ten eerste: sorry als dit topic in het verkeerde forum staat. Ik zat zwaar te twijfelen tussen windows en programmeren.
doelstelling:
een batch die 2 netwerk shares toevoegd aan deze computer. als de schijven er al staan dan moet ie ze deleten.
wat heb ik geprobeerd:
voor toe tevoegen gebruik ik:
voor het verwijderen:
goed deze 2 apart werken perfect.
nou wilde ik dus een slimme batch bestand maken. Dus als z: al gebruikt is dat ie ze dan weer verwijderd.
ik wist dat de foutcode van z: is al ingebruik dus heb ik het volgende gemaakt:
Wat gebeurd er nou?
Ik zie dat het appraat wordt gebruikt en dan zie ik de if else.
De goto wordt niet verwacht op dit moment.
Kan iemand me helpen?
Dit lijkt me toch simpel?
ik heb op internet gezocht naar oplossingen maar niets is relevant genoeg. wel genoeg uitleg gezien over if statements en zo maar niet voldoende.
doelstelling:
een batch die 2 netwerk shares toevoegd aan deze computer. als de schijven er al staan dan moet ie ze deleten.
wat heb ik geprobeerd:
voor toe tevoegen gebruik ik:
code:
1
| net use z: \\computer\sharenaam |
voor het verwijderen:
code:
1
| net use z: /delete |
goed deze 2 apart werken perfect.
nou wilde ik dus een slimme batch bestand maken. Dus als z: al gebruikt is dat ie ze dan weer verwijderd.
ik wist dat de foutcode van z: is al ingebruik dus heb ik het volgende gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| @echo off net use Z:: \\RA\$E if ERRORLEVEL 85 goto :fout if Else goto :end :fout net use z: /delete :end |
Wat gebeurd er nou?
Ik zie dat het appraat wordt gebruikt en dan zie ik de if else.
De goto wordt niet verwacht op dit moment.
Kan iemand me helpen?
Dit lijkt me toch simpel?
ik heb op internet gezocht naar oplossingen maar niets is relevant genoeg. wel genoeg uitleg gezien over if statements en zo maar niet voldoende.
[ Voor 8% gewijzigd door wvdburgt op 02-05-2005 20:00 ]
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl