
Ja wat wil je nou :P

Ik zeg: Gewoon LCD doen, met het energieverbruik van zo'n plasma ding kun je barbequeuen of hoe je dat ook schrijft :)

ieeeepppppp :P

• Nik

Nik

VROEM! schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:34:
[...]

Ik zeg: Gewoon LCD doen, met het energieverbruik van zo'n plasma ding kun je barbequeuen of hoe je dat ook schrijft :)
Leesvoer:

http://www.avvideo.com/2002/09_sep/features/plasma.htm
http://www.panasonic.co.jp/global/pdp/qa.html
http://www.audioholics.co...plays_LCD_vs_Plasma3.html

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
VROEM! schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:34:
[...]

for your information,
een LCD groter dan 32" zuipt over het algemeen meer dan zn CRT broertje (als die er zijn in dat formaat...)

je zou ook kunnen kijken voor een beamer ja...

Home Assistant Configuratie V&A

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

proller schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:32:
[...]
Beamer? Lampduur van 8000 uur (ongeveer). ZIjn best duur. Resolutie is vaak laag(er), lastig kijken overdag.

Niet echt een optie denk ik (voor gewoon tv gebruik).
Maak er maar gem. 2000 uur van en dat onder "optimale omstandigheden".
Ik heb een 80cm breedbeeld tv voor normaal gebruik en wil nu een beamer halen voor mijn DivX-jes.
Als hij het voor "intensief gebruik" wilt gebruiken zoals hij al heeft aangegeven, zou ik ook geen beamer aanraden.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

De discussie over Plasma vs LCD is wel meer langs geweest hier op GoT en op het i-net. Wat search werk levert je al een hoop info op WAT nou de echte de voordelen zijn van plasma en lcd. Een ding: Laat je niet misleiden dat Plasma inbranden en lage resolutie. Inbranden doen de nieuwe generatie niet meer en sinds 2003 zijn er al plasma's met HD resolutie's.

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-02 18:13
En qua levensduur zit het tegenwoordig ook wel snor.

Panasonic en Hitachi garanderen beide 60.000 uur, lijkt me nu niet echt een probleem meer. En ik ken mensen die een 7 jaar oude plasma hebben en die doet het ook nog steeds perfect, ja het tuner gedeelte was kapot maar dat heeft niets met het scherm zelf te maken ( appart doosje ).

[ Voor 4% gewijzigd door Theebag op 02-05-2005 22:41 ]

Verwijderd

Probeer eens de mediatotaal (bij correct kan je hem gratis meenemen) van deze maand te pakken te krijgen, daar wordt precies verteld waarom een 42" Plasma beter is dan een 42" LCD, dat het in de toekomst zo niet meer zal zijn is ook duidelijk, maar je schreef al dat je niet meer wilt wachten, dus zou je nu voor een Plasma moeten gaan!!!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties.

Een beamer zie ik zowiezo niet zitten omdat het echt voor intensief gebruik is en voor in de woonkamer en daar zijn de branduren te laag voor, plus lijkt me ook een heel karwei een beamer instellen enzo. Brengt extra kosten/moeite met zich mee.

Ik wil er iig veel dvd\s mee kijken EN HDTV uitzendingen via mijn pc (aangezien ons klein landje dit zoals gwoonlijk nog niet echt heeft.) IK raad het echt iedereen aan om HDTV te zien , eenmaal gezien ben je er verliefd op. Ik kijk namelijk NBA wedstrijden , Comedy Central, HBO etc via USA en dat wil ik het liefst dus doen op het scherm dat ik wil halen.

Ik ben in utrecht in een speciaalzaak geweest in de binnenstad, die ene met al die letterlijk honderden lcd/plasma/dop's , Die eigenaar raadde mij een LCD aan met DVI en zei dat als k voor de toekomst ging ik zeker een LCD moest hebben met een ingebouwde DVI omdat dat schijnbaar de standaard zou worden.

Heb ook die links gelezen die overtuigen me eigelijk dan helemaal niet om een LCD te kopen, maar ik weet natuurlijk weer niet hoe objectief alles is, misschien dat de eigenaar van die winkel gewoon $$$ zag toen ik zei dat k een 42" wilde en aangezien LCD duurder is dan PLASMA.. })

Is het ook zo dat men een signaal versterker/tuner moet kopen als je een LCD/PLASMA koopt?
ik dacht eerst aan de 2500 euro maar ik wil wel 3000 ervoor neertellen. en als het ECHT ECHT de moeite waard is 3500 euro. Is dit bedrag haalbaar ?

Is er een specifieke merk die echt "beter" is dan de "rest" ??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 13:01 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:49:
De discussie over Plasma vs LCD is wel meer langs geweest hier op GoT en op het i-net. Wat search werk levert je al een hoop info op WAT nou de echte de voordelen zijn van plasma en lcd. Een ding: Laat je niet misleiden dat Plasma inbranden en lage resolutie. Inbranden doen de nieuwe generatie niet meer en sinds 2003 zijn er al plasma's met HD resolutie's.
Mjah, dat inbranden is wat overdreven aangevoerd als nadeel van plasma's, maar geloof me: ze doen het nog steeds, als je veel naar dezelfde zender kijkt. Kijk voor de gein maar 's in winkels waar ze constant TMF draaien of zo'n Bose demo DVD op een plasma laten zien (met menu dat stilstaat). Ik heb het zelf meegemaakt op de hifi afdeling waar ik heb gewerkt, werd ook een plasma neergehangen, 42" Pioneer topmodel. Na 2 weken gebruik was iemand 's vergeten dat de Bose DVD een stilstaand menu heeft en hoppa, 't menu was binnen enkele dagen ingebrand in het scherm. Eeuwig zonde, want dat scherm kostte iets van 6k euro :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

...jammer van dat scherm. Ik heb zelf geen problemen met het inbranden van logo's of text balken alla mtv/tmf op mijn Philips 42pf9965. Alleen in DVD via de RGB wil nog eens een balkje zichtbaar zijn voor een klein uurtje na een film op een normale zender. Maar dat verdwijnt dan ook weer.
Verder... neem geen beamer voor TV kijken. Das gewoon zonde en kost gewoon echt veel veel geld. Als je niet wilt wachten en toch HD-tv wilt kijken en lang meegaan met de levensduur. Dan kan je met jouw budget a 3000euro echt niet iets concreets krijgen in LCD sector. Mijn plasma kosten toendertijd 7400euro. Nu kan je hem nog steeds via het internet niet echt goedkoper krijgen dan 4500 a 5000 euro.

Verwijderd

Grrrrrene ik weet niet hoe lang geleden dat Pioneer verhaal was maar de meeste top plasma's van nu hebben pixelshift ofzo, hierdoor verschuift er elke paar milliseconden een pixel, niet waarneembaar voor ons oog. en dit voorkomt het "inbranden". Als je groot wilt en je wilt de beste (beeld) kwaliteit dan is een plasma (nu in iederegeval nog wel) de beste keus.

Als je echt HDTV op een LCD wilt zou je voor de Sharp LC-45GD1E moeten gaan. dat is zover ik weet de enige echte HDTV LCD (1920 x 1080 ) die verkocht wordt in nederland, wel wat boven je budget +- 7000 euro :-(

Ik zelf ga aan het eind van het jaar over op "plat" en hoop dan dat LCD weer wat verder is, als dat niet zo is ga ik voor Plasma, ik wil gewoon het beste plaatje !!!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 13:17

xyl

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:07:
Als je echt HDTV op een LCD wilt zou je voor de Sharp LC-45GD1E moeten gaan. dat is zover ik weet de enige echte HDTV LCD (1920 x 1080 ) die verkocht wordt in nederland, wel wat boven je budget +- 7000 euro :-(
Toevallig heb ik zelf overwogen om een 40" LCD aan te schaffen, maar heb ik dat idee om budgettechnische redenen even moeten laten rusten. Niettemin weet ik daardoor wel dat 40" in ieder geval wel goedkoper kan dan 7000 euro. Kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.inkoopacties.net/ia/nvfqfh6q, als de actie door gaat 3490 euro. Lees wel even wat ze precies zeggen of het voor HDTV geschikt is of niet, daar is geloof ik wat discussie over. Succes met de zoektocht.

Verwijderd

Het is redelijk makkelijk, wil je de allerbeste 42 inch lcd hebben dan is er maar één keuze: de philips 42" 9986 ( zie ook: http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=5457). Dit philips scherm en zijn kleinere broertjes is al door vrijwel alle bladen uitgekozen als het beste scherm op dit moment, beter dan plasma. Hier hangt echter wel een enorm prijskaartje aan, maar hij is totaal future proof (hij kan high definition op 720 p aan, en heeft een dvi ingang met de hdcp, een copy protection die waarschijnlijk vereist wordt) en ik heb hem gezien in vergelijking met wat plasma's en hij is beter.

Ik heb zelf net een week de panasonic 37p50e, mijn bevindingen zijn (heb meerdere schermen bekeken) dat alle plasma's wel lawaai maken (zeer hete voeding die hoog bromt) en verder dezelfde problemen als lcd hebben: geen perfecte zwartweergaves, pixelation bij snellere bewegingen en sommige diagonale of gebogen objecten. Ze komen dicht bij crt's, maar zijn nog steeds niet perfect.

Wellicht beter is het om te wachten op de nieuwe panasonic plasma schermen: 42p500e, deze hebben een hogere resolutie en volgens mij dvi of hdmi ingang of op de nieuwe generatie lcd schermpjes (de nieuwe toshiba 42 inch lcd schijnt erg goed te zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Thnx.. Ik ben gaan zoeken naar LCD prijzen maar die liggen nog echt veel te hoog voor mij dus ik ben wel gedwongen plasma HDTV te halen.

Hier heb ik 3 keuze's voor :

De LG RZ-42PX12

Afbeeldingslocatie: http://www.plasma-discounter.nl/getImage.aspx?imageid=%7Ba2176c1d-6859-4047-8adb-6ed7cfdd838b%7D

Contrast van 5000: 1 , DVI- ingang , 1024 x 768 en HDTV compatible. XGAhttp://www.plasma-discoun...6e7J948cJ6354ee0d7754.htm

Prijs : € 2249

De Philips PF9966Afbeeldingslocatie: http://www.plasmalcd.nl/Images/42PF9966.jpg

Contrast 1000:1 , Dvi, 1024 x 1024 en HDTV compatible. http://www.plasmalcd.nl/showproduct.aspx?idx=22&cel=

Prijs :€ 2,949

De Philips PF9956 Afbeeldingslocatie: http://www.plasmalcd.nl/Images/42PF9956.jpg

Contrast 3000 : 1, 852 x 480 WVGA , Geen dvi wel DVI -adapter.http://www.plasmalcd.nl/showproduct.aspx?idx=21&cel=

Prijs : € 2,599

Ik zit hevig te twijfelen aangezien de LG echt een super lekker contrastverhouding heeft, aantrekkelijk geprijst en ook DVI ingang heeft.
Of moet ik toch voor de Philips PF 9966 gaan

Enige idee?

Verwijderd

Je moet eens over die philips lezen in het kieskeurig forum. Er zit in al de 1024x1024 plasma scherm een zogenaamde Alis panel, deze schijnt 720 p op 50 niet te kunnen verwerken (terwijl daar bijvoorbeeld in engeland high defenition op wordt uitgezonden) maar het is allemaal nogal vaag. Wel een erg mooi scherm verder trouwens!

De LG schermen worden overal erg geprezen....persoonlijk zou ik als je het geld er voor hebben niet voor samsung, vestel, lg etc. echter gaan: vaak last van lip sync (beeld/geluid loopt niet synchroon), vlekken in het beeld, brommen.

Wil je echt perse nu een 42 inch tv nemen, koop dan de Pioneer PDP-435, de FDE versie kost 3200 euro, en heeft echt alles wat je wil: mooi design, goed beeld, hd ready, 43 inch etc. etc..

Zo niet wacht anders dan echt op de panasonic high def tv's die binnenkort komen, de prijzen dalen vaak enorm snel op het internet.

Verwijderd

50 hz bedoel ik. Hoe edit je eigenlijk op dit forum, echt totaal onduidelijk, heb al onder view gekeken maar daar zie ik niks? :(

• Nik

Nik

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

En tja, laat je niet misleiden door HDTV compatible, dat is zelfs een oude tv van 10 jaar terug nog. Je resolutie schoeft je tv gewoon omlaag...

Overigens is die 42" LG die je gevonden hebt erg mooi (hij staat bij ons nu ook in de winkel). Deze TV hebben we gewoon 8 uur per dag aan staan, dus ik ben benieuwd hoe lang deze het vol gaat houden :D Maar dat zullen we pas over een paar jaar weten denk ik :/

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien ook wel een aanrader is de 42" plasma van Jewel. Hier zit in feite gewoon een Samsung plasmapaneel in, alleen de bekisting is voorzien van een Jewel logo.
Computerland heeft zelfs gemeten wat het opgenomen vermogen is, zit op ongeveer 300 Watt.
Kijk eens op jewelnotebooks, daar staat vast wel wat meer info. Indien je wilt, kan ik nog wel ff wat specs voor je uitzoeken (moet je me maar ff mailen, icq'en ofzo).

Edit: We hebben er zelf inmiddels een maand of 9 ofzo eentje staan, de v.2, en die doet het nog steeds als een zonnetje (8 uur + per dag), geen inbranden of wat dan ook.

[ Voor 24% gewijzigd door Brede P op 03-05-2005 20:37 ]

Verwijderd

proller schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:27:
[afbeelding]

En tja, laat je niet misleiden door HDTV compatible, dat is zelfs een oude tv van 10 jaar terug nog. Je resolutie schoeft je tv gewoon omlaag...

Overigens is die 42" LG die je gevonden hebt erg mooi (hij staat bij ons nu ook in de winkel). Deze TV hebben we gewoon 8 uur per dag aan staan, dus ik ben benieuwd hoe lang deze het vol gaat houden :D Maar dat zullen we pas over een paar jaar weten denk ik :/
Je doet de mensen die in een winkel werken geen eer aan met dit soort opmerkingen. De oude tv's zijn absoluut niet hdtv klaar. De resolutie is vaak te laag van een oude tv (te weinig horizontale of vertikale lijnen) en ze hebben helemaal geen hdtv aansluiting. Hdtv kan in principe via de component aansluiting (zoals nu in japan en amerika nog veelvuldig gebeurt) of via de dvi/hdmi aansluiting. Men (lees de filmindustrie) willen graag hdtv via een beveiliging (lees hdcp) via de dvi/hdmi laten gaan in de toekomst, omdat er via analoog signaal (component) te makkelijk gecopieerd kan worden.

Aangezien echter geen enkele tv van 10 jaar geleden een component ingang heeft, en de benodigde resolutie (die 720 lijnen horizontaal moet hebben) niet aanwezig is, is deze totaal niet hdtv bestendig.

LG plasma's zien er wellicht mooi uit in de showroom, ik denk dat een kritische kijker toch een stuk liever voor pioneer/panasonic/philips of sony gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel positieve reacties gevonden over de pf9966 (die met ambilight) .
Alleen schijnt het zo te zijn dat als er lip sync voorkomt,dat het met een externe versterker het geluid vertraagd moet worden.

Hoewel ik nu weer veel hoor dat Pioneer en Panasonic toch een betere kwaliteit hebben.
Maar kan iemand me dan uitleggen waarom philips kiest voor een contrastverhouding van 1000:1 en bij de LG (ook van philips) voor 5000: 1 . Heeft dit te maken met resoluties? Die pf9966 met 1024 x 1024 heeft 1000:1 , en de PX12 (overigens niet te verwarren met de px11 die overal voor onder de 2000 word verkocht) 1024 x 768 met een 5000:1.

Mij lijkt het dan dat LG beter zou zijn, of zie ik het verkeerd in? In hoeverre hebben pixelplus en al die crap dingen invloed op beeldkwaliteit?

BTW : echt onwijs veel lof naar jullie allemaal, het helpt me echt al deze reacties.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Het enige echte goede antwoord is toch gewoon: loop een winkel in, ga beeldkwaliteit vergelijken!

Plasmaschermen hebben goeie kleuren en contrast, nagenoeg ongeacht welke kijkhoek. De LG LCD TV die ik bij een vriendin in actie gezien heb deed het recht voor het scherm prima, maar 40° uit de richting was het contrast verloop niet meer lineair. Alle bijna-helder plekken (heel lichtgrijs en bijna-wit kleuren) werden gewoon wit. Dat was heel erg jammer, want dat verplichtte je toch om vrijwel recht voor het scherm te gaan zitten, of een verstoort contrast voor lief te nemen.

Kortom: met je eigen ogen gaan kijken/keuren voordat je kiest. Ga niet enkel af op internet reviews, zorg dat je de schermen "live" ziet.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Ik bedoelde trouwens 720 lijnen vertikaal, niet horizontaal.

En ja, loop de winkel eens in, ze strooien wel met allerlei resoluties etc. maar alleen je oog ziet het goed. Neem desnoods een dvdtje mee die je goed kent, of laat ze wat kabel tv zien. Let goed op of je dingen ziet die JOU zouden kunnen irriteren en laat je vooral niet te veel meesleuren door de verkoper. Weet vooraf wat je perse wil, maak daaruit een keuze en ga ze eens bekijken. Ding ook af op de prijs als je het in de winkel koopt dit is echt altijd mogelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:09:
Ik bedoelde trouwens 720 lijnen vertikaal, niet horizontaal.

En ja, loop de winkel eens in, ze strooien wel met allerlei resoluties etc. maar alleen je oog ziet het goed. Neem desnoods een dvdtje mee die je goed kent, of laat ze wat kabel tv zien. Let goed op of je dingen ziet die JOU zouden kunnen irriteren en laat je vooral niet te veel meesleuren door de verkoper. Weet vooraf wat je perse wil, maak daaruit een keuze en ga ze eens bekijken. Ding ook af op de prijs als je het in de winkel koopt dit is echt altijd mogelijk!
hahaha net als in turkije >:) .. vriendenprijsje

Maar ja ik ken een echte goede zaak in utrecht is die in de binnenstad en ik zat te denken aan mediamarkt rotterdam , maar mediamarkt is t een beetje te slim gemarket, de dure screens zijn in een home cinema setting (beetje donkerder licht , afgesteld etc.) en de goedkopere niet dus dat zou dan niet zo objectief zijn.

En ff terugkomen op afdingen, in hoeverre kan dat, ik ga het cash betalen dus dat zou toch wel wat mogelijkheden tonen?

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 13:13

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:04:
En ff terugkomen op afdingen, in hoeverre kan dat, ik ga het cash betalen dus dat zou toch wel wat mogelijkheden tonen?
Cash betalen maakt eik niet uit (cash, pin of visa kost een winkel vrijwel hetzelfde; alleen mastercard of american express kost ze een percentage). Punt is vooral dat je gewoon moet onderhandelen, en "ik neem hem nu mee en betaal hem cash" is natuurlijk wel reden voor een verkoper om te blijven praten ;) En het is wel degelijk net als op de markt in Turkije, doen alsof je geergerd wegloopt, roepen dat je hem dan wel ergens anders gaat kopen, etcetera. Spelletje spelen en kijken hoeveel ze op hun marge willen inleveren :P

Overigens is het in mijn ervaring zo dat je vaak een grotere kans hebt er nog iets bij te krijgen dan echt korting te krijgen (zo heb ik bij mijn bescheiden Sharp Aquos 20" een DVD speler weten los te krijgen).

[ Voor 15% gewijzigd door PowerFlower op 05-05-2005 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
PowerFlower schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:15:
[...]
Overigens is het in mijn ervaring zo dat je vaak een grotere kans hebt er nog iets bij te krijgen dan echt korting te krijgen (zo heb ik bij mijn bescheiden Sharp Aquos 20" een DVD speler weten los te krijgen).
Hmm...ik ben hier helemaal niet thuis in zeg hoe zou ik dat moeten aanpakken.
In Turkije koop ik in de officiele winkels zelfs voor zo'n 30% minder omdat je cash betaald, maar hier is het dus niet van toepassing? Moet ik dan gewoon een beetje " eisen" aangezien ze toch € 3000 krijgen ? bv. het belachelijk is dat er geen dvd speler bij zit ofzo?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je moet niet zeggen: Die tv wil ik graag hebben...... etc
Doe alsof je twijfelt, zeg dat je cash wilt betalen, maar het toch een beetje duur is allemaal. Doe da op een gegeven moment een redelijk bot, ga geen 40 pct van de prijs snoepen, want dat is totaal onredelijk.

En tja: Plasma kost een hoop in energie per jaar. Energie wordt er ook niet goedkoper op, dus het is helemaal niet gek om iets meer te betalen voor een LCD. Dat kan je namelijk echt wel weer besparen.

• PowerFlower

PowerFlower

Twijfelen is inderdaad de truuk. Bijvoorbeeld over of je hem toch niet bij een andere winkel wil kopen (want die is dichterbij, ken je beter of whatever), of dat je eigenlijk de 30" wilde hebben en de 42" is wel mooi, maar ja... zo duur... Dat zijn de momenten dat ze ruiken dat ze je wel over de streep kunnen trekken en dan komen ze met een aanbieding ("heeft u nog iets anders nodig?" of "ik ga even overleggen"). Doen ze dat niet, dan kun je nog concreet iets voorstellen ("als hij nou een paar honderd goedkoper was geweest zou ik hem nu meteen meenemen", of "tja en dan moet ik óók nog een goeie DVD speler kopen, wordt wel erg duur").

Imho ben je gek als je de prijs betaalt die op het kaartje staat, zeker bij € 3000! Als ze niets toegeven, gewoon naar een andere winkel gaan! Ik bedoel, een auto of een huis koop je toch ook niet meteen voor de prijs die er op staat? Onderhandelen bij een supermarkt heeft geen zin, maar alles >€ 500 is duidelijk "niet geschoten is altijd mis" :)

Verwijderd

Ik kreeg in de winkel 125 euro korting op een plasma van 2500 euro. 5-10% moet wel mogelijk zijn. De tips hierboven inderdaad: twijfelen of gewoon zeggen dat je een bepaalde tv erg mooi vindt, maar dat je budget maar tot (bij wijze van) € 200 minder gaat, meestal willen ze dan wel even dit bepraten. Ik kwam laatst een winkel binnen waar ze een bepaalde tv niet hadden, toen vroeg ik welke prijs ze ervoor wilden (daarbij zei ik dat ik hem op het internet voor 2450 euro had gezien) toen konden zij hem voor max. 2750 euro en niks lager verkopen. Dat vond ik te duur (12% duurder) en ben gewoon weggegaan (beteuterde verkoper achterlatend)

Verwijderd

PowerFlower schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:15:
Cash betalen maakt eik niet uit (cash, pin of visa kost een winkel vrijwel hetzelfde; alleen mastercard of american express kost ze een percentage)
Klopt volgens mij niet helemaal...
Voor iedere pin-transactie worden transactiekosten in rekening gebracht, en Visa rekent net als Amex, MC en Diners een percentage (voor gewone winkeliers ergens tussen de 2,5 en 6 %, afhankelijk van de creditcard maatschappij, de hoeveelheid omzet via die kaart, en eventueel de deal die je met die CC-maatschappij hebt afgesloten).

Cash heeft voor bepaalde winkeliers een voordeel, zeker wanneer je aangeeft dat je geen BTW-bonnetje nodig hebt. Jij rekent 2000 euro af voor je nieuwe TV, en zij slaan 1200 euro aan ("was een demo-modelletje, en de doos was beschadigd" of zo).
Wanneer je cash afrekent, is er vaak een hoop af te dingen. Niet bij ketens als MediaMarkt, etc., maar wel bij de TV-boer om de hoek. :)

• Nik

Nik

Hou er wel rekening mee dat het hier dus over winkels om de hoek gaat. Ik kan je vertellen dat de wat bekendere winkels vaak al wat lager zitten kwa prijs. De marges zijn nou ook niet echt bepaald hoog de laatste tijd... 8% marge is tegewoordig al veel, en daar moeten ook nog eens veel kosten van betaald worden.

Afdingen mag, maar dan wel op redelijke dingen, en één tip, maak een praatje met iemand, en niet meteen over korting beginnen. Als je ziet dat de verkoper ook interesse heeft in bepaalde spullen, vraag dan eens om zijn of haar mening, en ga daar op in. Praten en vriendelijk blijven. Zeggen dat je wel naar een andere winkel gaat, tja, niet echt slim. De kans is alleem maar groter dat de verkoper je een lul vind (meteen korting vragen... tssss). DUs, praatje maken, vriendelijk blijven! Als je gaat pushen (ga het maar aan je baas vragen, geef mij korting, ik wil dit of dat, ik moet er een dvd speler bij) maak je geen vrienden.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
afdingen moet je inderdaad gewoon proberen, ik heb het ook gedaan, niet op een plasma maar op een receiver + dvd speler. uiteindelijk van 1800 naar 1250 gegaan, omdat ik gezegd had dat ik niet meer geld had. en als ze nix van de prijs af willen doen moet je er voor zorgen dat je een buts kabels er bij krijgt ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik er al best veel verstand van , maar aan jullie te horen moet ik ook niet doen alsof ik er veel van afweet wil ik de prijs laag houden toch?

Ik zou dus in principe als ik geen cash korting krijg er zeker wel een goede dvd speler/recorder bij kunnen "lullen" om het zo maar eens te zeggen?

• PowerFlower

PowerFlower

[b][message=23328110,noline]Ik zou dus in principe als ik geen cash korting krijg er zeker wel een goede dvd speler/recorder bij kunnen "lullen" om het zo maar eens te zeggen?
Yup... Van tevoren goed weten bij welke winkels hij voor welke prijs beschikbaar is, je bedenken wat je ongeveer wil betalen en daarna met de juiste mix van aardigheid/twijfel/aarzeling/naiviteit een winkel binnenlopen en kijken wat je kunt regelen. En kun je niets regelen, dan door naar de volgende winkel ;)
Pagina: 1